Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Eens deze dagen zal er een gezinsuitbreiding plaats vinden in mijn gezin.
    drie nieuwe spruitjes om precies te zijn.

    Ministry of Cannabis
    Northern lights MOC Feminized.

    Nu zit ik met een belangrijke vraag.

    Mijn growtent is 60x60x160cm.

    ik kweek onder een 400w cooltube system

    nu ben ik dus redelijk beperkt in hoogte.

    Ik gebruik Plagron growmix

    en ze staan in 19L smartpotten.

    de grote vraag is nu, wanneer moet ik de planten in bloeifase overschakelen? Heb je meer opbrengst als de plant groter is? Op ongeveer tien cm van de lamp is de temp 28gr. De rest van de ruimte is ongeveer 25dag 23 nacht.

    ik heb gelezen dat je de plant al na een week op 12/12 kunt zetten. Mijn vraag hierbij is, blijf ik dan niet met te veel voedingsstoffen in de grond zitten omdat de plant dan bloeivoeding vereist?

    als er nog meer info nodig is om een schatting te maken, laat maar iets weten.

    alvast bedankt.

    Ps, hoelang bloeien deze planten eigenlijk?
    Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

    #2
    Re: Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

    Hoe heb je dat geflikt: 28 graden op 10 cm :O

    De plant blijft wel nog een paar weken groeien hoor nadat je naar 12/12 bent overgeschakeld, dus die voedingsstoffen komen wel van pas.
    Als ik jou was, 2 weken groeien, toppen, nog een weekje wachten en dan op 12/12 Eventueel scroggen, dan bepaal je zelf de maximale hoogte. Grtz
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

      Plant groeit doorgaans meer tijdens de eerste paar bloeiweken dan in de groeiweken...

      Comment


        #4
        Re: Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

        lokes ,

        gebrek in hoogte !!

        scrogg dan uw plant

        kijk bij indoor kweek verslagen !!

        Chek QnQ zijn kweek verslag

        groetjes
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

        Comment


          #5
          Re: Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

          Als je op 12/12 gaat dan groei ze nog een week of twee vooral dat de echte ware bloei in schiet. Omdat er door de minder lichturen ook minder auxine wordt afgebroken vind er meer celstrekking plaats en strekken de internodes in deze 2 weken aanzienlijk. Er vind dus niet meer groei (celafsplitsing) plaats op 12/12 maar meer celstrekking.

          In deze twee weken zal ook de voeding ver op zijn uit je aarde en kan je als ze in bloei schieten bloeivoeding geven. Ik zou ze niet te veel groei geven met je beperkte hoogte.

          Grofweg kun je zeggen dat wanneer de plant met het blad de pot geheel bedekt dat dan ook de wortelkluit de gehele pot vult. Als je dan op 12/12 gaat strekt dat hele zaakje zich in de lengte en word die plant zeker nog dubbel zo hoog.

          Comment


            #6
            Re: Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
            Hoe heb je dat geflikt: 28 graden op 10 cm :O.
            Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

            Comment


              #7
              Re: Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

              Mooi bedacht met die schoorsteentrek. Ik vraag me wel af of je zo kort je plant niet over bombadeerd met fotonen.

              Comment


                #8
                Re: Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

                Wat bedoel je met fotonen? Te veel licht? Want in dat geval kan ik de lamp wat hoger hangen! Door middel van een lummenmeter kan ik de lamp zo plaatsen dat ik het absolute maximum uit die 400wat haal en toch de plant niet overbelast. In dat geval moet ik wel weten hoeveel lummen de plant kan verdragen. Dat zal ik wel ergens op de site terug kunnen vinden neem ik aan. Grtz
                Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

                Comment


                  #9
                  Re: Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

                  Planten hebben niets met lumen. Par daarintegen

                  En wiet is een C4 plant, an je in theorie niet teveel licht geven.
                  Last edited by francisp; 12 January 2013, 19:07.

                  Comment


                    #10
                    Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wanneer plant in bloeifase overschakelen?

                      Zo 'goed' vochtig moet je die plaats ook weer niet houden hoor. Beetje het oppervlak besproeien met water is voldoende. De rest kun je nu nog laten voor wat het is. Naarmate je plantje groeit, kun je wat meer naar de zijkanten toe water geven opdat de wortels meer op zoek zouden gaan naar water.
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                      Comment

                      Bezig...
                      X