Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

belichting autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

belichting autoflower

Ben wel benieuwd naar je test ! Succes, ik zelf zou zowiezo al niet aan auto's beginnen voor indoor, maar ben ook niet overtuigd dat 8 uur per dag meer elektriciteit minder gaat kosten dan het verschil in opbrengst op 12/12 dit is toch wel een aantal weken... In ieder geval succes en we zien wel he? Ik volg je

Comment

Re: belichting autoflower

hoe meer licht hoe groter de opbrengst
      zo moeilijk is dat niet.
      maar eigenwijs is ook wijs zeggen ze
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Autoflowers laten voorgroeien en daarna afbloeien? Een autoflower, de naam zegt het al, gaat automatisch in de bloei. Het maakt niet uit, 20/4, 18/6 of 12/12. Alleen bij 20/4 en 18/6 zal de opbrengst hoger zijn. Maar er zullen altijd mensen blijven, die ziende blind zijn en horend doof.

Comment

belichting autoflower

Dat is logisch angel ! Maar brengt het op het einde van de rit niet meer kosten mee dan er meer opbrengst aan hangt?

Comment

dat is afwachten en afhankelijk van de kwaliteit van de zaden.
            fluffy toppen en opbrengst van 5 gram per plantje op 12/12 onder tl/spaarlampen of mooie compacte topjes onder 20/4 met voldoende verlichting!
            en dan bedoel ik niet meteen 400 of 600 watt HPS maar 250 watt aan tl's of spaarlampen is geen overbodige luxe.
            zonder voldoende licht krijg je wat friemelige plantjes met weinig opbrengst is mijn ervaring.
            wil natuurlijk niet zeggen dat er geen topkwekers zijn die uit elk zaadje 500 gram per plant scoren!!!!!
            HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie View Post
              Dat is logisch angel ! Maar brengt het op het einde van de rit niet meer kosten mee dan er meer opbrengst aan hangt?
              Reken eens +10% opbrengst tegenover 50% meer stroom?
              Het rendement lijkt niet zo groot maar tegenover shop prijzen ben je wel goedkoper uit.
              De lamp laten branden is al goedkoper als eventueel een kachel, en je voorkomt ook nog strekken dus meer licht ook onderin je plant.

Comment

ja ze altijd 600w hps daarom dat ik het teveel vind om daar nog 6u of meer electriciteit in te pompen wat volgens mij maar een goede 5% extra aan gewicht zal opleveren is mijn gedacht dat de meer opbrengst op u plant niet te compenseren valt met de electriciteit dat je erin pompt

Comment

Moonlight, wat is nu het feitelijke nut van je gestelde vraag? Je wil weten welk lichtregiem het beste is en als antwoorden krijg je 20/4 en 18/6. Als je er dan toch voor kiest -ondanks de welgemeende goed raad- om voor 12/12 te gaan, dan had je die vraag toch niet behoeven te stellen?

Comment

en de opbrengst op 12/12 zal niet veel zijn.
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

ja ze als je autoflowers buiten zet krijgen die ook geen 20/4 licht dus ik ga toch de test doen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

sorry misschien ben ik een ezel die door een muur loopt he extreme

Comment

Volgens mij loopt een ezel niet door een muur, maar stoot de ezel zich aan een steen. Het is overigens niet door een muur lopen maar tegen een muur aan lopen. Succes met je test overigens.
                        Last edited by Xtreme; 15 January 2013, 16:18.

Comment

Je bent zeker niet de eerste die hetzelfde probeert. Ik heb een paar rondes terug een drietal autoflowers tussen men reguliere planten gezet. Die brachten wat fluffy toppen op, de rest was steenhard. Dus waarom nog de test is over doen? Nuja, het is niet mijn oogst. Maar achteraf zal je je het beklagen.
                          Buiten in de zomer krijgen ze 18 uur licht. Kunstmatig kan je daar 20/4 van maken om ze meer te laten opbrengen. Of minder, zoals jij nu gaat doen.

Comment

Ben zelf ook begonnen met autoflowers,
                            de zaailingen geginnen tre ontkiemen,
                            ik ga deze direct op 20/4 zetten,
                            Maar wat met de luchtvochtigheid?
                            Is er een verschil met de groei-en bloei tijd ?
                            Ik ben zelf begonnen met een lamp van 600 watt.

Comment

het is verdomd moeilijk schijnbaar om goede raad te volgen!

@kali je bent amper 'n paar dagen op het forum en te lui om zelf wat info te zoeken!
                              ooit gehoord van eigen initiaf tonen en eerst eens proberen zelf de info op het forum te zoeken.
                              dit forum staat barstend vol informatie.
                              het lijkt me verstandiger om alle info weg te halen er 'n vragen forum van te maken!
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moonlight1 View Post
                                ik had vorige keer een schoone ak automatic en die had geen last van die 12/12

volgens dat ik denk is het gewoon wachten tot deze planten beginnen te bloeien en dan pas om te schakelen naar 12/12 dat dit geen probleem geeft maar hoe meer elektriciteit hoe meer betalen en dat gaat die 5%extra niet veel uitdoen
                                en fluf heeft daar niet mee te maken omdat het te warm was en als het te warm is bij 12/12 zal dit ook zijn met 18/6
                                noem een opbrengst van 300+gram, compacte harde toppen van vier autoflowers onder 400watt 18/6, maar 5% extra!
                                bovendien als je snacht moet verwarmen(kachels vaak vanaf 600watt), weet ik niet of je nu echt zoveel meer stroom betaald!

groet,
                                hennep
                                sigpic
                                Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

Comment

Bezig...
                                X