Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe moet dit nu verder?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hoe moet dit nu verder?

Korting op 420shop
    beste mede-kwekers

Begin oktober heeft een vriend van me zijn 3 kindjes gegeven omdat hij moest verhuizen en er niet meer voor kon zorgen. deze stonden van eind juni (ongeveer, want hij weet het niet precies) op een garage aan de kust. Hierdoor hebben ze waarschijnlijk veel te verduren gehad (niet echt een zonnige zomer gehad, regen, koude, wind, hoog zoutgehalte...) Ze waren nog zeer klein toen dat ik ze kreeg, maar met dat ze al zo lang in groei stonden, heb ik ze onmiddelijk in bloei gezet. Een foto van toen ik ze kreeg:

IMG_0119.jpg

nu, een 2tal maand later, is er eigenlijk nog niet veel veranderd, de plantjes zelf hebben wel veel te verduren gehad volgens mij. eerst stonden ze met 2 bloei spaar lampen van 60 watt, en nu op een natriumlamp van 400 watt. Daarbovenop hebben ik door de wisseling van de lampen wat moeite gehad met de vochtigheid omhoog te krijgen dus hebben ze toch bijna een week in vochtigheid gezeten van maar 20-25%. Nu is deze weer mooi naar 40-45%.

Er komen wel mooie toppen op, maar het gaat zoooo traag. ik vroeg me nu af of ik gewoon extra geduld moet hebben of zou ik het beter opgeven? Mij geeft het niet zo erg dat de opbrengst niet goed zal zijn, ik doe het nu meer voor wat ervaring op te doen. Gaan de toppen nog volledig groeien of moet ik er niet meer teveel van verwachten?

Deze is heel open en heeft overal een beetje topvorming. De plant ziet er gezond groen uit, met de bovenste bladeren mooi paars.
    IMG_0132.jpg
    deze is heel compact en heb ik het meeste vertrouwen in. de plant ziet er lichtgroen uit en gezond uit
    IMG_0131.jpg
    ik vermoed dat deze ongeveer alles gegeven heeft dat hij kon . deze slaat wat bruin uit, maar ik heb ook alle bladeren (moeten?) verwijderd, omdat deze bijna verschoeperd waren door de lage vochtigheid. er is wel wat thc vorming op de knopjes die gevormd worden.
    IMG_0129.jpg

Alle info is welkom, als ik iets zou vergeten zijn, zeg het maar, dan vervolledig ik mijn tekstje. Of probeer ik alsinds

bedankt op voorhand!
    Containerschip
    Last edited by containerschip; 27 December 2012, 12:34.

Re: hoe moet dit nu verder?

Die eerste en die laatste lijken op herma's. Je hebt een 400w hps, ik zou zeggen, start gewoon opnieuw, tenzij je dit echt wil afwerken. Die 2de ziet er niet slecht uit, maar als die andere 2 herma's zijn dan zit die top nu wss al vol zaad.
    Dat is mijn mening
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

hmmm het zou me zwaar verwonderen dat deze herma's zijn, maar dan aan de andere kant, dit is mijn eerste kweek dus zal ik niet te snel van stapel lopen. Een paar 'iets meer ervaren' kwekers zijn ook al komen kijken en nog geen 1 heeft iets vermeld van mannelijke planten. Normaal kan je dit toch snel zien? niet? vorige maand kwamen uit alle 'toppen' witte haartjes die nu een beetje bruin zijn geworden en door de, toen, lage vochtigheid een beetje verschrompeld. Op de eerste 2 is er ook al goed wat thc vorming. soms ruiken ze echt naar wiet, dan weer naar plant. een echte straffe geur dat je normaal in de 2de-3de week bloei hebt, heb ik nooit gehad.

ik heb nu 2 nieuwtjes staan onder een 400 watt spaarlamp groei en volgende week zet ik ze om in bloei. Omdat ik een rookie ben zullen deze 2 ook nog in de experimentele fase zitten en zou ik graag in februari beginnen met het echt werk.

Bedankt voor je snelle reply!

EDIT:

nu eigenlijk mijn grootste vraag is of het de moeite is om nog lang (maand, 2 maand) te wachten. gaan de plukken nog wat groeien, compacter worden? of is na 3 maand de hoop zowat op te geven?? ik kan ze toch moeilijk 6 maand laten bloeien?? of is dit wel mogelijk?
      Ik heb namelijk in een filmpje van jorge cervantes gezien dat je toppen na verloop van tijd weer beginnen af te sterven en je dus wel een optimale oogst-periode hebt.

Als ik domme vragen stel en meer opzoekwerk moet doen, mag je dit zeker zeggen, maar de informatie die ik vind is allemaal zo algemeen dat ik door het bos de bomen niet meer zie

Nogmaaals dank mensen!
      Last edited by containerschip; 27 December 2012, 13:19.

Comment

Volgens mij zijn het planten met allerlei mankementen, die nu zo ongeveer rijp zijn. Gewoon knippen en drogen en opnieuw beginnen. Groter of dikker gaan de toppen echt niet meer worden. Op het eerste gezicht zijn het autoflowers, die inmiddels ongeveer 6 maanden in de grond staan. Die zijn nu echt wel aan het eind van hun levenscyclus. Wellicht is het produkt nog rookbaar ook, maar verwacht geen topkwaliteit.

Comment

Comment

Ja maar je vrouwelijke plant kan door bvb. veel en langdurige stress een hermafrodiet worden. Dus met zowel mannelijk als vrouwelijk geslacht.
            Maar goed, als je nooit echt balletjes hebt zien hangen, dan zullen het wel 100% vrouwtjes zijn.

Xtreme heeft je 2de vraag beantwoord.

Kijk gerust eens goed rond op dit forum en hou eventueel een verslagje bij opdat je een volgend goed kweekje kunt houden
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Net wat ik dacht, maar ik wou het niet geloven tot anderen dit ook zeiden.
              de plantjes zijn niet overgepot en staan nog in dezelfde aarde. ik had natuurlijk ook niet verwacht dat dit topoogst ging worden, maar het is en blijft onkruid, dus je weet nooit. Maar nu weet ik al dat ik geen wonderen moet verwachten. Ik denk dat ik er 1 dezer een lekkere cake van ga maken

Ik heb nogmaals gekeken of het zeker geen herma's zijn, en ofwel heb ik een mentale achterstand ofwel ben ik heeeel zeker dat dit vrouwtjes zijn.

nu laatste lastige vraagjes:
              1) is het nuttig om deze methode toe te passen, of hebben mijn vrouwtjes al teveel te verduren gehad en zal het "lezen" van de plant een vertekend beeld geven? http://www.youtube.com/watch?v=jWS-Sw-bW40
              2) heeft het nog nut om een laatste paar dagen te laten bloeien zonder water om hun laatste "spurt" uit te lokken? of zijn dit allemaal futile pogingen? Mijn prioriteit is er eigenlijk zo veel mogelijk van leren, maar als er geen verandering in komt, kan ik er ook niet echt veel uit leren... denk ik.
              MAAR idd de beste leermethode: test, kijk en leer!! ( maar als jullie het al geprobeerd hebben, waarom zou ik dan nog tegen de deur moeten lopen? ofzo..)

Nogmaals dank voor jullie tijd!

EDIT: ik heb idd nooit balletjes zien hangen. en ik zal ook een verslagje maken, zodat mensen kunnen leren uit mijn fouten
              Last edited by containerschip; 27 December 2012, 13:59.

Comment

Knip nu heel het zooitje netjes af. Maak een lekkere cake o.i.d. Dat kan gewoon door de natte toppen een uurtje of twee in de boter te laten trekken -tegen de kook aan- en nadien de boter te zeven. Waarom drogen en curen als het toch in de cake gaat? Begin met frisse moed een nieuwe ronde. Als je nu boodschappen gaat doen, heb je vanavond nog spacecake op de koop toe. Althans zo zou ik het doen. Sterker nog, ik zou vandaag zaden en zaai- of stekgrond gaan kopen en de zaden vanavond in de grond zetten.
                Last edited by Xtreme; 27 December 2012, 14:17.

Comment

Comment

Bezig...
                  X