Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

warmteprobleem!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

warmteprobleem!!

Korting op 420shop
    hall allemaal.
    heb sinds kort nieuwe set up
    secret jardin 60x60x1.40
    250W HPS
    silent box met afzuiger 300m3
    passieve inlaat
    1clip fan
    (2e onderweg)

alleen nu loop de temp nog al op 33/35graden!!
    nou heb ik nog een klein buis ventilatortje liggen toevallig, misschien een idee oom die ongeveer 5cm onder mijn lamp te hangen en de meeste warmte weg te laten blazen!
    of zou dat te veel licht weg nemen, en ga ik dat merken in mijn opbrengst?

misschien dat iemand iets weet...

alvast bedankt

groetjes en rookse

Re: warmteprobleem!!

Je kunt een fan onder je lamp laten blazen, dat helpt. Wat meer helpt (bij mij toch) is verse buitenlucht in m'n tentje laten. Wel niet pal op de plantjes best, beter langs onderen. En anders sterker afzuigen?

Grtz
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Comment

er komt verse buitelucht in via de passieve inlaat en de afzuiger staa al op zn max!
        houd je wel lekker bezig zo hahaha

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

heb hier op het forum aantal keer gelezen dat de temp laagst blijft door passieve luchtinvoer maar 275m inblaas is misschien wel een idee!

Comment

Zelf heb ik een verlaagd plafond gemaakt, zodat de warme lucht niet meer terug om laag kan.
          Afbeelding 181.jpg
          Dan kan ik met een buiten temp van 5C, 1000w laten draaien in een 60x120x160cm tentje. Dit doe ik met 2 badkamer afzuig ventilatoren (10cm in en 12,5cm uit diameter). Ook zuig ik direct bij mijn lamp, de warme lucht af, welk ik meng met de inlaatlucht.

grtz.

Comment

dat verlaagd plaffond zit er voor mij niet heb al best weinig ruimte!
            maar hoe jij het doet afzuigen bij je lamp met die badkamerventilator geniaal!!

maar als ik het goed begrijp badkamer afzuiger zo 1 heb ik ook liggen van 12.5cm heb ik ook liggen,die aansluiten op een slang en uit laten komen bij je passieve inlaat??

Comment

Hoe meet je?

Onder of boven de lamp, in het licht of in de schaduw??

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Lijkt me sterk dat die softbox die 250 niet koelgezogen krijgt namelijk, flikker die clipfan ook ff uit eh want die blaast alleen maar als n bezetene warme lucht door dat kleine tentje.

Comment

Luchtcirculatie in de tent en afzuiging zijn twee aparte zaken.

Onder de bulp door blazen gaat idd prima. Niet recht op de bulp zelf blazen
                Last edited by FlintStoned; 9 January 2013, 00:48.

Comment

@rolling stone: Het plafond is in hoogte vertelbaar, dus ook jij zou ruimte genoeg hebben(wel ff je koolstof filter buiten je tent plaatsen(dus afbazen in je filter)).

maar als ik het goed begrijp badkamer afzuiger zo 1 heb ik ook liggen van 12.5cm heb ik ook liggen,die aansluiten op een slang en uit laten komen bij je passieve inlaat??
                  Klopt, en als het e warm is, kun je hem ook voor de uitzuig opening plaatsen.

@flier: Net onder (zo hoog mogenlijk) het plafond, vol in het licht(maar met de meetopening in de schaduw). Dat mijn bladeren opkrullen, komt door de verkeerde vorm van mijn nettje(15cm vanaf de lamp).

Added: IR straling heeft een breed spectrum, welk elk tot een andere diepte penetreren. Dus het word nog lastiger....

grtz.

Comment

meet bij op de hoogt van me planten maar zal da ding eens uit doen kijke wat die doet!

Comment

Dan kan ik met een buiten temp van 5C, 1000w laten draaien in een 60x120x160cm tentje

@flier: Net onder (zo hoog mogenlijk) het plafond, vol in het licht(maar met de meetopening in de schaduw). Dat mijn bladeren opkrullen, komt door de verkeerde vorm van mijn nettje(15cm vanaf de lamp).

Comment

De temp meter gebruik ik enkel om de Fan controller(temp schakeling) in te stellen, die ik op top hoogte hang(en in de lucht stroming).
                        Ik gebruik wel de Lv meter.

eddit:

Grtz.

Comment

60x120x160.. Welk tentje is dat dan??

Dat je n baas bent met 1000watt per m2 wist je al eh gvd

Comment

Das n dr120w....

grtz.

Comment

heel goede uitleg bedankt daar heb ik iets aan!
                              maar met schaduw bedoel je boven je lamp meten?
                              heb er ook een andere meter in gehad en die gad het zelfde aan,
                              heb de temp meter aan me kast hangen buiten mijn tent.
                              want de tent staat in een kast,

ps en met afdakje kanik ook gewoon stukje karton van 10x10 cm boven het sensortje plakke?

Comment

Bezig...
                              X