Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wilco, ik zal slechts een poging wagen om je in een notendop wat basisbeginselen bij te brengen (maar dan moet je wel je aangedragen onbenulligheden in je vorige posts vergeten.)
- Ontkiemen van zaden doe je in zaai- of stekgrond (dus geen potgrond)
- Daarna kun je overpotten in gewone potgrond, maar speciale cannabisgrond is gewoon beter
- Bloeilicht heeft een kleurtemperatuur van 2700 Kelvin ( spaar- en tl-lampen) of 2100 Kelvin (HPS-assimilatielicht, waarbij je absoluut een vsa nodig hebt)
- Cannabis heeft veel lichtdruk nodig (10 spaarlampen van 20 watt per stuk of meer, of een stuk of 5 tl-lampen, of een assimilatielamp van 150 watt voor een brede
plant is een vereiste) Dus een bureaulamp met halogeen werkte vroeger niet, werkt nu niet en zal in de toekomst ook niet werken)
- Reguliere cannabis heeft een donkerperiode nodig: tijdens de groei 8 uur en tijdens de bloei 12 uur: dus een growtent of een lichtdichte kast is een absoluut vereiste
- Om de geur te maskeren heb je bovendien een afzuiger en een koolstoffilter nodig
- Verder heb je nog een fancontroler nodig om je temperatuur aan te sturen: die moet namelijk tijdens de lichtperiode zo'n 25 tot 27 graden Celsius zijn.
Mocht om een of andere reden deze raadgevingen niet ter harte nemen en toch eigenwijs blijven doen, dan raad ik je aan een eigen forum van halogeenwietkwekers op te zetten of je te beperken tot de buitenteelt, maar dan wel in het late voorjaar en de zomer en niet in de winter. Ik verkondig met vorenstaande echt geen onzin, dus het is aan jou om al dan niet in je dwaasheden te blijven volharden. Zoals je nu bezig bent is de kans dat je succesvol een plantje kan opkweken ongeveer net zo groot als succesvol aardbeien tijdens de poolwinter op de Noordpool te telen. Vergeet een ding niet, de kennis op dit forum is ontleend aan zo'n 30 tot 40 jaar kweekervaring, die met vallen en opstaan is verkregen. Doe dus geen pogingen om het ronde wiel opnieuw uit te vinden en probeer apen niet te leren klimmen.
Dat we Wilco pesten met zijn "vragen" op dit forum is terecht, dat heeft hij verdiend. Maar dat is geen reden om hem te gaan afkraken over wie hij is buiten dit forum. Zijn youtubes zijn niet onze zaak. Laten we ons volwassen gedragen en mensen niet gaan inmaken over hun bezigheden/eigenaardigheden buiten dit forum.
Alleen kleuters geven dat soort (zang)kritiek in het openbaar. Fatsoenlijke, volwassen mensen doen het achter iemands rug.
Ik ben blij dat jullie niets van mij weten, anders zou er genoeg te "lachen" zijn.
Dat we Wilco pesten met zijn "vragen" op dit forum is terecht, dat heeft hij verdiend. Maar dat is geen reden om hem te gaan afkraken over wie hij is buiten dit forum. Zijn youtubes zijn niet onze zaak. Laten we ons volwassen gedragen en mensen niet gaan inmaken over hun bezigheden/eigenaardigheden buiten dit forum.
Alleen kleuters geven dat soort (zang)kritiek in het openbaar. Fatsoenlijke, volwassen mensen doen het achter iemands rug.
Ik ben blij dat jullie niets van mij weten, anders zou er genoeg te "lachen" zijn.
uhu...heb je zijn account gezien op youtube? serieus...
Dat terzijde...Dit is een dubbeltje op zijn kant eh...Wilco is duidelijk mentaal geretardeerd dus het zou niet echt mooi zijn van ons dat we hem blijven te kakken zetten. Hij heeft al problemen genoeg zo dunkt me als ik die vids zie.
Aan de andere kant: Wilco zit hier wel zelf het vuurtje op te stoken dat hij zelf in de hens gestoken heeft...
Wat dat pensioen betreft: Ik hoop dat het er eentje van jullie is en niet van ons...
en voor ik het vergeet: Koop nou verdomme eens een degelijke lamp man! Ga ergens liedjes zingen op straat voor fondsen te verzamelen wat mij betreft
achja, en pesten is fout! SCHAAM OP ONS ALLEMAAL!!
Heb je mijn tip van reactie nr. 2 al opgevolgd... Heb me net een breuk gelachen met je, dus ik vermoed van niet...
Om je wat lezen te besparen nog een tip... Je hebt een 40W halogeen spot-lampje... Je weet toch dat er 500W en 1000W halogeen-spots te koop zijn voor amper 10 a 15€ in de doe het zelf zaak. Voor 20€ zit er zelf een beweging-sensor op, dan springt de lamp alleen op als je planten bewegen (lees aan het groeien zijn), kwestie van geen energie te verspillen wanneer ze even rusten.
Misschien dat die lampen wat meer lichtdruk kunnen zetten.....
EN? Je ingelezen??? Of ga je terug spaghetti - stengels kweken?
wilco jongen je mist een stuk reflectie. met name naar jezelf.
dit wil niet zeggen dat wat je doet verkeerd is en dat je daar mee moet stoppen. nee
dat betekend dat je soms niet gelijk hebt. wij proberen, met wat wij een beetje humor vinden, je
toch te helpen. ik heb hier al 3 serieuze verhalen voorbij zien komen die men je echt van harte gunt.
ik denk dat je misschien wat eerlijker naar ons moet zijn met je bedoeling. we begrijpen wat je wil.
dat willen de meesten en ongeveer 20 % red het ook echt. maar jongen toch, probeer je een beetje aan te
pakken, geef jezelf niet de schuld of ons van wat fout gaat, maar luister naar wat we je vertellen
kom wilco, de moed eronder. ga naar de bouwhandel, gamma, praxis, bouwmarkt wat je maar kent of weet te vinden
en haal om te beginnen eens 3 of 4 tornado spaarlampen. dat zijn van die gekrulde lampen. laat je even helpen met de fittingen
die erbij horen en laat iemand die je goed kent en technisch is even helpen met de elektra bedrading. ik denk dat je nog
niet toe bent aan een hoge druk lamp dus begin hier maar eens mee.
Tot nu toe gaat het toch goed dus zou zeggen ga zo door ken mensen hier op het forum die dit wat jij nu doe niet eens lukt zaadje ontkiemen en plantje uit halen met 2 lobblaadjes
Comment