Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Heb deze week 2 keer bloeivoeding gegeven, 20 ml op 6 liter water, maar nu komen er bruine vlekken bij??? Zitten op de nog goede bladeren. Water is afgezuurd.
geen bloeivoeding geve maat welke voeding gebruik je? groeivoeding met beetje booster geve tot ze stopt met groeie en dan booster met GROEIVOEDING geve
ge geeft teveel pk's rustig aan me die shit heeft ze nog niet nodig wacht tot 3de of zelf 4 week bloei en dan bam ma nu nog niet
mij hebben ze ook al gezegd dat het wat overvoeding is en dat ik me er eigenlijk niet zoveel zorgen om hoef te make...
ben nu gestopt met voeding geven maar betert niet echt..
dus hier zegge jullie dat het dan mss goed is om groei voeding te geve omdat daar stikstof inzit?
maar plantjes bloeien ng mooi verder dus ik denk dat het bij jou ook wel goed komt.
Het kan meestal helemaal geen kwaad om een keer groeivoeding te geven tussendoor.
Of desnoods een paar keer 50/50 bloei/groei, dan moet je even opzoeken of dat kan met het merk dat je gebruikt.
Alleen met pure haze genetica kun je beter niet teveel stikstof geven tijdens de bloei omdat de toppen dan gaan strekken/schieten.
Vaak wordt er te snel overgeschakeld van groei- naar bloeivoeding met dit gele blad onderop als gevolg.
Groeivoeding blijf je het liefst geven zolang de planten groeien, klinkt best logisch.
Tegen de tijd dat je ziet dat ze nog weinig groeien en de topontwikkeling echt inzet schakel je over op bloeivoeding.
Tsja, en grote potten met goeie aarde gebruiken helpt ook natuurlijk
Een andere oorzaak van geel blad onderin kan ook gewoon een tekort aan effectief licht zijn.
Kwekers overschatten de dieptestraling van een hpsje vaak.
Een enkele 400W lamp bijvoorbeeld geeft echt geen anderhalve meter diep voldoende bruikbaar licht voor grote keiharde toppen.
Da's ook niet zo'n probleem, als er maar genoeg toppen bovenin zitten.
Mijn dames zitten pas 3 weken in 11 liter potten met Allmix aarde van Biobizz. Deze zou genoeg voeding voor 6 weken moeten hebben. Ik heb nog geen bloeivoeding gegeven hoor, alleen een beetje groei voeding hoewel het volgens mij nog niet eens zou hoeven met deze aarde. Wel heb ik vandaag gist gekocht en ga ik vanavond die flessen vullen. (Baat het niet dan schaad het niet). Hoeveel water geven jullie je planten? Ik geef ong. 500 ml per plant om de 2 dagen.
jow maat die bruine plekke komt door het teveel aan pk in de grond terwijl ze dit nog niet nodig heeft dat zijn brandvlekken gwn rustig aan groeivoeding geve...
en om uitdroging bovenste laag tege te houden om de 2dagen bovenste laag sprayen met drukspuit gwn met afgezuurd water niet op bladeren of plant spuiten tijdens lichtperiode
Pfff nee ik bedoel om de dag, zit aan een wijntje . Als er teveel PK in de grond zit dan zou ik helemaal geen groei voeding moeten geven? Alleen afgezuurd water dan lijkt mij?
nee maat in groevoedingi zit de verhouding tussen n en pk anders verdeeld de plant heeft in het groeistadium en begin bloei meer n nodig en beetje pk en vanaf ze stopt met groeien steekt ze haar energie in de toppen daarvoor heeft ze een bloeivoeding nodig deze heeft een verhouding met minder n en meer pk
Comment