Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VSA + Ballast aansluiten... hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    GOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDDDDEEEE avond allemaal

Ik heb voor een nieuwe kweek een VSA en een kap van iemand gekregen. Nu heb ik van electro alleen de ballen verstand,
    en wil natuurlijk wel dat ik straks brandvrij mijn plantje kan laten groeien. Zonde als dat in rook op gaat

Ik heb die gast dus gevraagd of hij mij wil helpen alleen het duurt nu al WEKEN voordat hij een keer langs komt, dus maar even een post op het forum

Ik heb al wat gezocht op het forum natuurlijk, maar, zoals ik al zei, heb ik geen verstand van electro en kom ik er gewoon niet uit.

20121224_214732.jpg

dit is de VSA waar de lamp dus nog op aangesloten moet worden.

20121224_215221.jpg 20121224_214950.jpg 20121224_214920.jpg 20121224_215630 (1).jpg 20121224_215652.jpg

Wie o wie kan mij helpen?

Mijn vermoeden is om de 2 draden van de lamp in de overige 2 kroontjes van de vsa... maar goed... links of rechts? klopt het wel?

----

Nog even een extra vraagje.

Is dit een veilige stekker?

20121224_215310.jpg

Het is de stekker die er al aan vast zit, maar moet deze niet ge-aard zijn ofzo? (zo'n ijzeren knopje op de stekker in het midden?)

mvg,

arnolduzzz
    Last edited by arnolduzzz; 25 December 2012, 19:29. Reden: extra foto's

Is dit geen shuko stekker of hoe noem je dat? Die is toch geaard langs de kant?

Comment

Re: VSA + Ballast aansluiten... hoe?

Ik heb even een plaatje van een gangbare VSA opgezocht:
      phillips-600-watt-vsa.jpg
      Volgens mij heeft die een onderdeel meer dan jouw VSA. Je mist een zwart, vierkant blok electronica. Dat onderdeel (eventeel wit of paars in plaats van zwart) heeft iedere VSA en is essentieel.
      Zowiezo is de bedrading onbegrijpelijk, terwijl ik vrij handig ben met electronica. Ikzelf zou het ding niet durven gebruiken. Ik zou een nieuwe kopen.

De stekker is okee, dat weer wel. Het is een keurige Nederlandse randaardestekker; prima om je wasmachine, koelkast of VSA aan te sluiten.

Comment

Als je echt voor veiligheid wil gaan dan neem je een eVSA, een digitale VSA dus. Heb d'r ook 1.
        Deze kosten in de praktijk iets meer dan een gewone VSA welke zo rond de 40-50euro kost.
        Maar ik zou eerder 15piek meer stukgooien en hier voor gaan; d'r zit namelijk een nieuwe lamp + kap bij.
        Dan weet je zeker dat je een verse lamp hebt, daarnaast kost zo'n dezelfde lamp al ~25euro.

En veiligheid voorop, ik blijf het hiero maar roepen!
        (wat zijn nou een paar tientjes extra om eventueel je leven te kunnen besparen?)
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnolduzzz View Post
          maar ik heb nooit beweerd dat ik niet nog met andere kweekjes bezig ben, waar wel gewoon een HPS boven hangt. Het gaat hier over een experiment, die een aantal denk ik nog niet begrijpen.
          Anders moet ge het is aan deze kerel gaan vragen, die weet precies wel waarmee hij bezig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
            Ik heb even een plaatje van een gangbare VSA opgezocht:
            [ATTACH=CONFIG]154929[/ATTACH]
            Volgens mij heeft die een onderdeel meer dan jouw VSA. Je mist een zwart, vierkant blok electronica. Dat onderdeel (eventeel wit of paars in plaats van zwart) heeft iedere VSA en is essentieel.
            Zowiezo is de bedrading onbegrijpelijk, terwijl ik vrij handig ben met electronica. Ikzelf zou het ding niet durven gebruiken. Ik zou een nieuwe kopen.

De stekker is okee, dat weer wel. Het is een keurige Nederlandse randaardestekker; prima om je wasmachine, koelkast of VSA aan te sluiten.
            Misschien moet je dan nog even ietsjes beter kijken, want ipv zo'n zwarte heb ik zo'n witte erop

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Anders moet ge het is aan deze kerel gaan vragen, die weet precies wel waarmee hij bezig is.
            Ik kom hier voor advies toch? Is dat toch nou weer niet nodig... En trouwens; Die VSA is toen des tijds voor mij aangesloten, deze heb ik een tijdje geleden gekregen.

Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
            Als je echt voor veiligheid wil gaan dan neem je een eVSA, een digitale VSA dus. Heb d'r ook 1.
            Deze kosten in de praktijk iets meer dan een gewone VSA welke zo rond de 40-50euro kost.
            Maar ik zou eerder 15piek meer stukgooien en hier voor gaan; d'r zit namelijk een nieuwe lamp + kap bij.
            Dan weet je zeker dat je een verse lamp hebt, daarnaast kost zo'n dezelfde lamp al ~25euro.

En veiligheid voorop, ik blijf het hiero maar roepen!
            (wat zijn nou een paar tientjes extra om eventueel je leven te kunnen besparen?)
            Dat kan ik inderdaad ook wel proberen, moet ik wel eerst weer salaris beuren haha.
            Maar bij die hoef je geen moeilijke aansluitingen te doen begrijp ik?

En als je zo'n setje koopt, is dan alles al aangesloten?
            Last edited by arnolduzzz; 25 December 2012, 11:56.

Comment

Moeilijke aansluitingen? Een plus en een - naar de stekker, een plus en een min naar de lamp. Nieuwe vsa kost u een 70 euro? Als dat er niet vanaf kan, dan de elektriciteit voor een 600 watter ook niet.
              Deze ballast is goed om weg te gooien. Te groot risico voor brandgevaar, zelfs al kon je hem deftig aansluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Moeilijke aansluitingen? Een plus en een - naar de stekker, een plus en een min naar de lamp. Nieuwe vsa kost u een 70 euro? Als dat er niet vanaf kan, dan de elektriciteit voor een 600 watter ook niet.
                Deze ballast is goed om weg te gooien. Te groot risico voor brandgevaar, zelfs al kon je hem deftig aansluiten.
                Ik zie geen + of - . Ik heb zelf ook verstand en had zoiets ook nog wel kunnen uitvinden. ...

Waarom is het eigenlijk dat elke topic dat ik plaats maar gedoe krijg dat ik maar nieuwe spullen moet kopen...

Ik heb allerlei spullen ben er al ontzettend veel geld aan kwijt.

Deze heb ik gekregen en wil ik graag aansluiten en DAAR zoek ik advies over.......

Comment

Zou even een mooi snoer met aarde aan die stekker zetten.
                  Aarde monteer je aan de vsa-kant op het chassis.

Dan vanaf dat kroonsteentje waar niks op zit, ook een goed snoer opzetten (aarde ook weer aan het chassis) en dat richting de lamp.
                  Aan de lamp kant zorg je dat de aarde in verbinding met het chassis/kap staat en de twee andere sluit je aan op de twee draden.
                  (als het kan haal je die twee draden liefst eraf, en monteer je het snoer meteen aan de kap, zodat je geen kroonsteentje nodig hebt)

Of alles veilig is moet je zelf maar even beslissen, ik weet niet of je vrouw/ouders/kinderen ook in dat huis slapen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnolduzzz View Post
                    Waarom is het eigenlijk dat elke topic dat ik plaats maar gedoe krijg dat ik maar nieuwe spullen moet kopen...
                    Omdat het merendeel van de forumleden hier het idee aanhangt van "goed en veilig kweken of niet kweken".

We zitten met z'n allen in een tak van sport die illegaal is, waar een heleboel mensen alleen maar naar kijken vanuit hun onderbuik, en hun visie op wietkweken baseren op de prutsers (wat gelukkig maar een klein deel is) die veiligheid niet bovenaan hebben staan, anderen in gevaar brengen met hun "hobby" en gepakt worden.
                    Die lui (de prutsers dus) verpesten het ieniemienie-beetje krediet wat er is voor fatsoenlijke kwekers, en zijn direkt verantwoordelijk voor het zero-tolerance beleid van oa woningbouwverenigingen etc. Ze verpesten het dus voor de rest, en dat merk je hier op het forum.

Zie dus de aansporingen die je krijgt als positief, we willen allemaal graag zo goed en veilig mogelijk kweken als we maar kunnen (en vaak met beperkt budget), en iedereen gunt je hier een eigen kweekje. En een goeie gezondheid en zo min mogelijk contact met justitie.

succes met je kweek straks
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Comment

of kweek buiten > geen last met aansluitdingen, alles lekker chill, evt guerillakweek

er zijn zoveel mogelijkheden om tot een eigen blowtje te komen...
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij hem niet gelijk wordt. Spreuken 26:4 (Statenvertaling)

Comment

@ Arnoldus: zo'n setje is als het goed is niet al aangesloten. Grote kans dat je alleen die eVSA op de kap moet aansluiten.
                            Aan de andere kant van die eVSA zit gewoon een gegoten stekker, en die douw je gewoon in een schakelkast.
                            Idd wat moreweed zegt, aansporingen zijn positief bedoeld en ook hij adviseert je ook met veiligheid als doel. We zijn hier immers niet om je de grond in te boren.

@ Xtreme: wat een complex spreekwoord, ken je dat uitleggen?
                            Last edited by WeedoHolic; 25 December 2012, 17:55.
                            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Weedoholic: als iemand veel dwaasheden aandraagt, kun je daar beter geen antwoord op geven, want dan gedraag je je even dwaas.
                              Last edited by Xtreme; 25 December 2012, 19:08.

Comment

Bezig...
                              X