Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe hou ik hazen plant niet te groot op 18 liter potten iverband met hoogte van ruimte??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: hoe hou ik hazen plant niet te groot op 18 liter potten iverband met hoogte van ruimte

Eerst weinig stikstof en fosfor. Want deze geven lengte groei.
    Een voeding met een NPK verhouding van 3-3-6 doet het goed.
    In week 3 na de eerste bloemvorming evt PK 13-14 geven.
    Silicium in de vorm van kaliwaterglas, rijstkaf, lavameel en klei helpen hier ook om de plant klein te houden.
    En haal een gezichtsbruiner bij een 2e hands winkel en zet die 2x per dag een half uur aan.
    UV houdt de plant ook kort en nekt schimmels.

De hele teelt de boden EC laag houden.
    De Fertometer in het groen houden dus, rood is dood.

Bedoelde je zoiets?
    Last edited by HJM; 5 February 2013, 19:55.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Re: t te groot op 18 liter potten iverband met hoogte van ruimte??

Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
      Eerst weinig stikstof en fosfor. Want deze geven lengte groei.
      Een voeding met een NPK verhouding van 3-3-6 doet het goed.
      In week 3 na de eerste bloemvorming evt PK 13-14 geven.
      Silicium in de vorm van kaliwaterglas, rijstkaf, lavameel en klei helpen hier ook om de plant klein te houden.
      En haal een gezichtsbruiner bij een 2e hands winkel en zet die 2x per dag een half uur aan.
      UV houdt de plant ook kort en nekt schimmels.

De hele teelt de boden EC laag houden.
      De Fertometer in het groen houden dus, rood is dood.

Bedoelde je zoiets?
      Great thx-)

mobile message

Comment

Comment

Re: hoe hou ik hazen plant niet te groot op 18 liter potten iverband met hoogte van ruimte

klopt

Comment

maar thx allemaal voor de reacties ma nu ben ik er nog niet uit he ik heb 600 wat lampen , dus mijn vraag was en is gewoon hoe ik ze klein op 18 liter potten , en voeding aanpasen dat wil ik cker doen ma waar moet ik aan denken dan?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

draadjes vast knopen klinkt beter als knakken , goed idee als ze te groot worden dan buig ik ze met touwtjes naar beneden thx

Comment

Ik was duidelijk genoeg dacht ik.........

Comment

18 liter potten iverband met hoogte van ruimte??

Maar je verliest wel mobiliteit ... Kan je geen plant effecuit de tent nemen om te behandelen ofzo....

mobile message

Comment

Wel als je je net aan de pot vastmaakt. Ronde metselkuip van 60 liter gebruiken, die kan je draaien. Er zijn gewoon geen nadelen aan

Comment

Re: hoe 18 liter potten iverband met hoogte van ruimte??

Dat zou idd gaan . Heb ook al zo een opstellingen gezien maar ik verkies een 18 liter pot per plant. Elk zijn ding zeker?

mobile message

Comment

zonder pot

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      Waarom scrog je niet. Bepaal je zelf hoe hoog ze komen. Zo moeilijk is dat niet. Ik heb een meter 60 hoogte en kon mijn wild roses (60-40 sativa indica) 9 weken laten voorgroeien... 12/12 systeem is onbetrouwbaar. Heb er ook nog 3 bijgezet en die gingen pas na 5 weken in bloei. Dan kan je ze beter 3 weken voorgroeien, toppen en dan in bloei zetten. Bij 12/12 kiest uw plant dat zelf, met wat pech kan je lang wachten.
                      Dan moet je gewoon op kleinere potten gaan ipv bv 18 liter naar 6.5 liter,maar ik zie dat jij 9 weken voorgroeit en dat vind je niet lang ?
                      Voorgroeien(2 a 3 weekjes) kan ook gewoon met het 12/12 systeem en dan draai je gewoon om de 9 weken.
                      Last edited by showtime; 6 February 2013, 21:08.

Comment

Let op, hij gaat het wiel opnieuw uitvinden

Comment

Wat het wiel opnieuw uitvinden??hij zegt dat het 12/12 systeem onbetrouwbaar is,ik vind van niet

Comment

Als mijn planten pas begonnen bloeien na 5 weken, dan is dat systeem onbetrouwbaar. Ze hebben nooit langer licht gezien dan 12 uur per dag. Ze gaan na 3 weken 18/6 anders binnen de 10 dagen in de bloei na omschakeling, en dan zijn ze deftig voorgegroeid. Dat 12/12 systeem, ik was er nooit van overtuigd en bij deze al helemaal niet. Biedt geen enkel voordeel in mijn ogen.

Comment

Re: hoe hou potten iverband met hoogte van ruimte??

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                              Als mijn planten pas begonnen bloeien na 5 weken, dan is dat systeem onbetrouwbaar. Ze hebben nooit langer licht gezien dan 12 uur per dag. Ze gaan na 3 weken 18/6 anders binnen de 10 dagen in de bloei na omschakeling, en dan zijn ze deftig voorgegroeid. Dat 12/12 systeem, ik was er nooit van overtuigd en bij deze al helemaal niet. Biedt geen enkel voordeel in mijn ogen.
                              Ik doe het ook nooit. Een plant heeft een minimum groeitijd nodig en merkt dan ook beter het "korter" worden van de dagen.

Comment

head_hurts_kr.gif

Comment

Bezig...
                                X