Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek een STILLE afzuiger voor in een kweektent. Ik moet nog wel kunnen slapen he

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Ik zoek een STILLE afzuiger voor in een kweektent. Ik moet nog wel kunnen slapen he

Ik heb nu ook tentje naast mijn bed maar nog niet draaiend.
    Dat is vandaag of morgen.
    Heb ook zoals ganjax zegt die combo.

homebox s (80x80x160)
    400w
    Sonodeck slangen (geisoleerd)
    en een variac.
    Mijn afzuiger is een 500m3 softbox (geisoleerd)

Ik zal deze week laten weten hoeveel geluid het veroorzaakt.

Comment

Re: Ik zoek een STILLE afzuiger voor in een kweektent. Ik moet nog wel kunnen slapen he

Oorspronkelijk geplaatst door Ikweekniet View Post
      Ik heb nu ook tentje naast mijn bed maar nog niet draaiend.
      Dat is vandaag of morgen.
      Heb ook zoals ganjax zegt die combo.

homebox s (80x80x160)
      400w
      Sonodeck slangen (geisoleerd)
      en een variac.
      Mijn afzuiger is een 500m3 softbox (geisoleerd)

Ik zal deze week laten weten hoeveel geluid het veroorzaakt.
      Super, IKweeKniet,

zou fijn zijn!
      als je een filmpje kan maken hoe het geluid is als de tent open is maar ook als die dicht is.

Comment

Zal je up-to-date houden maar een filmpje gaat hem niet worden.
        Laten we zeggen dat ik goeie oren heb en ook best een zeurpiet dus wil het ook om zelfde reden als jou stil hebben.

Denk dat de opstelling die ik nu heb het stilste is (overcapaciteit, variac ipv brom-klimaatbeheerser, en genoeg (3 meter uitblaas) geisoleerde slangen.
        Oja wat ik je als tip wil geven (ivm geur) ik heb mij deze besteld:

Krijg hem vandaag binnen dus ken er nog niks over zeggen maar heb er goed gevoel bij (deze plaats ik bij de uitblaas voor extra filtering/zuivering)

Je moet wel denken ik praat over 80x80, 150 is natuurlijk best groot en ook wat luidruchtiger...

Comment

dat zijn allemaal verkooptechnieken van die growshops
          Geen woorden meer voor zinnen!

Comment

ja bij nader inzien word het ook een 120x120 , 150 is idd iets te groot.

wat bedoel je met overcapaciteit?

ik ben heel benieuwd hoe het klinkt. met die softbox enz

Comment

@ rico: je bedoeld dat dat ding wat ik gekocht heb (ionisator) zijn geld niet waard is?

@ Jointje 1: met overcapaciteit bedoel ik dat je meer kan afblazen als nodig is. (grotere afzuig dan nodig)
              hierdoor kun je hem terug reduceren (minder geluid) terwijl hij wel voldoende afzuigt/temp. goed blijft.
              Zo hoeft hij niet constant 100% te draaien maar bijvoorbeeld maar 50% (scheelt al de helft )

Comment

Een grote fan ver terug regelen met een goedkope controller geeft een mooie brom.
                Je mag ze ook niet verder terug regelen dan een x aantal hz want dat is slecht voor de motor.
                Met een overbemeten fan ga je dus te veel koelen of je moet dat weer bij verwarmen.

Comment

Hoeveel hz is dat bij 500m3?
                  Heb gehoord 40-50% is nog safe, lager niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ikweekniet View Post
                    @ Jointje 1: met overcapaciteit bedoel ik dat je meer kan afblazen als nodig is. (grotere afzuig dan nodig)
                    hierdoor kun je hem terug reduceren (minder geluid) terwijl hij wel voldoende afzuigt/temp. goed blijft.
                    Zo hoeft hij niet constant 100% te draaien maar bijvoorbeeld maar 50% (scheelt al de helft )
                    heb weer wat geleerd

betreft het terug regelen van een afzuiger weet ik dat je niet onder de 30% cappaciteit mag zitten, want dat word de motor te heet en heb je kans op ellende

wat is [HZ] <?

Comment

Een Variac regelt niet de frequentie maar het voltage. (m.b.v. een grote spoel)
                      Op 100V zit je nog prima en meestal is dat voldoende.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ

ja idd dat klopt heb ik ook gelezen. zachter/harder zetten doormiddel van voltage.
                        het verbaasd mij echter dat er hier weinig ervaring is met dempend materiaal,voor wat voor reden dan ook.
                        ik heb inmidels namelijk een boel afgelezen op dit forum

de stille kwekers zijn wel erg stil haha

-Grow it -- smoke it-

Comment

Zolang je ze niet dempt valt dat wel mee vind ik

mobile message

Comment

Iemand behalve Medical-spliff ervaring met producten van Hortline?

ik heb even op de site gekeken ziet erg goed uit. het is een nieuwe merk uit zwitserland.
                            de tenten van Hortline zien er kwa Geluidsdichtheid en stevigheid beter uit dan SJ en Homebox.
                            mooi afgewerkte producten! de moeite waard om even op de site te kijken als je het merk nog niet kent.

-Grow it -- smoke it-

Comment

Geluidsdichtheid kun je niet zien eh ..
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ QnQ

ik heb even gezocht je kan de tenten, lichthanger,hortinet,hortihanger,clipfan en de Northstar [lampen kap van Hortline] hier kopen
                                Last edited by Jointje1; 6 March 2013, 20:02.

Comment

Bezig...
                                X