Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, beetje moeilijkheden met ontkiemen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help, beetje moeilijkheden met ontkiemen.

Korting op 420shop
    Beste collega's.
    Ik ben met mijn allereerste binnenkweek gestart.
    Na 4dagen de zaden(10x white widow, 3x O.G Kush en 3x Critical) te hebben laten ontkiemen op een schoteltje met keukenpapier was mijn geduld een beetje op.(de ww later in een bak water)
    Van elke soort had er 1zaadje geen zin in. Dus vandaag maar in de aarde gestopt.
    Mijn vraag is, is de kans groot dat deze 3 nog uitkomen?
    Of kan ik beter 2zaadjes die ik nog over heb gaan ontkiemen?

En wat is in jullie ogen de beste manier om te ontkiemen?
    Een vriend van me had ze in een bak water, en die waren binnen 1dag allemaal volledig ontkiemd. En ze bleven drijven, die van mij zonken. (beide royal queen seeds)

Ik heb ze er nu zo bij staan totdat ze een weekje ofzo boven de grond zijn, dan gaan ze de tent in:20130204_132616.jpg20130204_132623.jpg lampje staat uit voor foto
    De zaadjes liggen ongeveer 0.5 tot 1cm diep.
    Is deze hele set-up goed in jullie ogen?

Graag hoor ik snel van iemand, alvast bedankt!

Mvg Cheech

Re: Help, beetje moeilijkheden met ontkiemen.

er zijn complete topics over en dan kom je met deze simpele vraag
    wat niet opkomt gooi je weg en zaai nieuwe
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ik heb al genoeg er over gelezen. Ben op zoek naar een antwoord op mijn specifieke situatie. En ik stelse volgens mij nog meer vragen.
      Last edited by Cheech; 4 February 2013, 16:27.

Comment

dit is geen specifieke situatie
        dit is gewoon net als alle anderen maar JIJ vind het apart!
        ja ik kan ook normaal reageren als mensen zich eens volwassen gedragen.
        maar iedereen is zo met zichzelf bezig en hoe erg het gesteld is met hun plantje of dat de wereld vergaat!!
        jouw situatie is niks speciaals al denk jij van wel.
        maar het is gewoon triest dat volwassen mensen geen eigen initiatief meer in zich hebben en voor elke scheet die de verkeerde kant op gaat 'n vraag gaan stellen!
        als er zaden niet snel genoeg willen ontkiemen is er geen reden voor stress of paniek, maar zaai je indien mogelijk gewoon wat zaden en je probleem is opgelost.

en als jij alleen mijn zeikerige opmerkingen leest word het tijd dat je je mensenkennis eens gaat bijspijkeren en gaat kijken WAAROM ik zo'n zeikerig antwoord geef!
        dit is 'n forum en geen school voor wiet te leren kweken!
        dat er de nodige info word verzameld en voor iedereen ter inzage is stelt al weinig meer voor anders!

succes verder
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Wie zegt dat ik volwassen ben? Ben de 18 gepasseerd. Daar houd het een heel eind op.
          Ik stel gewoon een vraag. Dat is mijn goed recht. Als je je er aan ergert omdat het volgens jou een simpele vraag is, reageer dan gewoon niet.
          En ja ik vind het kut dat die zaden niet ontkiemen. Met die 8,50 ps. T geld groeit me niet op mn zak.
          En ik vind het idd appart. Dit is zoals ik al zei mn eerste x(zaad) met mn buitenwiet altijd stekken gehad, dus ben een leek op dat gebied. En heb graag alles voorgekauwd.

Comment

Het staat allemaal voor je voorgekauwd alleen zal je zelf even moeten gaan zoeken, Luilak.

Comment

Was sarcastisch. Maar ben behoorlijk lui als ik van de amnesia heb geproefd.

Comment

gewoon in een schoteltje met keukenpapier erop en eronder schoteltje afdekken met aluminumfolie met gaatjes erin dan op de kachel leggen met ongv 21graden
                werkte prima bij mij 2 dagen nodig gehad

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

wel 2 a 3 keer per dag vochtig maken

Comment

Dat lampje is wel kansloos trouwens ..
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                    er zijn complete topics over en dan kom je met deze simpele vraag
                    wat niet opkomt gooi je weg en zaai nieuwe
                    Wou bijna je advies aannemen, gelukkig ben ik eigenwijs en heb ze laten staan, ze zijn ondertussen boven de grond.
                    Ik maakte me mischien ook iets te druk, heb je helemaal gelijk in.
                    Hopen dat het verder allemaal in orde komt.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Dat lampje is wel kansloos trouwens ..
                    Had verder niks anders behalve mn hps 600watt. En t werkt goed want ze zijn ondertussen allemaal boven de grond. Heb nog wel een daglicht tl van mn aquarium maar mn pa wou nie dat ik met al te veel stroom enz ging liggen klooien in de kast aangezien ik 2linker handen heb wat dat betreft.

Comment

Hallo Cheech,

Wij leggen ze een dag in een glas met een beetje water maar zetten daar een ander leeg glas in zodat ze iets naar beneden worden gedrukt. Na een dag gaan ze dan in een plastik bakje met dekseltje tussen twee lagen WC papier dat vochtig gemaakt is. Messtal kunnen ze dan na een of twee dagen in steckgrond worden gezet omdat ze dan al een wortel hebben van 1 a 2 cm (afhankelijk van de soort).
                      Te lang in een glas water dan verzuipt de plant en zal de kiem rotten.
                      Bij ons zijn alle zaden op deze manier noch uitgekomen en snel aangeslagen.

Succes en groetjes

Jan

Comment

Man...Hoe jammer...dit is bij mijn weten een forum.

forum
                        het forum zelfst.naamw.Uitspraak: ['forʏm] Verbuigingen: fo|ra, forum|s (meerv.) 1) groep (ervarings)deskundigen aan wiehttp://www.woorden.org/woord/forum

Comment

ik zie mezelf ook nog stomme vragen stellen, ze... Hopelijk zal er iemand chill dan een kort antwoordje geven... en niet een hele preek...

Comment

Als je zelf niet de moeite neemt om even op het forum rond te kijken of iets al niet eerder gevraagd/uitgelegd is, kun je een preek verwachten inderdaad
                            Als de informatie die er staat niet gebruikt wordt kan JD beter het forum elk jaar opschonen, dat scheelt veel ruimte op de server ook.

(Nee, niet doen eh JD!)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Geloof maar dat ik genoeg gezocht heb. Maar zoals ik al zei wou ik een specifiek antwoord. Dus heb mn vraag gewoon gesteld. Maarja bleikbaar was mijn situatie niet specifiek genoeg voor n normaal antwoord..
                              Heb nog veel meer "specifieke" vragen mbt tot overpotten e.d. maar ik verrek het om het hier nog n keer te vragen. Dus heb ook maar n account aangemaakt op wtforum. Behulpzame mensen daar iig.
                              De groeten.

Comment

Bezig...
                              X