Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VSA + Ballast aansluiten... hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: VSA + Ballast aansluiten... hoe?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
      Omdat het merendeel van de forumleden hier het idee aanhangt van "goed en veilig kweken of niet kweken".

We zitten met z'n allen in een tak van sport die illegaal is, waar een heleboel mensen alleen maar naar kijken vanuit hun onderbuik, en hun visie op wietkweken baseren op de prutsers (wat gelukkig maar een klein deel is) die veiligheid niet bovenaan hebben staan, anderen in gevaar brengen met hun "hobby" en gepakt worden.
      Die lui (de prutsers dus) verpesten het ieniemienie-beetje krediet wat er is voor fatsoenlijke kwekers, en zijn direkt verantwoordelijk voor het zero-tolerance beleid van oa woningbouwverenigingen etc. Ze verpesten het dus voor de rest, en dat merk je hier op het forum.

Zie dus de aansporingen die je krijgt als positief, we willen allemaal graag zo goed en veilig mogelijk kweken als we maar kunnen (en vaak met beperkt budget), en iedereen gunt je hier een eigen kweekje. En een goeie gezondheid en zo min mogelijk contact met justitie.

succes met je kweek straks
      Sounds fair indeed

Ik kijk wel ff of ik zo'n eVSA kan kopen (beetje te laat om de kerstman te vragen denk ik )

Comment

Zo hebben we weer wat geleerd van uncle X. Dat oud-Nederlands is niet niks
        Maar misschien is er nog hoop.

Arnoldus, goed bezig zo!
        Je zal straks 't verschil in kwaliteit zien en dus verschil in veiligheid.
        En altijd aansluiten op een schakelkastje he, ook wel zo veilig
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Ik lees hier voor het eerst dat een EVSA veiliger zou zijn dan een magnetische VSA. Zuiniger en veelzijdiger okee, maar hoezo veiliger? Zo heet wordt een VSA nou ook weer niet.

Dat ontbrekende zwarte blokje, dat was mijn fout. Op de foto van boven lijkt het witte blok een soort mislukte kroonsteen, vandaar mijn vergissing. (Smoesjes, smoesjes...)
          Toch: Ik zou het ding alleen vertrouwen als het de laatste VSA op de wereld was - en dan nog alleen in een brandvrije kast.
          Last edited by Blani; 25 December 2012, 22:39.

Comment

eVSA's schakelen digitaal de lamp, en gewone VSA's doen dat analoog. Gevolg is dat de gewone ubergrote spanningspieken maken tijdens start.
            Ik weet niet 't fijne ervan, maar daar gaat 't in grote lijnen voornamelijk om.

En niet zo warm? Leg je zak er maar eens op, dan wil ik je wel eens horen
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Je uitleg is niet overtuigend, Weedoholic. Misschien heb je een link van het oorspronkelijke verhaal? Ik geloof niet in geruchten.

En met "niet zo warm" bedoel ik "niet warm genoeg om iets te smelten of in brand te zetten".

Magnetische VSA's zijn al decennia in gebruik. Daar zijn de kinderziektes wel uit ondertussen. Als die gevaarlijk waren dan hadden we dat wel geweten, al was het maar door geregelde branden in kassen. In het westland hangen duizenden van die dingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
                eVSA's schakelen digitaal de lamp, en gewone VSA's doen dat analoog. Gevolg is dat de gewone ubergrote spanningspieken maken tijdens start.
                Daar ben ik het mee eens, maar dat VSA's daarom minder veilig zijn, mits ze goed aangesloten zijn met een relais ? Denk ik ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                  En met "niet zo warm" bedoel ik "niet warm genoeg om iets te smelten of in brand te zetten".
                  Mijn gsm lader werd wel warm genoeg om iets in brand te zetten. Vsa wordt nog een stuk warmer. Mispak u daar maar niet aan.

Comment

ik heb helemaal geen warmte nodig om iets in de fik te kunnen zetten
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

@Beowulf: Die GSM lader was dan vast heter dan 80 graden, in ieder geval intern. Was het ding al kapot, of gebruikte je 'em ingepakt in een dekbed?

Dingen ontbranden als de ontbrandingstemperatuur bereikt is. Een VSA bestaat voornamelijk uit metaal en PVC. PVC ontbrandt bij 470 graden; metaal (althans koper en ijzer) een stuk heter. Het hout waar de VSA eventueel opgeschroefd zit ontbrandt bij 250-350 graden. Dit alles volgens de tabel van wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbrandingstemperatuur , die overigens niet klopt, want dat nylon bij 50 graden zou ontbranden is waanzin.

Overigens zou ik electronica liefst onder de 100 graden houden, dus als het sist als je er een natte vinger oplegt, dan zou ik een andere VSA zoeken. (Dit geldt weer niet voor soldeerbouten, die moeten juist sissen.) (Gebruik deze test niet bij HPS-lampen, die sissen namelijk niet, maar barsten.)

Natuurlijk zijn er materialen die makkelijker ontbranden. Ik zou mijn nitroglycerine dan ook niet naast een VSA bewaren.

Comment

Branddriehoek.jpg

voila.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik liet die insteken. Weet de exacte omstandigheden niet meer. Maar het is begonnen in de stekkerdoos waar em in zat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                            dus als het sist als je er een natte vinger oplegt, dan zou ik een andere VSA zoeken.

ik zweer bij wajang op de vsa
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Brandende stekkerdozen heb ik wel vaker gezien. Dat komt door vuile contacten. Conclusie: Stekkers zijn gevaarlijker dan VSA's.

Comment

nieuwe aansluitkabel kopen, d geel groendraad vastmaken aan de mindenste vijs in de lusterklem, deze zitvasgevzen op de plaat, de geengroendraad van de lamp ook aan de 2 lusterklem dan is alles geaard
                                Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                                groe(n)tjes for all

Comment

Bezig...
                                X