Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

    Korting op 420shop
    Ik ben een starter, doch heb mij al vrij goed ingelezen en volg ook de forums.
    Veelal lees je dat na twee weken groei er overgeschakeld wordt naar bloeiperiode, lichten aanpassen, eventueel voeding, LV enz.

    Doch veelal gaat het hier over mensen die starten met stekjes.

    Mijn vraag is, als je start met een ontkiemd zaadje en na ontkiemen verplant je in een pot (bvb 4 l pot): plantje is dan 3 tot 4 com hoog, 2lobblaadjes plus 2 andere blaadjes. Na 2 weken is dit goed gegroeid doch is misschien 8 tot 10 cm hoog en beschikt niet over 4 of 5 verdiepingen bladeren...
    Moet ik dit nu al in de bloei trekken??????

    #2
    Re: 2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

    Ik wacht meestal 3 a 4 weken, maar indien dat je dat al wil kun je ze nu al in bloei trekken.

    Comment


      #3
      Wil je blowen, moet je het zelf growen

      Comment


        #4
        Re: 2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

        Ik heb afgelopen keer 2 planten gehad die allebij 3 weken hebben voor gegroeid, en dat tel ik vanaf dat ze uit het aarde komen.

        Comment


          #5
          Re: 2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

          Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
          Ik heb afgelopen keer 2 planten gehad die allebij 3 weken hebben voor gegroeid, en dat tel ik vanaf dat ze uit het aarde komen.
          Sativa. Indica of hybride?.

          Hoe groot zijn ze geworden?

          mobile message

          Comment


            #6
            Re: 2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

            Als je ze in die 4L pot wil laten staan tot het eind zou ik ze snel op 12/12 zetten.
            Ik zou ze toch nog een keer overpotten in minimaal 11L en zo gauw het blad de pot bedekt, de lamp omzetten.
            Dan groeien ze nog 2-3 weekjes door en gaan dan toppen bouwen.

            Maar het is van zoveel afhankelijk.
            Van je ruimte inderdaad, en als je er bijv. een spaarlampje boven hebt wordt het alweer een heel ander verhaal.

            Disclaimer : Al het bovenstaande geldt natuurlijk niet voor autoflowerts.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: 2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

              Tja... dank voor de uitleg... ik merk dat ik hier ferm in de fout ben gegaan. Ik heb een 15 tal planten van 4-5 weken oud (reeds mooie planten, 3 verdiepingen bladeren) en een 10 tal van 2 weken oud (10 cm, 4 blaadjes van 3 cm). Ik kweek op 2m2 met 2 HPS lampen van 600 watt elk. Veel te veel zo te merken... Zelf denk ik nu de 10 planten van 2 weken in de veranda te plaatsen (verwarmd) en ze gewoon natuurlijk te laten groeien, zonder lampen. De andere 15 terugbrengen naar de 10-12 toppers en onmiddellijk in de bloei.
              Lijkt dit een goed idee... ik hoor graag uw reacties. Hartelijk dank

              Comment


                #8
                Re: 2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

                heb je fem zaad ? anders moet je de mannen er nog tussen uit halen en mag je blij zijn als je 10 planten overhoud

                foto's zeggen meer dan woorden je hebt slanke planten en je hebt bossige planten als je 25 bossige planten op 2m2 zet gaat het niet goed idd
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #9
                  Re: 2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

                  Het zijn dus allemaal fem zaden.... dus 15 eruit en tja... weggeven zeker (Belg)

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  oudere planten mooi bossig, geen strekkers.... 15 jongere planten ook niet (goed met lampen gewerkt)
                  Dus enorme kweek in aankomst.... thx voor de info, ga ramp kunnen vermijden....

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

                    Welke soort is het?
                    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 weken groei, dan bloeiperiode : ook bij ontkiemde zaden?

                        Sativa of indica dominant? Daar begint het bij he....

                        mobile message

                        Comment

                        Bezig...
                        X