Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aarde en cocos mengen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

aarde en cocos mengen

Korting op 420shop
    Heeft er iemand ervaring met het mengen van aarde met cocos?
    denk dat het een gunstig effect heeft zodat je niet zo snel kunt over wateren.
    het lijkt me ook dat de grond meer lucht krijgt op deze manier, kan iemand dit bevestigen?

heb zelf alles gedaan op een light mix van plagron en hydrokorrels onder in de bakken.

Re: aarde en cocos mengen

Ik vind het een mooie theorie, het lijkt me ook wel kunnen. Maar er bestaan verschillende voedingen voor aarde en cocos dus misschien krijg je dan een probleem bij het voeden?

Comment

uit ballorigheid en schraapzucht doe ik het wel, dat mixen. Anders mixt het wel in de achtertuin, en daar groeit ook alles prima.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

ja ik denk dat ik toch maar eens een mix je ga maken om te kijken hoe het bevalt.
        Een verhouding van 60 aarde om 40 cocos
        dus gewoon voeding gebruiken voor aarde. maar hoop dat de door watering en het spoelen hierdoor beter word

Comment

wees wel bewust met voeding bezig als je dit gaat doen : in cocos zit helemaal niks, wat je problemen kan opleveren met sporenelementen als je te simpele voeding gebruikt.

Wat ik eerder niet vermelde : mijn mengsels worden altijd voorzien van wat bodemleven uit een potje, en de soort planten die ik erop zet zijn over het algemeen klein en dus geen grootverbruikers van een en ander.

Succes en veel plezier !
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik ben dit volgend jaar ook van plan. Ga alleen dit jaar teveel coco voeding overhouden en wil dit graag volgend jaar weer gebruiken. Kan ik de coco gewoon op een mix van aarde en cocos gebruiken? Of zal ik dan beter 60% cocos en 40 % aarde kunnen doen?
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

iemand hier nog do's or don'ts over?

Comment

Ik meng altijd de goedkope supermarkt potgrond met zo'n 30 procent coco's omdat goedkope potgrond erg snel "inzakt".
                Je kan coco's A en B voeden of aarde voeding dat maakt niet uit. Je aarde draint nu door de toevoeging van coco's iets sneller.

Prima om te doen dus

Comment

Ja dat werkt !! meng ook potgrond met cocos , lekker luchtige grond, goed door wortelen , goede buffer , vertometer erbij en ik moet zeggen , knotsen van planten , echt niet normaal !!

Comment

Misschien handig om te vertellen wat joe precies onder "cocos" verstaan ?
                    Er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen.

Ik doe altijd een handje Cocopeat door de Lightmix. Het zal niet meer dan 1:10 zijn, omdat cocos geen buffer heeft.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Altijd cocos of hydro voeding gebruiken.

Ik gebruik de gecomposteerde cocos van VAM.
                      Die heeft ook minder last van het fixeren van N, Mg en Ca.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Op dit moment zit ik puur op cocopeat, Volgend jaar dus een mixje maken plus een aantal puur met aarde en een paar puur op coco's.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Kan ik op aarde ook cocos voeding geven? Of word dat wat te gek?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Ik doe altijd een handje Cocopeat door de Lightmix. Het zal niet meer dan 1:10 zijn, omdat cocos geen buffer heeft.
                          Ik heb onlangs wat mailing gehad met Biobizz en zijzelf raden tot 30-40% van hun coco-mix door hun andere mixen aan.
                          Ikzelf kweek nu biologisch (Biotabs) maar op 50% grond, 50% verteerde cocos (DCM Cocosol, zou zelf al voor 3 maanden organisch voorbemest moeten zijn). Tot nu toe heb ik geen problemen, al doet het geen wonderen. Overwateren is precies bijna wel onmogelijk. Als beginner heb ik hier al veel aan gezondigd (5L op een 15L pot, 2-3x in de week, veel te veel dus) maar de plantjes hebben hier nog geen last van gehad.
                          Een vriend van me kweekt al langer op deze mix (hence, de reden waarom ik het overnam), maar op de volledige canna lijn. Deze haalt wel de halve gr per watt nog niet, wat ook andere redenen heeft zoals geen fertometer, te hoge lv tijdens bloei met rot als gevolg, niet gelijkmatig kunnen verspreiden van zijn licht, en nog meer beginnersfoutjes (ook al heeft hij er al meer als 10 rondes gedaan).

Ik zou op puur aarde geen cocos-voeding geven. Het zal werken, maar je kan je spiksplinternieuwe VW Golf ook op sla-olie laten draaien, hoe goed dat voor je motor is is weer een andere vraag.
                          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

thx voor de info. Heb besloten om op de aarde ook voor bio tabs te gaan.

Comment

begonnen op de growmix alleen had te weinig in elke pot gedaan.
                              Bij de action een paar briketje's van 10l cocos potgrond gehaalt.
                              dit gemixt met de overige growmix en de potten daarmee aangevuld.
                              Tot nu toe lijken mijn plantjes het best te vinden. 1tje groeit zelfs als een speer. (figuurlijk)

Had ook ergens gelezen dat die cocopot een PH van 5.5 hadden dus dat is wel ideaal.
                              en dat voor een 80 cent ofzo
                              If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Bezig...
                              X