Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microscoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Microscoop

Korting op 420shop
    Momenteel heb ik het welgekende kleine 60x 100x lumagny pocket model. Hier kan je echter weinig mee doen. Daarom ben ik eens gaan snuffelen en ik kwam reeds verschillende modellen tegen.

Zouden de leden die een usb microscoop hebben kunnen helpen met mijn keuze?

Daarom mijn vraag naar jullie microscoop bezitters toe. Willen jullie hier even laten weten welk model(len) je zelf hebt, er een foto van het model (of link naar correcte info pagina) en een foto van een vergroting die je maakte bijzetten. Ook even je eigen bevindingen of wat je dacht te kopen ook is wat het hoort te zijn en of je er al bij al tevreden van bent. Meestal als ik gewoon iets ga kiezen neem ik de slechtste er tussen uit en ben ik gekloot. Dus met jullie info moet ik zeker een mooi model vinden dat betrouwbaar is. Het budget is beperkt maar voorlopig heb ik me nog geen bedrag voor ogen.

Ik wil ook graag meer kunnen dan alleen trichomen bekijken, zo ben ikzelf gesteriliseerd. Het zou leuk zijn als ik als eens af en toe kan checken dat er geen gevaarlijke zwemmers zouden opduiken. Ook ga ik terug studeren binnenkort en wil ik hem kunnen gebruiken voor men studies.

Als we hier een aantal mooie recenties kunnen verkrijgen hebben we een gouden draadje voor een toch regelmatig terugkerende vraag.

Kom op met die info, uit eerste hand is die nog altijd het betrouwbaarste!!!!!

EDIT: deze heb ik momenteel op het oog, weet niet echt of het wat is

http://www.microscoop-expert.be/bresser-junior-40-1024x

of

Last edited by Fruitboer; 17 December 2012, 21:23.
    Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Re: Microscoop

ik heb een ouwerwetse microscoop, met een adapter voor m'n camera waar ik niet geheel blij mee ben. Zodra de poen weer wat soepeler binnenkomt koop ik een oculair met camera. Maar die microscoop gaat nooit meer weg. Probleemloos olie-immersie koekeloeren (oftewel 1000x vergroten), dit ding is door schade en schande een verlengstuk van mezelf.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Wat vind je van de 2 modellen die ik linktte? Is dat waar voor zen geld? Uiteindelijk zijn ze nog schappelijk van prijs, en ik ga opnieuw studeren, wil me verdiepen in de plantenkunde dus daar zou die ook voor moeten kunnen dienen.

Op die site vind je verschillende PC oculairs tot 5MP denk ik. Heeft wel zen prijs

Comment

Last edited by moreweed; 18 December 2012, 00:40.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Weinig mensen met zo'n hebbeding blijkbaar

Comment

IK heb zo ding veel info weet ik er niet van maar om het te kopen voor je planten vind ik sonde van je geld als ik eerlijk ben
            Trichomen kan je met een goedkoop loepje net zo goed bekijken.
            Met zo usb ding zie je wel meer maar vraag je dan ook even af of je da allemaal wel wil zien
            God was never on your side..

Comment

Bezig...
            X