Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verhouding invoer/uitvoer lucht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verhouding invoer/uitvoer lucht

    Korting op 420shop
    Hey medekwekers,

    ik ben sinds gisteren overgeschakeld van passieve luchttoevoer naar een actieve mbv een badkamerventilator van 150 kuub.
    Dus de flappen van mn homebox (80x80x160) toe gedaan, en de minimum capaciteit van de afzuiger (350kuub) op 50% gezet,
    zodat mn tent zeker niet in over-of onderdruk komt te staan.
    Nu blijkt dat ik tijdens de dagfase de temperatuur niet meer op 24 krijg, schommelt tussen de 25 a 26 graden.
    Ook de LV is toch een aanzienlijke 10% gedaald.
    Nu vroeg ik me af of ik moet investeren in een zwaardere aanvoerventilator, van 180kuub bvb?
    Of, want dit heb ik ook op het forum gelezen, moet ik er voor zorgen dat mn aanvoergat groter is? Want alsk me nie vergis moet je aanvoergat ongeveer 2x zo groot zijn als je afvoer, en je capaciteit van je aanzuig ongeveer de helft van de afzuiging.

    Gelieve jullie mening te geven, voor ik onnodige kosten doe aan een zwaardere ventilator..
    Owja, ik kweek op 600w HPS indien dit ook nodig zou zijn.
    Foto mogelijk indien gewenst, maar lijkt me voor deze situatie handiger het gewoon ff uit te leggen, met al die cijfers enzo

    Thanks!

    #2
    Re: Verhouding invoer/uitvoer lucht

    Er zijn geen vaste regels, doe vooral wat voor JOU werkt een beetje over of onderdruk is niet erg.
    25/26 graden is nu prima maar wellicht ga je later als het warmer weer word wel problemen krijgen.

    Wat betreft dat je invoer groter moet zijn dan je afvoer.. dat gaat alleen op indien je met een passieve invoer werkt meen ik.
    Ik zou het gewoon aankijken en zodra je temperaturen het dak uitstijgen evt. alsnog investeren in een betere aanvoer.

    Voor nu lijkt het me echter niet nodig....

    Comment


      #3
      Re: Verhouding invoer/uitvoer lucht

      Waarom ben je overgeschakeld naar een actieve invoer als het niet nodig was ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Verhouding invoer/uitvoer lucht

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Waarom ben je overgeschakeld naar een actieve invoer als het niet nodig was ?
        Omdat ik dan bij het begin en einde van de lichtcyclus die kleppen terug open en toe moet gaan doen ivm volledig lichtdicht maken.
        En die gaten langs buiten afdekken doet de temperatuur ook de hoogte in gaan.
        Enja, uiteindelijk zou ik de boel wel wat willen automatiseren

        Thanks Spacefrog, denk dat het inderdaad goed is voor nu, maar denk idd toch als de lente begint een iets zwaardere venti te kopen

        Comment


          #5
          Re: Verhouding invoer/uitvoer lucht

          Ahja, da's wel een goeie reden.
          Ik laat gewoon het gordijn van die kamer dicht.

          Als de raampjes dicht zitten, kan je afzuiger nooit meer afzuigen dan je actieve inlaat inblaast.
          Da's iets om te onthouden.

          Die 350 afzuiger als inblaas gaan gebruiken en een nieuwe 500 slak voor de afzuig, als je toch gaat updaten later ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Verhouding invoer/uitvoer lucht

            Das misschien nog niet zo een slecht idee, ik dacht sowieso zelf een mooi hok van 120x120x200 te bouwen,
            en die homebox van 80x80x160 als droogtent de eerste 2 weken, en erna als voorgroeitent te gebruiken.
            Als je dan wat slim speelt dat je je afzuig van de droogtent naar je bloeikamer laat afzuigen, bvb met die 350kuub, dan breng je vochtige lucht aan, LV problem solved!
            En eens je weed gedroogd is gebruik je deze als groeikamer met wat spaarlampen (kwestie de 600w HPS niet onnodig veel energie te laten verbruiken voor iets waar hij eigenlijk niet voor gemaakt is, namelijk blauw licht geven) een mooie groeivoorsprong te geven. Hier kan je dan omgekeerd afzuigen en van de bloeikamer naar de groeikamer afzuigen zodat het vocht dat bloeiende planten afgeven wordt afgezogen naar je jonge plantjes in groeifase die de hogere LV wel kunnen gebruiken.
            Gewoon zien dat er genoeg extra trekgaten onderaan zijn en een zwenkventilator voor de verse CO2

            Ik dacht hier later nog een mooie tekening van te maken en te posten, en als ik er zelf aan begin er 1 te maken misschien wat how2 foto's te posten,
            maar das voor later, hoop gewoon dat de uitleg niet te verwarrend is

            Comment

            Bezig...
            X