Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten worden langzaam bruin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Planten worden langzaam bruin

Korting op 420shop
    Ik heb momenteel een aantal ak47 planten in me hok staan
    100x100x200 zijn de maten van me hok.

Lamp is een 400w hps die ongeveer op 45/50cm afstand hangt.

Voeding die ik geef is Canna boost, geef ze 2l a 4l per dag ( ligt eraan of de grond echt droog is ofniet)

In de bloei Sinds 6 januari en staan in 7l potten.

Probleem is dat al sinds een week de bladeren bruine vlekjes/stipjes krijgen, hoe langer ik het aan kijk hoe stukje bij beetje het erger word.
    De planten die het vorige week niet hadden, krijgen het nu langzaam ook..

Iemand enig idee waar ik nu zal moeten gaan zoeken? voeding geef ik niet extreem veel zouden ze dan te weinig krijgen?

Foto komt eraan

bvd

Re: Planten worden langzaam bruin

zo zonder foto en als pure amateur zeg ik een Ca tekort .. calcium halen in de shop. melkje maken en bij de volgende voedingsbeurt dit geven..

Comment

ik zeg gewoon veel te nat. ze zijn aan het verzuipen.

Comment

mja 4 liter is inderdaad wel erg veel ^^,

Comment

IMG_0876[1].jpg

hoop dat het te zien is zo

over dat water: zodra de grond echt bruin en droog is geef ik ze water, is het nog echt nat dan sla ik een beurt over
          Gaat trouwens om 9 planten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
            mja 4 liter is inderdaad wel erg veel ^^,
            In een 7 liter potje

Comment

Als het echt een water probleem is ga ik ze even 2 dagen zonder laten staan..
              gaat echter wel om 9 planten waar het over verdeelt word he

Comment

Geef je alleen Cannaboost? Da's namelijk geen voeding, maar een supplement. Je zou dus inderdaad een voedseltekort kunnen hebben.

Comment

ik had ook zulke verkleuring, bleek dat ze `s nachts veel te koud werden, misschien daar ff naar kijken?

Comment

weetje waar het ligt het ligt aan dat de temperatuur en de luchtvochtig heid veeelste snel stijgt en daald endaardoor maar het kan ook zijn dat ze te nat zijn of misschein heb je de lamp wat te dichtderop te staan het kan aan zoveel liggen maar kort en krachtig het is niet goed dat de temperatuur bijvoorbeeld van 20 graden in 10 min in eens naar de 28 graden springt het moet op een langzamere wijze naar de 28 bijvoorbeeld gaan en het kan ook zijn wanneer de donker periode is dat de temperatuur veelste te snel zak en tegelijkertijd de luchtvochtigheid veeelste snel stijgt! en ik neem aan ook een voeding tekort aangezien je alleen maar cannaboos geeft koop voeding zo dringend mogelijk als je kan dus werk aan de winkel voor je is er wel!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en als je ze te veel water geeft dat zorgt er voor dat de wortels geen ruimte meer krijgt om voeding op te nemen dus daarvoor zorg je dat ze te overnat worden en dat is niet goed je kan liever ietjes te weinig geven dan te veel ! en als je ze ietjes weiniger geeft is juist beter want dan zoeken de wortels juist naar water waardoor ze sneller zullen groeien dus je kan liever de dames 3 x a 4 x in de week goed nat maken
                    dan elke dag !
                    Geen woorden meer voor zinnen!

Comment

Kijk hier eens http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser
                      Waarschijnlijk Mg of P tekort. Maar alles hangt voor een groot deel af van water en temperatuur.. Dat kun je daar ook nog teruglezen.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wat gebruik je voor grond, is die voorbemest? Hoeveel canna boost geef je en hoe vaak?

Klinkt niet alsof je goed voorbereid aan het kweken bent gegaan.

Comment

Bezig...
                        X