Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

f1 kruising

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    f1 kruising

    Korting op 420shop
    ik vraag me af welke zin het heeft van een f1 kruising te maken heeft dat voordelen of veel nadelen

    #2
    Re: f1 kruising

    ze kweken wel f1 zaden maar blijkbaar kunnen ze me toch niet antwoorden

    Comment


      #3
      Re: f1 kruising

      lolzz

      Comment


        #4
        Re: f1 kruising

        Stabiliteit eh...pheno minimaliseren ... het gebruikelijke geleuter.
        Misschien wil men het niet voor de zoveelste keer oprakelen.

        Als je een strain maakt, wil je dat die strain allerlei kenmerken heeft, je selecteert op geur, snelheid, vorm, effect etc. etc.
        Als je na jaren kweken, selecteren en terugkruisen eindelijk die ene perfecte plant gemaakt hebt, wil je natuurlijk wel dat die ene perfecte altijd uit elk zaadje komt.
        Niet dat je 50 zaadjes gaat zaaien en dat je 15 verschillende planten krijgt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: f1 kruising

          F1 is gewoon de snelste manier om een vrij stabiele plant te krijgen waar niemand met je genetica aan de haal gaat omdat zn nakomelingen (F2) weer zo onstabiel als de neten zijn eh..

          Autoflowerts, feminiseren en F1 kruisingen zijn t geheime wapen van de commerciele zaadveredelAARS eh..

          Comment


            #6
            Re: f1 kruising

            F1 kruisingen geven je de mogelijkheid van een F2. F1 is -in theorie althans- een rommeltje maar de daaruit voortkomende F2 presenteert zich stukken duidelijker.

            Let op : dit is de theorie aan de hand van duidelijk omschreven kenmerken waar je op kruist. Simpele mendeliaanse genetica. In praktijk werkt dat heel anders.

            Ik kruis planten voor de lol, zonder wetenschappelijk oogpunt, en voornamelijk uit schraapzucht (zo hoef ik geen zaad te kopen als ik wat grappigs wil zetten).
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment

            Bezig...
            X