Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

Ik betaal 7 euro voor een zak Plagron lightmix in de shop dus waarom zou je met minder geschikte potgrond van het tuincentrum genoegen nemen ?
    Ahja, als je niet naar een growshop kunt is het wel een oplossing.

@greatsmoke: Autoflowers brengen over het algemeen beduidend minder op dan "normale" planten en zijn niet makkelijker.
    AF's zijn eigenlijk bedoeld voor buiten, zodat je nog iets kunt oogsten in ons klimaat.
    Daarbij heb je zelf niets in de hand. Er zijn genoeg topics met autoflowers die al in bloei gingen toen ze 10cm groot waren.
    Bij "normale" planten kies je zelf wanneer je ze groot genoeg vind om in bloei te gaan, dan zet je de klok op 12/12 en 2-3 weken later komen de bloemen.
    Autoflowers zet je het liefst de hele kweek op 18 uur licht, dus de eindafrekening qua stroom gaat ook iets intensiever zijn, en dat met minder resultaat ..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

De bestelling voor de tent is geplaatst hehe

Comment

Dat klopt, normale planten doen er meestal een paar weken langer over.
        Maar de opbrengst is ook minstens 2x zoveel, terwijl ze tijdens de bloei per dag 6 uur minder licht nodig hebben.
        Bij veel autoflowers is de tijd die ze opgeven, van zaadje tot wiet, ook redelijk ver van de realiteit, bij andere soortjes komt dat ook voor trouwens.
        Voor dat soort gegevens kun je vaak beter wat kweekverslagen van mede-hobbyisten nakijken
        Mgoe, je kan het inderdaad best zelf ervaren. het kan ook meezitten
        Eerst maar eens wiet op de plank, succes !
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ Ik zal je advies opvolgen en voor normale planten gaan. Wat is die keuze van zaden moeilijk. Wil ze allemaal proberen
          Heb ondertussen ook al 5x Master Kush besteld met een voedingspakket van Plagron.
          Nu nog 4-5 andere zaadjes..

Comment

masterkush een heerlijk soortje hoor daar ga je geen spijt van krijgen.

Ik zou ook Gaan voor 5 normale planten en dan in smart pots.

Comment

Comment

Ach ja.........vraag jezelf af wat 10 weken nou is als een Af daarin afbloeit.
                Neem je gewoon zaad, dan groeit men vaak ook maar 1 a 2 weken voor, als je daar nog eens een gemiddelde bloeitijd voor 8 weken neemt ......
                Kleine Chinese kindjes kunnen de was doen

`Ongeduldigheid wordt bestraft` luidt een oud gezegde.....
                Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Bezig...
                X