Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

    Korting op 420shop
    Hoi, ik ben nu een jaar verder sinds de bouw van mijn hok. en heb al enkele kweekjes geprutst en enkel kleine hoeveelheden kunnen oogsten.
    Waarom ben je hier nu pas, hoor ik jullie denken... Ik ben nogal een doe-het-zelver en vertrouw eerder op boeken en essays dan forums, maar ik denk dat ik nu op een punt ben gekomen dat ik het nog een laatste kans geef vooraleer ik mijn hok afbreek en later eens een tentje zet ofzo. M.a.w. laat jullie mening maar komen!

    Dit is de kast (inlaat: computerfans / afzuiging: 1x 225kub / lamp: 400w son-t-pia)
    DSC00114.jpgDSC00115.jpgDSC00116.jpgDSC00117.jpgDSC00118.jpgDSC00119.jpgDSC00120.jpg

    De problemen zijn begonnen na mijn eerste kweekje, alhoewel dat ook niet echt zo bijzonder was (delahaze: 35gr opbrengst - enkele autoflowers, ong 30 gr over 2 plantjes)

    Hierna ben ik gaan prutsen, veel plantjes schieten wel kort, maar blijven dan stil staan... Geen enkele van mijn laatste 2 kweken raakte ik tot over een eerste deftige vertakking. Oorzaak? Ik ben gaan opzoeken en kwam op 'te onregelmatige temperaturen'. Hoe maak ik mijn temperatuur koeler, met zo'n warmte die van de lamp komt in een houten kast...
    Plan om nu verder op te gaan is gewoon een gat maken in de onderste plank zodat mijn potten (of grote curverbox?) weg zijn uit de warmte... Ook evt met plastic de aarde in de potten afschermen tegen de uitdroging...

    Vragen, tips en woorden van moed zijn welkom

    groeten,
    Ollie

    #2
    Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

    Is je hok wel lichtdicht, het lijkt er op dat door de inlaat fan's een hoop licht naar binnen kan komen.

    Voor de temp., kun je beter buitenlucht aanzuigen(desnoods enkel met het licht aan), nu zuig je de warme lucht weer aan.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

      Misschien is het beeld een beetje vertekend maar het lijkt alsof er maar 2 planten in kunnen. Hij lijkt me ook niet licht dicht. misschien kun je om het licht beter te weerkaatsen radiator folie of zwart wit folie op de muren doen? Los van dat lijkt het mij een prima hokje.

      Comment


        #4
        Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
        Misschien is het beeld een beetje vertekend maar het lijkt alsof er maar 2 planten in kunnen. Hij lijkt me ook niet licht dicht. misschien kun je om het licht beter te weerkaatsen radiator folie of zwart wit folie op de muren doen? Los van dat lijkt het mij een prima hokje.
        Ik kan ong 3 plantjes zetten. De kamer waar de kast in staat is volledig donker, dus licht van buiten de kast is geen probleem tijdens de donkere periodes. Ik heb nog zwart wit folie liggen die ik wel op de muren kan doen evt.

        @Poffertjesporem
        Mijn kamer laat geen inlaat van buitenlucht toe voor afkoeling. Andere suggesties zijn welkom!

        Comment


          #5
          Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

          ieder zen ding !! maar ik had het wel anders gedaan :d

          waar al die fannetjes hangen !! dat is ni al te best naar mijn mening !!

          why zoveel pc fan's !! hang der is fan in van 100kuub aanvoer ofzo voor die 400 watt lamp :d

          voor de rest ja , gl

          Groetjes
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #6
            Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

            Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
            ieder zen ding !! maar ik had het wel anders gedaan :d

            waar al die fannetjes hangen !! dat is ni al te best naar mijn mening !!

            why zoveel pc fan's !! hang der is fan in van 100kuub aanvoer ofzo voor die 400 watt lamp :d

            voor de rest ja , gl

            Groetjes
            Pc-fans waren gewoon overschot van vroegere projectjes... Waarom is de plaatsing ervan niet goed? Beter lager of meer verspreid?

            Comment


              #7
              Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

              Je lijkt er me enorm veel werk ingestoken te hebben, daarom zal wat ik zeg je ook niet leuk in de oren klinken.

              Zo krijg je er geen kweek in klaar. Het licht dat door die pc fans binnen valt brengt je planten in de war.... Vooral omdat dat beetje licht ook nog eens gereflecteerd wordt naar alle kanten door de bladen van die fannetjes.

              Je had deze bv kunnen monteren op een mdf box vanwaar je de lucht naar de kast laat gaan door een buis. Zo krijg je zeker geen vals licht binnen.

              Ik vrees dat je het opnieuw zal moeten uitwerken....
              Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

              Comment


                #8
                Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

                ziet er echt allemaal wel netjes uit ollie!
                zou alleen een passieve inlaat in je kast doen ipv actief
                heb ik tot nu toe betere ervaring mee maar de meningen verschillen daaarover.
                stukje pvc pijp of een mofje,stukje uit laten steken aan de buitenkant,heb er zelf een panty over heen gedaan en met tie wrap bevestigd,zodat er geen vliegjes etc bij me vrouwtjes komen.
                en om je lampen op te hangen heb ik van die G easy rollers gekocht,zodat je je lamp in hoogte kan verstellen IDEAAL!!
                en je heb ook een mooie kast om eens een keer in te gaan scroggen,ook de moeite waard
                hoop je beetje gehlpen te hebben!! laterzzz

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fruitboer View Post
                  Je lijkt er me enorm veel werk ingestoken te hebben, daarom zal wat ik zeg je ook niet leuk in de oren klinken.

                  Zo krijg je er geen kweek in klaar. Het licht dat door die pc fans binnen valt brengt je planten in de war.... Vooral omdat dat beetje licht ook nog eens gereflecteerd wordt naar alle kanten door de bladen van die fannetjes.

                  Je had deze bv kunnen monteren op een mdf box vanwaar je de lucht naar de kast laat gaan door een buis. Zo krijg je zeker geen vals licht binnen.

                  Ik vrees dat je het opnieuw zal moeten uitwerken....
                  Ik hoor net wel graag wat er moet gebeuren fruitboer, ook al brengt het werk met zich mee
                  Uiteindelijk niet veel werk om dit lichtdicht te maken... Alhoewel ik denk dat vals licht niet het probleem is, heb ik al een plannetje klaar om via een constructie te proberen lucht uit een koelere aangelegen kamer aan te zuigen. Die constructie even aanpassen en morgen is ze al lichtdicht.
                  Verder ga ik gewoon terug back to basics alles herzien van de grond af en hope for the best... Dus verwacht je maar aan een kweekverslagje.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

                    Misschien zou je eerst eens wat metingen kunnen doen. Wat is de temperatuur in je kast, met lamp aan en uit? Wat is de temp van de ruimte eromheen?
                    Voordat je gaat timmeren kun je beter zeker weten dat het zin heeft.

                    (Ideaal is 25-28 graden met lamp aan en 20-22 met lamp uit - maar dat hoor je al te weten. )

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                      Misschien zou je eerst eens wat metingen kunnen doen. Wat is de temperatuur in je kast, met lamp aan en uit? Wat is de temp van de ruimte eromheen?
                      Voordat je gaat timmeren kun je beter zeker weten dat het zin heeft.

                      (Ideaal is 25-28 graden met lamp aan en 20-22 met lamp uit - maar dat hoor je al te weten. )

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

                        ik ga je alvast de raad geven, indien je met fans blijft werken, invoer van onder bv. rechts
                        en afvoer links vanboven; warmte gaat automatisch al naar boven, en zo creeer je een beter omgeving
                        want nu zuigen ze in en er ook weer meteen uit weinig circulatie= meer warmte + minder zuurstof lijkt me
                        veel succes nog

                        groetjes mister frank

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

                          Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?
                          ( Je hebt de aarde niet ECHT over die schakelaar lopen toch ? Da's een grapje toch ? )
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

                            Als de temp. 10 graden of verder uit elkaar ligt bij de lamp uit en aan dan stoppen je planten met ontwikkelen.
                            tevens denk ik dat je beter een lamp van 150 watt of 250 watt pakt, je ruimte is, denk ik, te klein voor een 400 watter
                            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                            The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                            Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

                              ( Je hebt de aarde niet ECHT over die schakelaar lopen toch ? Da's een grapje toch ? )

                              zo te zien geen grapje. en LEVENS GEVAARLIJK.

                              ps. nu ben ik zo iemand die graag de theorien uit boeken en essay's omver schopt ieder z'n ding he .

                              Comment

                              Bezig...
                              X