ik 2 planten waarvan er 1 er maar slapjes bij hangt weet niet wat ik er mee moet doen de andere heeft er geen last van die is nog mooi.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
plant hangt er slapjes bij help !!!
Collapse
X
-
Re: plant hangt er slapjes bij help !!!
Oke, dat is jammer. En nu?
Een foto zou helpen, een beschrijving van de situatie ook; denk aan grond, temperatuur, water etc.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
-
DSCN0324[1].jpg
/\
de linker plant is slapjes.
\/
DSCN0327[1].jpg
DSCN0326[1].jpg
dit is de goede plant.
DSCN0325[1].jpg
dit is de slecht (slap hangende).
Comment
-
Idd een grotere pot met gaten en een fatsoenlijke growmix. Beide komen kwa bladvingers niet verder dan 3 vingers. Zou eens denken, ook omdat ze nogal gestrekt zijn dat ze wat weinig licht krijgen. De slappe ziet uit alsof die wat lang te nat heeft gestaan en daardoor zijn blad bol naar onder laat hangen (zuurstofgebrek aan de wortels) en vergeelt.
Ik zou idd overpotten en ze meer licht geven en minder water. Na de overpot hebben ze weer even voldoende voeding uit de nieuwe grond.Last edited by FlintStoned; 22 February 2013, 20:26.
Comment
-
Hallo Skunkman,
De rechter pot ziet de aarde er gewoon grijs uit maar in de linker pot ziet die er zwart uit. Ik denk als je ze beide oppakt dat de rechter minder weegt dann de linker. Het verschil is water!
Dus ik verwacht gewoon teveel water en daardoor rotten de wortels en nemen geen water meer op met als resultaat slap hangen van de bladeren. Dir problem krijg je beslist ook bij de rechter als het overtollige water niet weg kan.
Veel succes.
Groetjes Jan
Comment
Comment