Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klimaat beheersing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

klimaat beheersing

Korting op 420shop
    Hallo,

ik ben sinds kort begonnen met mijn eerste hydrokweek in een green room kweektent van 100 x 100 x 200.

Mijn vraag nu is hoe ik de klimaat onder controle. ik heb een ultrasone luchtbevochtiger aangeschaft dat hield alles een paar uurtjes stabiel maar zodra de lamp weer aanging was de klimaat weer naar de knoppe.
    al mijn kleine plantjes hangen nu ook gewoon snap er niks van. HELP !

Re: klimaat beheersing

Niet dat ik,als groentje, je kan helpen,maar met een paar foto's en info zou je wellicht meer bereiken.
    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

en wat meer info is ook handig :

stekjes/zaailingen ? kweekopstelling ? wat voor lamp etc

als je plantjes nog heel klein zijn is een hoge LV fijn, desnoods iets eroverheen om dat voor mekaar te krijgen.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik heb een aantal fouten gemaakt waar jullie eerst van op de hoogte moeten zijn 1:Ik ben te lang door gegaan met het ontkiemen.(Waar geen schade van zichtbaar was de eerste 3 dagen, maar wat misschien later impact heeft gedaan) 2:Ik heb waarschijnlijk de lamp te vroeg aan gedaan wat een behoorlijke impact heeft gedaan op de plantjes. En 3:Ik heb de eerste 4 dagen gewerkt zonder een luchtbevochtiger. Mijn probleem nu is dat de steel van elk plantje nog dik is maar de meer je naar de top van het plantje gaat de dunner die word. dat ziet er stervende uit naar mijn idee(Aangezien ze niet de kracht hebben om zonder steun rechtop te staan).Van de 10 plantjes zijn er 3 feitelijk al dood de andere zijn misschien nog te helpen, ik heb van mijn fouten geleerd en ik weet nu dat de luchtvochtigheid hoger moet. Ik heb een Luchtbevochtiger aangeschaft die de perfecte lv kan leveren wanneer de lamp (400 watt) uit staat maar wanneer de lamp aan gezet word dan daalt de lv naar 30% ook al staat de luchtbevochtiger op de hoogste stand. Tips? (Help) Ik zit momenteel op dag 10 en er moet snel iets veranderen.

Comment

foto's zou ik zeggen, zo gaan gissen wat het kan zijn werkt gewoon niet
          Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Als plantjes eenmaal ontkiemt zijn hebben ze een behoorlijke tolerantie voor luchtvochtigheid. Misschien is dat helemaal niet het probleem. Wat is de temperatuur in je tent? Hoe hoog hangt de lamp? Op wat voor grond kweek je?

Comment

image (1).jpegimage.jpegimage.jpg zoals je ziet hangen ze.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

- gemiddeld wanneer de lamp aanstaat is het in de tent tussen de 22 en 25 graden
              - de lamp staat 40 cm van de plant af
              - ik kweek op steenwolblokken

Comment

enige wat ik aan die foto's zie is dat je blokken goed doorprikt zitten dus denk dat ze omvallen omdat ze niet genoeg steun hebben wat zijn trouwens al die kabels in die blokken

Comment

dat zijn de waterleidingen voor de druppelaars die de planten water geven, maar zijn ze dan te redden als ze allemaal steun krijgen ?

Comment

Hydro, daar weet ik te weinig over.

Je zou de vochtigheid kunnen verhogen door de vloer te bedekken met natte handdoeken. Misschien zelfs een paar langs de wanden.

Comment

kweek je echt op die blokken??? dienen die blokken niet om je zaad te laten uitkomen, heb er echt geen ervaring mee maar mij lijkt dat die plantjes gewoon omvallen omdat ze te gestrekt zijn

Comment

Hulp gezocht hydrokweek

Hallo,

ik ben sinds kort begonnen met mijn eerste hydrokweek in een green room kweektent van 100 x 100 x 200.

Mijn vraag nu is hoe ik de klimaat onder controle. ik heb een ultrasone luchtbevochtiger aangeschaft dat hield alles een paar uurtjes stabiel maar zodra de lamp weer aanging was de klimaat weer naar de knoppe.
                        al mijn kleine plantjes hangen nu ook gewoon snap er niks van.
                        Ik heb een aantal fouten gemaakt waar jullie eerst van op de hoogte moeten zijn 1:Ik ben te lang door gegaan met het ontkiemen.(Waar geen schade van zichtbaar was de eerste 3 dagen, maar wat misschien later impact heeft gedaan) 2:Ik heb waarschijnlijk de lamp te vroeg aan gedaan wat een behoorlijke impact heeft gedaan op de plantjes. En 3:Ik heb de eerste 4 dagen gewerkt zonder een luchtbevochtiger. Mijn probleem nu is dat de steel van elk plantje nog dik is maar de meer je naar de top van het plantje gaat de dunner die word. dat ziet er stervende uit naar mijn idee(Aangezien ze niet de kracht hebben om zonder steun rechtop te staan).Van de 10 plantjes zijn er 3 feitelijk al dood de andere zijn misschien nog te helpen, ik heb van mijn fouten geleerd en ik weet nu dat de luchtvochtigheid hoger moet. Ik heb een Luchtbevochtiger aangeschaft die de perfecte lv kan leveren wanneer de lamp (400 watt) uit staat maar wanneer de lamp aan gezet word dan daalt de lv naar 30% ook al staat de luchtbevochtiger op de hoogste stand. Tips? (Help) Ik zit momenteel op dag 10 en er moet snel iets veranderen.

Comment

Ik ken niks van hydro, maar gebruik desnoods omgekeerde en afgesneden pet flessen om een micro klimaat te maken...

Deze plantjes lijken me rijp voor de mesthoop. Ik zou opnieuw beginnen. Veel te veel gestrekt, zeker die laatste. Lamp te laat en/of te hoog ingeschakeld denk ik.

Comment

Re: Hulp gezocht hydrokweek

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnius View Post
                            Hallo,

al mijn kleine plantjes hangen nu ook gewoon snap er niks van.
                            [ATTACH=CONFIG]158385[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]158386[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]158387[/ATTACH]
                            Ik heb je bericht even samengevoegd met dit topic aangezien je 2 topics had lopen over hetzelfde onderwerp.
                            Succes!
                            Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

yo,

ten eerste dien je je zaadjes te ontkiemen in een stekblokje en dan in de propogator onder een leuke tl, t neon of geschikte spaarlamp. pas na een weekje of twee nadat ze zijn opgekomen plaats je ze in het vervolg medium(kleikorrels, steenwolslabs etc.).
                              wat ik bij jou zie is dat je ze al heb aan geloten op je watergeef systeem en misschien ook al met voedig(a/b)FOUT!
                              wat ik nog meer zie je lamp van 400 watt veel te dicht op je priele zaailingen!FOUT
                              misschien ook nog vergeten eerst je steenwol blokkjes af te zuren?(weken in afgezuurd water)

dat zijn je problemen, in een propogator hoef je bijna geen water te geven en heerst de ideale LV voor jee zaailingen om boven te komen.
                              je LV van nu is NIET de oorzaak van je problemen. bovendien had je in plaats van je lucht af te zuigen ook kunnen inblazen. je zailingen ruiken immers nog niet en ook zo creeer je een hogere lv.
                              bovendien zuig je waarschijnlijk door je koolstoffilter af welke in combi met een luchtbevochtiger helemaal naar zijn klote gaat en dus over twee maandjes lekker geur gaat lekken!!

helaas moet ik tegen je zeggen begin opnieuw en pak het goed aan.

succes
                              Hennep
                              Last edited by Hennep; 19 January 2013, 23:31. Reden: GEUR LEKKEN
                              sigpic
                              Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

Comment

Bezig...
                              X