Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veilig aansluiten van electra. Losse VSA en Davin DV12

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Veilig aansluiten van electra. Losse VSA en Davin DV12

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb vandaag een tent en alle benodigheden besteld maar weet niet zeker hoe ik de lamp, vsa en davin dv12 tijdgestuurd relais moet aansluiten. Ik ken weinig van electra maar heb al redelijk wat opgezocht en een redelijk idee ervan. Ik heb de tent en spullen nog niet maar wou toch al de vraag stellen om zo snel mogelijk van start te kunnen gaan. Ik ga een 400W HPS lamp gebruiken en een afzuiger en kleine ventilator.
    Ik zou het volgende doen:

1. van wandstopcontact een geaarde stekkerdoos van 4 stopcontacten aansluiten
    2. 1 voor de buisventilator, 1 voor de kleine ventilator en dv12 op het derde stopcontact
    3. stroomkabel van dv12 naar vsa van de lamp
    4. vsa aansluiten op lamp

De VSA is een ELT 400W.
    Ik vermoed dat ik ook niet direct zeker zal zijn hoe die vsa op die lamp aan te sluiten. Tenzij dat goed aangegeven is in een hopelijk aanwezige handleiding. Hiervoor zal ik wel even foto's posten zodra ik kan. Wil er wel zo veilig mogelijk aan beginnen

Re: Veilig aansluiten van electra. Losse VSA en Davin DV12

Misschien dat dit je voorlopig verder helpt.

Comment

Nah dat schema is niet van toepassing voor die DV-12. Maar anderzijds ook weer wel, zelf heb ik ook de DV12.
      En 't mot zo........
      Simpel; Kap op je VSA aansluiten, stekker van de VSA in die DV12 proppen & die DV12 op een geaard stopcontact aansluiten.
      Alles aarden spreek voor zich. Je hebt geen zin in cops & andere fashisten.

In mijn geval heb ik eerst een 3x2.5mm ymvk/xmvk-kabel getrokken vanaf mijn minst belastte groep.
      Concreet: ik heb stroom direct vanaf de desbetreffende lasdoos gepakt door hierop die vette kabel aan te sluiten op de al aanwezige lasdoppen.
      Aan die kabel zit weer een stevige goedkgekeurde stekkerdoos, en pas daarop sluit je je dv12 aan!
      Onder 't motto overdaad richt geen schaad, veiligheid voorop he ouwe!
      Last edited by WeedoHolic; 24 December 2012, 23:06.
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

DSC_0064.jpgDSC_0066.jpgDSC_0067.jpgDSC_0068.jpgDSC_0070.jpgDSC_0071.jpgDSC_0072.jpg

Comment

Pas op dat je de lamp goed aansluit. Op de VSA is aangegeven welke draad naar het midden van de lamp moet en welke naar de buitenrand. Die twee mag je niet omdraaien.

Wat "schone groep" betreft: Bwahhh. Zet je lamp niet samen met je wasmachine/droger/waterkoker en het zal wel goed gaan.

Comment

VSA wordt heet dus dat kan je niet zo neer zetten , even op een ijzerplaatje monteren

Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Ik vind het een beetje stom dat jij je kabel van je davin naar je lamp zo aansluit, koop een stekker, dan sluit je die aan, en is het al dubbel zo veilig, nu hoef je er maar tegenaan te lopen, en je hebt brand/stroomstoringen.

Comment

heeft hij die losse kabels aangeplugd? No man haal aub stekker dit is vragen om problemen!

Mij is opgevallen dat je bij stekkerklare kabels geen 2.5mm kan krijgen alleen maar 1.5.

Comment

Hey kerel je aarding zit ertussen in het midden die schtoef je gewoon op je kap zegmaar. Mensen wel goed lezen he haha hij heeft het goed aangesloten losse kabel van de vsa naar de lamp en 1 met stekker naar de davin dus kan alleen maar zeggen goed bezig. Maar idd wat blani zegt sluit de blauwe en bruine goed aan.
                  Wat betreft brandgevaar vorige tips volgen en je kan ook een brandblussertje boven je vsa hangen dat je vuurtje eventueel gelijk gedoofd word mocht het zover komen.

Ikzelf heb 4x 250w hps op 1 groep+de rest van de tent en ik draai zonder problemen.
                  ikweetniet ik gebruik ook gwn die kant en klare van 1,5mm schijnbaar meer als genoeg

nog ff een foto hoe je de vsa aansluit niet heel duidelijk maar ff goed kijken

greetz psy
                  Last edited by psychedelic1988; 19 February 2013, 23:02.

Comment

Niet echt duidelijk inderdaad

Comment

Alles aarden mooi en wel maar mijn kap heeft bijv maar 2 ingangen. Geen aardingsingang voorzien.... Wat nu?

mobile message

Comment

Aarde onder een schroefje klemmen.
                        Liefst met een kabelschoentje
                        kabelschoen-ring.jpg
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Die attachments werken niet meer.
                          Het maakt toch niet uit hoe om je stekker van de dv-12 aangesloten wordt op je ballast. De l/n kjn e toch gewoon omdraaien (want je kan dus ook de stekker andersom in het stopcontact steken....).
                          En de 2 draden naar je lamp, boeit dat dan wel? Want die zijn afgeschermd dus ik zou (zonder uit te zoeken) niet weten hoe om ze zitten. En die maken toch ook niet uit of wel? (Of zijn hps lampen gelijkspanning?)

Comment

Ik heb enkel aarding waar de droogkast ook op staat, kan dit zoveel kwaad? (zelfde set als greatsmoke)

Comment

Bezig...
                            X