Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem, Calcium tekort?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem, Calcium tekort?

Korting op 420shop
    20130303_192648.jpg20130303_192651.jpg20130303_192657.jpg20130303_192722.jpg20130303_192731.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is, ik dacht zelf aan een calcium tekort. Planten hadden vanaf begin ook gelijk TMV volgens mij.

Ik kweek op aarde, grote 50 ltr bakken met 2 600 watt lampen. Luchtvochtigheid en temperatuur is in orde. Planten staan nu zon 4 weken in de bloei.
    Voeding die ik gebruik is bijna de hele lijn van Canna: Vega, Flores, Rhizotonic en Cannaboost accelerator.

Re: Bladprobleem, Calcium tekort?

Al je bladeren zijn geel, je kunt het beste foto 's nemen vlak voor of vlak na dat het licht uit is. Dan krijg je geen vergeelde foto.

Comment

Moeilijk te zien idd op foto's onder hps. Ik zie stipjes. Kijk onder je blad of je geen spintjes hebt. De stipjes lijken hier en daar ook vlekken wat weer niet tipsch is voor spint maar op die foto's niet te beoordelen. ZOu me ook kunnen voorstellen dat het zoutverbranding is van voedingswater op je blad.

Comment

Yep, dat ziet er dichtbevolkt uit, ik ben erg benieuwd naar wat foto's zonder hps.
        Wellicht is het Calcium, of beestjes, of wat anders.
        Ik vind foto 3 ook intrigerend, maar die dikke chlorose kan ook de lichtval zijn van de HPS icm flits.

Zonde ook, dik TMV erin, als ik dat in het begin had gezien had ik toch even gebeld voor nieuwe.
        In ieder geval volgende keer een andere stekkenboer zoeken, want dit is een prutser.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik zal morgen voordat de lampen aangaan even wat duidelijke foto's maken. Bedankt voor de reacties iig.

Comment

20130305_175750.jpg20130305_175755.jpg20130305_175812.jpg

Dit is idd wel wat duidelijker

Comment

De asimetrische vingers, die aan een kant van de nerf schade hebben is TMV (tobacco mosaiek virus) eenmaal besmet met dit virus is dit niet meer te verhelpen. De bruine vlekken voor de rest lijkt me geen spint maar gevolg van een Ca gebrek.

Comment

TMV maakt nu niet meer uit.
                Maar het lijkt alsof je op cocos kweekt zonder de juiste voeding.
                N.l. coco of hydro voeding.

Ja dus, U heeft Ca tekort. Snel nog wat bij voeren met een Ca bron zoals calcium nitraat of zo.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

calciumnitraat oftewel nitrocalciet, te vinden in het Al Qaida-schap bij uw buurtsuper

"blaas op, die top!"
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ach nee, niks geen terreur, gewoon ouderwets in de schuur cq aanrecht kastje.
                    Ik roep toch niet: "meng ammoniumnitraat met gelijke delen diesel"
                    Dat zou kroeskopjes maar wijs maken. Zulke zaken zijn zeer geheim op het net.
                    Nee, ik bedoelde Calcium nitraat, of kalkstikstof. Al dan niet zelf te maken.

Comment

rofl > de telegraaf postte een tijdje terug pontificaal met link naar het origineel de "al qaida bommenmakersbijbel", inclusief godsdienstig geneuzel tussen de recepten door. M'n neefje van 12 kwam ermee aanzetten op z'n usb-stickie met de vraag of dat handig was voor oud&nieuwfeestvreugde.

Ik verwacht niet snel calciumproblemen bij mn planten, zal eerder je al vaker aangehaalde tip mbt waterglas eens uitvoeren...
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

De overheid is zo gek als een deur of probeert een beeld bij de "onwetende burger" te scheppen.
                        Niet wetende dat die burger niet meer zo makkelijk voor de gek te houden is.
                        Wat bepaalt dat de overheid de onwetende is, zoals onderhand iedereen weet.

Overal is de schijn van controle/veiligheid.
                        Zelfs kalkamonsalpeter / magnesamon mag niet meer. Stel je voor dat kroeskopjes een bom willen maken.
                        Nu heb je voor de amateur "stikstofmeststof" met een paar procent minder N......
                        Nu ga ik een meter de grens over en haal pure ammoniumsalpeter. Hoeveel wil U hebben mijnheer?????
                        Ik wordt onderhand schijtziek van Nederland.......

Comment

hier nog zo een HJM, complete idioterie is de norm : grootverpakkingen ibuprofen verbieden want 'dat werkt zelfmoord in de hand' , gootsteenontstopper die niet meer in korrelvorm verkocht mag worden aan consumenten (nee, de vloeibare vorm is drinkbaar!), aan alle kanten bespioneerd worden voor 'onze veiligheid' ..waanzin !

Comment

Zelfmoord met ibuprofen lijkt mij pijnlijk

Gootsteen ontstopper mag niet als parels, maar kaliumhydroxide per baal mag wel
                            Wordt in de tuinbouw ook als pH+ gebruikt.
                            Ze zijn compleet van het pad.
                            Maar goed, ik zit vlak bij de grens en anders is Docter Google er nog....

Comment

Hoe gaat het nu met je plantjes?

Comment

Bezig...
                              X