Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

    Korting op 420shop
    Dit is mijn eerste kweek en de planten zijn bijna klaar. Nu weet ik alleen niet zo goed wanneer ik ze kan oogsten. Deze foto's zijn van de plant met de meeste bruine haartjes. Deze is al wel een stukje verder dan de andere planten. Is het mogelijk/gebruikelijk 1 plant al te oogsten en de andere nog door te laten groeien?
    Attached Files

    #2
    Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

    heb je geen scoopje om naar je trichs te kijken ???

    dit is raden met de natte vinger !!

    groetjes
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #3
      Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

      Mooie vrouwtjes heb je daar staan, wat voor soort is dat?

      Zoals K1 al zei is het wel handig om een microscoop of vergrootglas te gebruiken.. zou zonde zijn als je te vroeg oogst

      Vond deze link, hier staat uitgelegd hoe dat zit met trichomes

      Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

      Comment


        #4
        Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

        thanks, ik heb indoormix gekocht, deze bestond uit white widow en critical, waarbij ik 1 gratis fruit mix zaadje kreeg. Omdat dit allemaal bij elkaar zat in de verpakking weet ik niet precies wat wat is.
        Goeie tip om een microscoop te kopen!

        Comment


          #5
          Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

          wat voor microscopen raden jullie aan?

          Comment


            #6
            Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

            zo een zakmicroscoopje is normaal al genoeg en anders een gewone microscoop zit zeker al wiet op die klaar zal zijn afhankelijk van hoe je wil oogsten milky of amber of 50/50
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

            Comment


              #7
              Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

              Je kan ook nog "oldskool" oogsten: Als de helft van de pistels (de haartjes) bruin zijn. (Of driekwart van de pistels, als je van lekker afgerijpte wiet houdt.)

              Vaak komt dat redelijk overeen met de trichomen, maar zo niet, dan zul je het verschil nooit merken. Het is geen slechte wiet als je iets te vroeg oogst; het had alleen nog net iets beter gekund.

              Helaas zijn de haren ook niet goed zichtbaar op je foto's. Ze zijn overbelicht, dus ze lijken allemaal sneeuwwit. Om ze goed te fotograferen moet je eigenlijk 1 stop onderbelichten - maar ik weet niet of zowel jij als je camera daar iets mee kunnen.

              Comment


                #8
                Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

                zal ze gewoon nog lekker even laten staan!nog een weekje of twee,nu al beginnen met weing water te geven, dat voor iets langer 1 week doen ,8,9of10 dagen ofzo en dan de lamp eens uitzetten en de plantjes 3 in het donker laten staan en dan oogsten,
                heb het zelf vorige keer gedaan.
                \hoop da je er mee gholpen ben

                Comment


                  #9
                  Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

                  Ben je al gestopt met voeding ?
                  Je moet sowieso een dag of 10 gewoon water geven zonder voeding.
                  Daarna kun je oogsten wanneer je wil.

                  Donker zetten verhoog je de kans op toprot mee, zeker met zulke compacte toppen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Zijn mijn planten al klaar om te knippen?

                    Je kan ook aan de hand van je schaamhaar oogsten; als ze 1cm per 12uur groeien moet je knippen
                    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                    Comment

                    Bezig...
                    X