Dit is mijn eerste kweek en de planten zijn bijna klaar. Nu weet ik alleen niet zo goed wanneer ik ze kan oogsten. Deze foto's zijn van de plant met de meeste bruine haartjes. Deze is al wel een stukje verder dan de andere planten. Is het mogelijk/gebruikelijk 1 plant al te oogsten en de andere nog door te laten groeien?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zijn mijn planten al klaar om te knippen?
Collapse
X
-
Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?
Mooie vrouwtjes heb je daar staan, wat voor soort is dat?
Zoals K1 al zei is het wel handig om een microscoop of vergrootglas te gebruiken.. zou zonde zijn als je te vroeg oogst
Vond deze link, hier staat uitgelegd hoe dat zit met trichomes
Comment
-
Je kan ook nog "oldskool" oogsten: Als de helft van de pistels (de haartjes) bruin zijn. (Of driekwart van de pistels, als je van lekker afgerijpte wiet houdt.)
Vaak komt dat redelijk overeen met de trichomen, maar zo niet, dan zul je het verschil nooit merken. Het is geen slechte wiet als je iets te vroeg oogst; het had alleen nog net iets beter gekund.
Helaas zijn de haren ook niet goed zichtbaar op je foto's. Ze zijn overbelicht, dus ze lijken allemaal sneeuwwit. Om ze goed te fotograferen moet je eigenlijk 1 stop onderbelichten - maar ik weet niet of zowel jij als je camera daar iets mee kunnen.
Comment
-
zal ze gewoon nog lekker even laten staan!nog een weekje of twee,nu al beginnen met weing water te geven, dat voor iets langer 1 week doen ,8,9of10 dagen ofzo en dan de lamp eens uitzetten en de plantjes 3 in het donker laten staan en dan oogsten,
heb het zelf vorige keer gedaan.
\hoop da je er mee gholpen ben
Comment
Comment