Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voedingsterkort ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

voedingsterkort ?

Korting op 420shop
    Mijn plantjes groeien vrij traag, ze zitten al in week 4 van de groei en zijn nog altijd vrij klein. Ze staan nog altijd in zaai en stekgrond en heb 1 keer lage dosis groeivoeding gegeven. Ze groeien ook heel traag, de vorige keren ging het wel dubbel zo snel. kan iemand me zeggen aan wat dit kan liggen ?

hier enkele fotos
    foto (32).jpgfoto (33).jpgfoto (34).jpgfoto (35).jpg

Re: voedingsterkort ?

Weinig licht? Lage temperatuur? Groot verschil dag/nacht temp? Over wateren stagneert ook groei.. hoeveel geef je ze? Bedenk je ook dat groei niet altijd boven de grond hoeft plaats te vinden Al vind ik ze voor 4 weken wel erg klein.

Comment

Ze staan er behoorlijk nat bij,heel klein voor 4 weken.
      Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Comment

Te kleine potten.
          Veel te nat.
          Verkeerde aarde.
          17 graden is te laag.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

wat voor aarde en potten gebruik je? ik gebruik ook kleine potten maar die van mij zitten in week 2 sinds ze boven waren en zijn al groter.
            50 ml lijkt mij redelijk normaal met af en toe iets minder, anders gaan ze wel te nat.
            Gebruik je al gevoede grond en welke? absoluut nog geen voeding bij geven op dit moment, hoe lang doe je dat al van de 4 weken?
            Meet je je EC van de voeding of niet? en wat was die EC dan van je oplossing?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en wat voor lampen? lichtschema? geventileerde kamer of open?

Iets meer info man
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Geef ze voor het overpotten maar geen water meer in ieder geval. En als je toch iedere dag wilt wateren, neem een medium op coco dat draint sneller als aarde.

Comment

Ik gebruik gewone zaai en stekgrond met perliet in kleine potjes van 7x7x8cm, hem om de dag wortelcomplex gegeven van canna en 2x in die 4 weken groeivoeding. Ik meet de ec van men voeding niet en heb ook geen meter, ik geef wel spa blauw ipv kraantjeswater (vanwege hoge ph kraanwater).

Als groeitent gebruik ik de darkroom van secretjardin 90x60x60 met een kleine afzuiger en ventilator binnenin . Als lamp gebruik ik een plug and growlamp van 125w in een schema van 18uur licht en 6 uur donker.

Comment

De installatie ziet er goed uit, maar 4 weken in zaai- en stekgrond is veel te lang. In zaai- en stekgrond zit bijna geen voeding. Overpotten in grotere potten met deftige potgrond.

Comment

idd neem andere grond en grotere potten...

ze zien er idd zeer nat uit zou ze ff geen water geven tot het iets droger is geworden..

hoe hoog hangt jou lamp van je plantjes?
                    grtz

Comment

men lamp hangt 2-3cm boven de plant, bijna ertegen. Om te voorkomen dat ze gaan strekken. Dank u voor alle reacties ! Ik zal is aan het verpotten beginnen .

Zou ik de plantjes al onder de 400w hps zetten ? Of kan ik die enkel gebruiken voor de bloei ?

Comment

Die hebben idd lang relatief voedings arm in een relatief kleine pot gestaan bij maar net voldoende licht. En gezien je lage gemiddelde temperatuur temperatuur hebben deze vier factoren; lage gemiddelde temp, laag voedingsaanbod, laag wortelvolume, lage lichtdruk voor de trage groei gezorgd.

Het verbaast me eigenlijk dat ze er nog zo gezond uitzien en niet meer zijn gestrekt. Dit heb je dan te danken aan het heel kort met die SL boven de plant te blijven.
                        Ik zelf zou ze idd Verpotten in een flink grotere pot in een light mix of gewone growmix. Als je die 400 wat HPS erin hangt dan zal je gemiddelde temperatuur ook gaan stijgen wat je groeisnelheid ten goede zal komen. Je hebt dan ook zeker voldoende lichtdruk en het blad wat nog nieuw gevormd word is aangepast kwa dikte en lichtgevoelige pigmenten aan het nieuwe soort licht. Het wortelvolume kan weer toenemen en er is weer vers voedingsaanbod. Hiermee verbeter je dus idd de beperkende factoren van de groei flink en zullen ze het een stuk beter gaan doen. Ik zou die 400 wat wel eerst op een 80 cm hangen en ze ook nog zeker een week of twee op 18/6 laten. In deze twee weken kan je dan die 400 watter geleidelijk aan laten zakken tot op een 50 tot 35 cm van de toppen.

Je nachttemperatuur zou als het kan ook omhoog moeten. Overweeg , 's nachts lamp aan over dag lamp uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                          Die hebben idd lang relatief voedings arm in een relatief kleine pot gestaan bij maar net voldoende licht. En gezien je lage gemiddelde temperatuur temperatuur hebben deze vier factoren; lage gemiddelde temp, laag voedingsaanbod, laag wortelvolume, lage lichtdruk voor de trage groei gezorgd.

Het verbaast me eigenlijk dat ze er nog zo gezond uitzien en niet meer zijn gestrekt. Dit heb je dan te danken aan het heel kort met die SL boven de plant te blijven.
                          Ik zelf zou ze idd Verpotten in een flink grotere pot in een light mix of gewone growmix. Als je die 400 wat HPS erin hangt dan zal je gemiddelde temperatuur ook gaan stijgen wat je groeisnelheid ten goede zal komen. Je hebt dan ook zeker voldoende lichtdruk en het blad wat nog nieuw gevormd word is aangepast kwa dikte en lichtgevoelige pigmenten aan het nieuwe soort licht. Het wortelvolume kan weer toenemen en er is weer vers voedingsaanbod. Hiermee verbeter je dus idd de beperkende factoren van de groei flink en zullen ze het een stuk beter gaan doen. Ik zou die 400 wat wel eerst op een 80 cm hangen en ze ook nog zeker een week of twee op 18/6 laten. In deze twee weken kan je dan die 400 watter geleidelijk aan laten zakken tot op een 50 tot 35 cm van de toppen.

Je nachttemperatuur zou als het kan ook omhoog moeten. Overweeg , 's nachts lamp aan over dag lamp uit!
                          Goed advies inderdaad. Overpotten dus en rustig aan met het water gevenl; niet te veel water per keer en ook niet te vaak wateren.. laat je aarde uitdrogen en steek een vinger in je pot want het kan best dat de bovenlaag al droog is terwijl het 5 cm lager kletsnat is. Dit laatste is ook een beetje afhankelijk van je medium natuurlijk.

Comment

HELP!!!!

Ik heb het zelfde probleem namelijk sinds begin week 5 hebben mn plantjes een stilstand. De toppen willen maar niet verder groeien. Ik zit nu inmiddels bijna in de 7e week en ben er gister pas achter gekomen wat het probleem is.. Ik heb namelijk al die tijd een veels te lage ph gegeven omdat mn meter het dus niet goed deed en ook heb ik voeding gegeven wat allang niet meer houdbaar was. Nu heb ik de ph en de ec van de aarde gemeten en daar komt uit 5.3 ph en 5.2 ec. Ik weet nu niet wat ik moet doen om de oogst als nog te redden. Ik heb nog 2.5 week te gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brahiim View Post
                              HELP!!!!

Ik heb het zelfde probleem namelijk sinds begin week 5 hebben mn plantjes een stilstand. De toppen willen maar niet verder groeien. Ik zit nu inmiddels bijna in de 7e week en ben er gister pas achter gekomen wat het probleem is.. Ik heb namelijk al die tijd een veels te lage ph gegeven omdat mn meter het dus niet goed deed en ook heb ik voeding gegeven wat allang niet meer houdbaar was. Nu heb ik de ph en de ec van de aarde gemeten en daar komt uit 5.3 ph en 5.2 ec. Ik weet nu niet wat ik moet doen om de oogst als nog te redden. Ik heb nog 2.5 week te gaan
                              Flesje ph+ scoren?

Comment

Bezig...
                              X