Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn hok, hoe zou jij het aanpassen?

De Kamer is lichtdicht zegt hij en hij kan geen lucht van buiten nemen. Dus daar staat een kleine 500 wat kachel in een afgesloten kamer. Niet zo vreemd dat dan de temperatuur naar 18 uur opwarmen met 500 wat gaat oplopen he.

Comment

Die boventemperatuur moet omlaag, da's duidelijk. Je zou toch ECHT een uitlaat naar buiten moeten maken voor de afgezogen lucht. Niet alleen voor de temperatuur, maar ook voor het vocht. Als je eenmaal goed bloeiende planten hebt dan gaat er een paar liter water per dag doorheen, en je wilt niet al dat vocht in je kamer hebben.

Je planten hebben ook echt verse lucht nodig, voor de CO2 aanvoer. Je moet dus zorgen dat die ruimte doorlucht, en een afzuiging naar buiten is de beste manier.

Wat die electrische aarde betreft: Het is gebruikelijk om de aarde niet te schakelen of te zekeren, maar ALTIJD aangesloten te laten. Van de blauwe en bruine hoef je er eigenlijk ook maar 1 te schakelen (liefst de bruine) maar allebei schakelen is mooier.

Als je al die computerfans weghaalt dan zou je nog steeds genoeg aanzuiging moeten hebben. Die fans en de voeding staan ook warmte af te geven, dus als je ze uitzet zou je temperatuur wel eens omlaag kunnen gaan.

Je nachttemperatuur is te laag, maar niet veel te laag. Je zou een kacheltje kunnen neerzetten 's nachts, maar dat heeft geen hoge prioriteit.

Comment

sorry, maar als je het niet erg vind om te klussen, bouw een nieuwe ruimte die wel geschikt is voor 400watt en zorg idd dat je afgezogen lucht naar buiten gaat.
        een passieve inlaat en simpel clipfannetje is dan voldoende.
        een betere maat voor je hok: minimaal 90x90x200 liever hoger!
        beter bouw je een nieuw hok IPV nieuwe tent kopen.
        een degelijk gebouwde ruimte heeft veel meerwaarde ten opzichte van een tent. mits je van plan ben om altijd op de zelfde locatie te kweken
        echter kan je wel de indeling van een tent gebruiken als voorbeeld(afzuig/inlaat gaten).

succes man
        sigpic
        Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

Comment

400 watt kan goed maar.............
          zorg dan voor voldoende AANVOER verse frisse lucht,
          voldoende afvoer warme lucht,
          in plaats van vaste fans TEGEN de wand 1 losse tafelzwenkventilator ( te koop bij de meeste bouwmarkten zoals gamma),
          capaciteit van de afzuiging minimaal 200m2 + goede filter,

verder;
          -schone potten
          -fatsoenlijke growmix
          -beetje fatsoenlijke voeding doet wonderen als je bijvoed wanneer het blad geel begint te worden.

grtz, angel777
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Hi Olli,

Hoe maak ik mijn temperatuur koeler, met zo'n warmte die van de lamp komt in een houten kast...
            Plan om nu verder op te gaan is gewoon een gat maken in de onderste plank zodat mijn potten (of grote curverbox?) weg zijn uit de warmte... Ook evt met plastic de aarde in de potten afschermen tegen de uitdroging...

Vragen, tips en woorden van moed zijn welkom
            Wij zijn ook maar amateurs maar.... als ik zo naar je foto's kijk zou ik zeggen:
            Monteer de omvormers en zo aan de buite zijde. Maak een gat aan de boven zijde want.... warmte stijgt en gaat dus naar boven en dan helpt een afvoer aan de onderzijde niet afdoende. Volgens mij heb je meer dan genoeg ventilatoren in je hokje hangen. Wij hebben er maar een in onze tent en die staat op de vloer. Dat werkt prima.
            Door dat je hok nogal gesloten is denk ik dat het CO2 gehalte te laag is zeker als de planten echt gaan groeien. Zet er eens een gasfabriek in (fles met gist en suiker die CO2 aanmaakt). Wij hebben in onze tent (90X90X200) 2 flessen staan. De planten groeien weelderig. In de donkere periode sluiten wij de opening aan de bovenzijde af zodat er geen extra warmte verloren gaat als de lamp uit is. In de licht periode is aan de bovenzijde de opening open zodat de temperatuur niet te ver oploopt.
            Zoals gezegd.... warme lucht stijgt naar boven.
            Wij hopen dat we je een beetje op weg geholpen hebben naar een oplossing..... Maar zoals gezegd wij zijn ook maar amateurs.
            Veel succes

Groetjes Jan

Comment

GOED schoon houden
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Bezig...
              X