Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

    Korting op 420shop
    hallo,
    ik ben nieuw op dit forum, even in het kort over mij:
    ik ben Martin en heb last van angststoornis. ik loop al heel lang bij de psychiater en heb allerlei verschillende medicijnen geprobeerd maar niets lijkt bij mij te werken zo als het zou moeten, ik kreeg last van epilepsie of hevig hyperventileren. wat ik er na een jaar aan overgehouden heb is een valium verslaving.
    na heel wat onderzoek en overleg met de psychiater kwam ik erachter dat de stof CBD in wiet mij heel erg zou kunnen helpen tegen angsten.
    maar helaas voor mij bevat cannabis ook thc, wat mijn angsten juist verergert.
    laats van een kennis medicinale wiet gerookt, Bediol, en reageerde hier heel goed op. dus heb ik besloten om die zelf te gaan kweken.
    ik heb gelezen dat die wiet afkomstig is van Ruderalis Indica: http://sensiseeds.com/cannabis-zaden...deralis-indica

    ik heb alleen geen idee hoe ik dit zou moeten kweken ik lees overal ingewikkelde verhalen over licht en lucht om maar zo'n hoog mogelijk thc gehalte te krijgen.
    nou is mijn vraag, op welke manier kan ik het beste/makkelijkst deze wiet kweken zodat hij zo min mogelijk thc aanmaakt en zoveel mogelijk cbd?
    ik heb een kast van 1x1x1.7 meter dus dat lijkt me iig groot genoeg. verder kan mijn vader aan speciale lampen komen hij moet alleen weten hoeveel Watt.
    alle tips zijn welkom!
    ook is mij niet helemaal duidelijk waneer ik de wiet voor het eerst kan uittesten of het wel werkt. en hoe lang duurt het nou voordat zo'n plant klaar is met bloeien?
    en is het ook mogelijk om wiet te laten testen op thc/cbd gehaltes?
    alvast bedankt!

    -martin
    Last edited by 420Appeltaart; 20 January 2013, 23:47.

    #2
    Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

    Een hele boterham...

    Maar hoe graag ik hier ook alles voor je uit zou willen gaan typen, zou je moeten starten met het forum eens af te bladeren. Lees de sticky's over onderwerpen zoals licht, lucht, medium, voeding en dergelijke eens goed door. Lees een paar artikels over de levenscyclus van ons beminde plantje. Er zal je dan al veel duidelijker moeten worden.
    Lees een paar kweekverslagen over de manier waarop je zelf ongeveer aan de slag zou willen na dit alles. Lijkt het je toch maar niks, lees een paar kweekverslagen over je 2de keuze... Normaal gezien zou je dan binnen een paar dagen al een eerste gedachte moeten hebben en kan je de resterende vraagtekens nogmaals stellen.

    Alvast veel leesplezier en tot binnenkort!!!
    Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

    Comment


      #3
      Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

      Weinig THC, veel CBD.........dan komt je uit bij de zaden van CBD-crew.
      Deze breeder heeft soorten waarvan het THC-gehalte gelijk is aan het CBD-gehalte
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #4
        Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

        Bedankt voor de snelle reacties!

        ik heb even gekeken op de site van cbd crew, ik hou dit achter de hand! bedankt iig. maar de ruderalis indica heeft gemiddeld 7%cbd en 5%thc, dus net ff minder

        maar na een hele avond zoeken over het kweken van wiet zijn er idd een hoop vragen beantwoord. voeding en growmix heb ik gelezen, luchtvochtigheid, temperatuur. dat is nu allemaal duidelijk.
        alleen kan ik nergens een duidelijk antwoord vinden over wanneer je voor het eerst je wiet eventueel kan voorproeven voordat je hem helemaal oogst? en hoe je uberhoubt kan zien of die klaar is voor oogst, ik lees steeds weer verschillende meningen van mensen wat het erg verwarrend maakt.

        Comment


          #5
          Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

          Aan de trichomen kun je de rijpheid bepalen van je wietje. Wat eerder oogsten zou altijd moeten kunnen, maar je levert dan in op het eindproduct. Ruderalis indica is trouwens een prima buiteensoort. Haalde bij mij de 3 meter, en bracht genoeg op om twee jaar van te roken..
          Toch vind ik blowen met een angststoornis gevaarlijk. Ik raad het je af.
          Succes!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

            Als je veel CBD en weinig THC wil zou je het plantje toch zo lang mogelijk moeten laten staan, maandje of drie totaal moet je wel op rekenen.
            Eerder proeven kan, maar kan een verkeerd beeld geven, omdat juist op het eind veel gebeurt.

            Yep, het oogstmoment bepaal je door met een loepje of microscoopje naar de trichomen(niet de haartjes) te kijken.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

              Kan een foute inbreng zijn, maar ik meende te weten dat je in het donker moet drogen omdat licht THC afbreekt. Dus drogen onder de lamp? Of zou dit nog andere elementen afbreken. Grtz
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

              Comment


                #8
                Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

                @QnQ heeft gelijk met 3 maanden totaal. Daarvan is 1 maand groei en 2 maanden bloei. (De zaden van CBD-crew zijn na 8 weken bloei echt prachtig afgerijpt.)

                @Rodigan heeft gelijk met drogen in het donker - al is dat dacht ik niet omdat THC afbreekt bij licht. THC breekt wel af bij UV, maar niet bij zichtbaar licht voor zover ik weet.
                De reden om de drogen in het donker, is om de fotosynthese te stoppen. De plant heeft dan geen aanvoer meer van energie, en kan alleen zijn eigen passieve processen laten doorgaan, en daar wordt de plant beter van: Zoeter en minder scherp.

                Voorproeven kan altijd: Een klein topje afknippen en 24 uur op de VSA te drogen leggen. Je hebt dan een nogal stinkend, scherp wietje, maar wel een indicatie van wat het gaat worden.
                Ik zou afraden om te proeven voor 6 weken bloei: Dat wordt alleen maar een teleurstelling. Na 6 weken kan je gaan proeven - al is het maar om jezelf te weerhouden om de hele plant te vroeg te oogsten.

                Succes! Met zowel je kweek als je angst.

                Comment


                  #9
                  Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

                  Hij is in ieder geval niet bang om zelf te kweken, ik ken ze wel anders....
                  Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                  Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                  Comment


                    #10
                    Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

                    heel erg bedankt allemaal!
                    maar als ik het dus goed begrijp kan ik het THC gehalte iets laten dalen door toppen te laten drogen terwijl blootgesteld aan UV licht?
                    en Blani, over dat voorproeven, je zegt laten drogen op een VSA? Wat is een VSA?
                    ps. nog even wat meer onderzoek gedaan naar de zaden van CBD-Crew en ik ben overtuigd! Vandaag even naar londen gebeld voor meer informatie
                    ik ga voor de 'Critical Mass' Deze heeft THC: ~5% CBD: ~8%
                    ideaal voor mij dus.
                    khad echter nog 1 laatste vraagje (tenminste ik denk laatste)
                    Als ik een plant laat groeien onder een lamp, moet dit dan een UV lamp zijn?

                    Comment


                      #11
                      Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

                      Je begon verkeerd; het is Cannabis sativa var. ruderalis.
                      En ook dat klopt niet, wat Bedrocan in Veendam kweekt is een hybride van Cannabis sativa var. indica en C. s. var. ruderalis.

                      Deze hybrides zijn er erg veel. B.v. de autoflowers hebben bijna allemaal deze opbouw.
                      Auto Himalaya Blueberry Diesel is zo'n voorbeeld van een auto flower met een bijzonder hoog CBD/CBN gehalte. (met dank aan Angel)

                      Maar ook soorten als Micado, Moroccan Gold, Papaya, Recovery Dame Blanche, Siddih, Tamaguna, Ata Tundra, Hash Plant enz. doen het goed.

                      Succes.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

                        - Als UV-licht THC afbreekt, dan zal het CBD ook wel afbreken. Dat zou ik dus niet proberen.
                        - Een VSA is een voorschakelapparaat dat je nodig hebt bij een HPS lamp. Een HPS lamp (google) is de meest populaire kweeklamp.
                        - Nee, je moet niet onder UV kweken. Het is tijd om je te gaan inlezen. Je kan op deze site eens wat "stickies" gaan lezen, of anders op het net eens googlen op "wiet kweken howto" of iets in die geest.

                        Comment


                          #13
                          Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

                          De afbraak producten van THC zijn CBD, CBN, CBG enz.
                          Ik heb olie gemaakt die door oxidatie vrijwel geen THC meer bevat.
                          Deze olie is bijzonder werkzaam bij (zenuw) pijn en slaap problemen.

                          Verder heeft Blani gelijk, al heb ik vaak een oude gezichts bruiner in m'n hok staan.
                          Deze UV geeft kortere planten en minder schimmel.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

                            daarom gebruiken ze dus ook UV-C filters in aquariumpompen o.a.

                            zoals hjm al zegt zenuwpijn (MS)
                            ik heb er veel baat bij en werkt ..... malen beter als medicijnen die de arts voorschrijft
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN
                            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                            Comment


                              #15
                              Re: Ruderalis Indica (medicinaal) voor het eerst kweken.

                              Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                              Verder heeft Blani gelijk, al heb ik vaak een oude gezichts bruiner in m'n hok staan.
                              Deze UV geeft kortere planten en minder schimmel.
                              Da's een goed idee!

                              Ik heb hetzelfde geprobeerd met een blacklight uit mijn hippie-periode. Maakt niks uit voor groei of schimmel (had ik ook maar half verwacht) maar toprot licht op als een stoplicht onder zo'n lamp.

                              Comment

                              Bezig...
                              X