Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

warmteprobleem!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: warmteprobleem!!

Ze hangen de temp meter onder een afdakje (karton word vaak gebruikt).

Je moet wel in je tentje meten lol, nu meet je de lucht die uit je tent komt.

Comment

Idd gewoon een stukje karton. Je meet op tophoogte in de schaduw maar de lucht moet wel langs de meter kunnen circuleren.

Ik zelf heb onlangs leuk speeltje aangeschaft. Het meet de RLV ende luchttemperatuur van de omgeving en via IR meting kan je de oppervlaktetemperatuur meten. Je ziet op de foto dat mijn luchttemp 28 is maar het blad is een stuk koeler, 24,3. Ze is dus als een trein aan het verdampen en koelt hierdoor haar blad dus goed. Haar huidmonden staan dus vol open en ze heeft voldoende zuurstofrijk water bij tot haar beschikking. Het apparaat rekent je ook voor bij welke temperatuurdaling je met de heersende LV condensvorming en dus natslaan van je blad en bud kan verwachten. Als de de bladtemp, omgevings temp, en RLV weet dan kan je de VPD (Vapour Pressure Deficit) uitrekenen.

P1120524.jpg

Comment

VPD is idd belangrijk, ook heb je een zeer leuk speeltje.

Nu ben meer benieuwd naar de temp vd stam, takken en bladstelen.
        Ik vermoed namelijk dat de HPS lamp zo goed is door zijn brede IR spectrum, waardoor deze ook interne sappen opwarmt, wat weer een positieve invloed heeft op de doorstroming.

Wil je ff meten aub.

Grtz.

Comment

leuk speel goed flintstoned!
          ben enorm geholpen thanks allemaal!!
          wat je idd zei dat het nog maar kiempjes en weinig plant is allemaal 100%waar!!
          en denk ook wel dat de temp wel bij trekt is ook de enige en laatse keer dat ik voor groei onder 250 watt hps.
          mijn duo fluors 2x80 watt zijn nog in gebruik laatse weekje bloei
          het was ook al de bedoeling om klein voor groei kastje te maken maar kon niet wachten om de andere zaden op te laten komen,

dus volgende keer een stuk meer plant en minder warmte hahaha

Comment

ik had zelf ook last en heb mn luchtgat een buis gestoken redelijk kort een ventilatie binnen gezet op mn luchtgat en een ventilatie voor mn luchtgat zo kan mn ventilatie buiten goed lucht binnen zuigen en de aandere binnen kan die lucht dan weer mooi verdelen let op ze zitten op 1 buis temp met 4 graden kunnen zakken tot 28 graden

Comment

hee jongens heb de buis ventilator onder mn lamp laten blazen en de temp is nu 30 dus met die andere clip fan en als de planten wat groterzijn moet dat helemaal goed komen bedank nog jongens

Comment

Comment

Bezig...
                X