Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zadenkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

zadenkweek

Korting op 420shop
    Binnenkort wil ik een zadenkweek starten. Is het kweken van zaden lichtafhankelijk? Dus hoe meer licht des te meer of betere zaden?

Dank U!

Re: zadenkweek

Om een vrouw zwanger te krijgen zal deze in bloei moeten staan. Je bestuift in week twee tot drie van de zichtbare bloei, gaat dat dus op 12/12.
    Last edited by FlintStoned; 24 December 2012, 00:29.

Comment

Maar is het afhankelijk van de wattege? Dus is het nodig om een 600 hps erop te zetten of zijn 3 spaarlamp ook goed?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Maar is het afhankelijk van de wattege? Dus is het nodig om een 600 hps erop te zetten of zijn 3 spaarlamp ook goed?

Comment

3 spaarlampjes gaan het ook prima doen. zaadkwaliteit is niet zo lichtafhankelijk als potentie qua roken/.effect
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Najaa,,, een sterkere plant geeft meer zaad en beter zaad dan een gestreste plant!

Comment

@Heribei Maar komt bij weinig licht sneller stress voor bij de planten?

Comment

Tuurlijk, een plant word groter op een gegeven moment krijgt alleen de top licht tenzij je hem in de breedte laat groeien (scrog, toppen etc..)
              Maar alsnog een plant die genoeg licht heeft zal zich altijd beter voelen.
              En als een plant zich goed voelt zul jij achteraf met de oogst (zaden in jou geval) ook beter voelen over de opbrengst.

Comment

met respect heribei, maar ik vind het kul. Zaadkweekjes gaan prima onder TL, spaar of wat voor lampen dan ook.

Ja : planten groeien beter uit onder 600watt, maar als je doel uitsluitend kleinschalige zaadkweek is zo'n ronde vind ik het idioterie om er een 600watt-kanon boven te hangen.

Persoonlijke mening hoor, niks mis met zaad oppompen tot epische proporties
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Hoeveel watt aan spaarlampen zou je aanbevelen om een redelijk resultaat te krijgen? Of valt dit niet te verklaren.

Comment

ik zou zoiets doen onder Tneon, minstens 2x 55watt en lekker dicht erop. Dat zou dan gelden voor 2-3 plantjes. Persoonlijk doe ik zaadkweekjes altijd buiten (en erg ver van rookkweekjes), persoonlijke voorkeur en -omstandigheden

ze moeten fatsoenlijk kunnen groeien -daarin heeft Heribei absoluut een punt- , maar veel meer dan netjes zaad afleveren hoeven ze niet toch ?

voor de rest is het afhankelijk van het aantal plantjes wat je wilt gaan zetten voor die zaadkweek.

Veel plezier!

Comment

De bedoeling is om vrouwelijk zaad te kweken. Hierbij wil ik mij eerst focussen op autoflowers. Alleen ben ik nog aan het uitzoeken welk soortje het minst herma gevoelig is.

Comment

@moreweed - ben het met je eens, tuurlijk kan het!
                        En zoals je zei in je laatste bericht over t-neon dat is al beter als 3 spaarlampjes!

Maar we bedoelen het allebei goed
                        Vind je nog steeds de grappigste ongeveer van dit forum

Comment

fatsoenlijk zaad kweken doe je met voldoende licht
                          ja het kan onder tl's maar werk dan horizontaal
                          ja het is beter met HPS ( zaden zijn sneller afgerijpt en vallen sneller uit de toppen)
                          autoflowers feminiseren is al 'n kunst op zich dus wil je fatsoenlijk beginnen begin dan gewoon eens met skunk ofzo of wil je snel veel geld verdienen???
                          zaadkweken kan iedereen
                          fatsoenlijk zaad kweken echter niet gezien er veel herma's op de markt worden aangeboden als zijnde vrouwelijk of gefeminiseerd zaad.
                          zorg eerst eens dat je fatsoenlijke info bij elkaar verzameld voor je 1001 vragen gaat stellen waar iedereen verschillend op reageert.
                          je hebt alle gemak van internet vergeleken met vele anderen die net als ik 25 jaar geleden de info in bibliotheken moest zoeken of boeken moesten bestellen en dagen wachten tot het boek eindelijk eens binnen was en dan moest het boek nog helemaal doorgelezen worden!
                          vragen staat vrij maar beetje zelf info verzamelen is schijnbaar verdomd moeilijk!
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

En ik zou er nog bij zeggen : als je nog nooit zaad gekweekt hebt, begin dan eerst maar eens met gewoon zaad te kweken. Als je dat onder de knie hebt, dan pas trachten vrouwelijk zaad te kweken, want dat is nog een stuk moeilijker

Comment

het heeft ook iets egoistisch vind ik, dat vrouwelijke zaad. Want je kan er dus geen mannetjes mee kweken, en dus geen eigen zaadkweekjes opzetten.

Autoflowers zijn al fiks hufterproof, met vrouwelijk zaad van autoflowers is de lol er zowat helemaal vanaf. Ik moet het niet (uberhaupt geen gefeminiseerd spul), doe mij maar "ouwerwets"" zaad wat ikzelf verder kan uitselecteren.

Na een nachtje slapen ga ik -op basis van beschikbare info- mee met Heribei en Angel : beter meer licht. Want je specificeert geen soort buiten een algemene hint richting autoflowers. Die heb je ook gewoon in 1m+ varianten dus daar kan ik niks uithalen. Voor hele kleine autoflowertjes (zoals ik ze op balkon en guerilla kweek) is een TL-etje zat, maar grotere soorten rijpen lager in de plant slecht af met TL-licht ; dat komt gewoon niet ver genoeg.

Comment

Bezig...
                              X