Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlichting bij verandering in lichtcyclus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting bij verandering in lichtcyclus

    Korting op 420shop
    Ik kan het via Google en het forum niet vinden dus daarom maar de vraag:
    Heeft iemand ooit geprobeerd om in je groeihok om te schakelen naar bloei om zo tijdens de omschakeling naar bloei nog gebruik te maken van je groeiverlichting?

    Ik ben best benieuwd wat de verschillen dan namelijk zullen zijn en ook in de eerste twee weken van de zichtbare bloei nog om vervolgens pas een bloei lamp te pakken.

    Iemand die hier misschien een document van kent/heeft van de Wageningen UR bijvoorbeeld?

    #2
    Re: Verlichting bij verandering in lichtcyclus

    Ik heb dat gedaan bij mijn eerste kweek maar kwam daardoor niet veel vanaf

    Comment


      #3
      Re: Verlichting bij verandering in lichtcyclus

      Bij de eerste kweek haal je meestal geen goede oogst omdat je dan nog moet leren kweken, de plant leren kennen en leren voeding geven enzovoorts toch? dus wie weet zou het wel verschil kunnen maken.
      Ik heb nog even heel kort zitten denken en zie geen voordeel in de lichtcyclus aanpassen van 18/6 naar 12/12 terwijl je nog op groei verlichting kweekt met uitzondering dan om een groei achterstand in te halen.
      Normaal gesproken ga je natuurlijk pas over op de bloei wanneer je planten groot genoeg zijn dus een eventueel voordeel van de lamp nog niet omwisselen voor de bloei lamp wil je denk ik helemaal niet omdat je planten dan simpelweg te hoog worden of je scrognet raakt te vol.

      Iemand anders hier nog input over?

      Comment

      Bezig...
      X