Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele bladpunten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladpunten

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Sinds 12-11 ben ik weer begonnen aan een nieuwe kweek, en deze keer heb ik de Northern lights van vidion seeds genomen (Autoflower)
    De planten gaan allemaal erg goed, maar sinds een paar dagen heb ik iets opgemerkt.
    Bij alle nieuwe bladeren die worden gevormd, zijn de bladpuntjes geel, bij de ene plant erger dan bij de ander.
    Maar ze hebben het allemaal, Dit lijkt me geen voedinsg overschot.
    Mischien een voedings tekort?

    ik hoor het graag van jullie

    400 Watt hps
    per plant 10L all grow mix - plagron
    Temp overdag: 26 -30
    Temp snachts: 19 -23

    (Licht in de bloei)

    Het is lichtergeel dan op de foto's

    IMG-20121207-01261.jpgIMG-20121207-01260.jpgIMG-20121207-01262.jpgIMG-20121207-01264.jpgIMG-20121207-01265.jpg
    IMG-20121207-01270.jpgIMG-20121207-01256.jpgIMG-20121207-01258.jpgIMG-20121207-01266.jpgIMG-20121207-01268.jpg

    #2
    Re: Gele bladpunten

    overvoeding, enkel water geven tot het terug volledig weg isfoto 5 linksboven moet je toch eens naar kijken...
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment


      #3
      Re: Gele bladpunten

      Zit er dus blijkbaar te veel voeding in de grond.
      Heb ze net alle 3 geflushed.
      Bedoel je op foto 5 het brandplekje op het blad?

      Comment


        #4
        Re: Gele bladpunten

        die grote vlek linksboven aan
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          #5
          Re: Gele bladpunten

          Ja, dat ja haha.
          Is het enige blad, geen enkel probleem

          Comment


            #6
            Re: Gele bladpunten

            Hoi,

            Wat is de luchtvochtigheid in je ruimte?

            Je geeft een maximum temp van 30 C aan wat erg hoog is. Bij een lage lv en zoon hoge temperatuur zal je plant alle bladmondjes sluiten om overmatige verdamping te voorkomen. Op je foto's zie je dan ook dat de bladranden omhoog krullen.

            Je zou je lamp iets hoger kunnen hangen en meer afzuigen indien mogelijk. Bij zulke hoge temperaturen moet de plant eigenlijk zijn blad goed kunnen koelen via verdamping. Hiervoor moet ze echter ook goed kunnen drinken. Hanteer dus een lagere ec als je omstandigheden zo warm zijn en het niet anders kan. Met een lagere ec kan ze beter drinken namelijk en dus ook beter koelen en hierdoor niet zo snel in een noodtoestand met gesloten huidmondjes te komen staan.

            Comment


              #7
              Re: Gele bladpunten

              Ik ben er nog steeds niet zeker over dat dit wel overvoeding is, want de gele punten trekken nog steeds meer het blad in.
              iemand enig ander idee?

              Luchvochtigheid ligt rond de 40 a 50% overdag.
              De temp is alleen op uitzonderingen 30 C, maar dit is idd te hoog.
              Maar ze lijken er dan weinig problemen mee te hebben.

              Wel bedankt voor de imput

              Comment


                #8
                Re: Gele bladpunten

                normaal wijst dit op overbemesting maar je moet natuurlijk naar het totaalplaatje kijken, te heet en te droog is niet goed, als de wortels te lang nat staan ook niet, maar in de meeste gevallen is dit overbemesting... hoop dat het je lukt om ze terug goed te krijgen, zou zonde zijn!

                Comment


                  #9
                  Re: Gele bladpunten

                  Yep, te hoge EC in de grond.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Gele bladpunten

                    je temp is wel erg hoog nog iets te hoog of te laag blijft de plant stil staan houd er rekening mee schuift alles drie op dit moet je wel meenemen in voeding schema en de totaal duur

                    Comment


                      #11
                      Re: Gele bladpunten

                      De omstandigheden zijn prima, geen probleem mee gehad in mijn vorige kweken.
                      er word een beetje over de plant gesproken alsof die niets kan hebben, maar in de natuur zijn er vaak genoeg temperatuur schommelingen.

                      maar na 2 keer flushen blijven de blad puntjes geel, en hoe jonger de groeischeut, hoe meer het geel naar binnen trekt.
                      Zou het nog iets anders kunnen zijn?

                      Op dit momment heb ik nog 0 keer voeding mee gegeven.

                      Comment


                        #12
                        Re: Gele bladpunten

                        als ik j laatste foto's bekijk zien ze er droog uit, ik ben geen pro en meet geen ph of ec maar doe alles op gevoel, ik heb ook 1x iets gele bladeren gehad omdat ze te droog stonden, geel kreeg ik er bij de ergste gevallen niet uit maar bij de andere verminderde het weer, heb 2 blaadjes eraf geknipt en bij de andere blaadjes trok het weg na 2 weken, ik heb nu overal schotels onder en is daar geen water meer in geef ik ze pas weer water, zodat ik altyd zie of er een klein laagje water in zit dus genoeg water hebben, mijn lv is nu 70 ja te hoog maar geen spint, geen toprot

                        qua voeding geef ik om de 2 a 3 dagen canna flores en dat is tot nu toe perfect, canna grond voor 2/3 en potgrond universeel 1/3 bovenop, ze krijgen genoeg voeding uit de grond en voor de bloei wat extra's, maar geen gele bladeren

                        Comment


                          #13
                          Re: Gele bladpunten

                          overvoeding zal het wel zijn ik heb identiek het zelfde bij mijn chem maar niet zo erg als bij jou dames ik geef haar nu enkel water tot dat ik zie dat het weg trekt

                          Comment


                            #14
                            Re: Gele bladpunten

                            Erg vreemd, aangezien ik dus nog geen enkele voeding heb mee gegeven.
                            Dan zal ik ze nog wel een keertje gaan flushen...

                            Comment


                              #15
                              Re: Gele bladpunten

                              Daar zie je ook geen effect van in 24 uur eh ..
                              Ook niet na 48 uur trouwens. Die puntjes zijn verbrandt, en worden niet meer mooi groen.
                              't Is nu de bedoeling uitbreiding te voorkomen.
                              Misschien laat je ze te veel droog trekken tussen het wateren door ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X