Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

demper ertussen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    demper ertussen?

    Korting op 420shop
    hallo

    Was laatst bij de growshop en vroeg wat kon doen tegen het geluid van uitblasende lucht
    Toen zei ik met.sonoconnect slangen zei hij demper is beter!
    Maar hij zei dat de demper gewoon op de uitlaat kon schuiven? Is dat zo want lees overal dat je demper op de afzuiger moet zetten en daaraan weer slang?

    Gr

    #2
    Re: demper ertussen?

    Niemand

    Comment


      #3
      Re: demper ertussen?

      Wat bedoel je met uitlaat en afzuiger?

      Je hebt op jou ventilator/afzuigsysteem een inlaat en een uitlaat.
      Als je een softbox hebt dan is de inlaat sowieso gedempt, de uitlaat daarintegen niet.

      Dus je zou dan eventueel een demper op de uitlaat van jou afzuiger moeten plaatsen, of daar nog een sonoconnect slang tussen moet weet ik niet.
      Controleer de diameter van de demper om te kijken of die er zo in 1 keer op geschoven kan worden, ik zie verder geen nut om na de demper nog een slang te plaatsen....

      Comment


        #4
        Ik zit er aan te denken zelf een kleine demper te maken maar heb totaal geen inzicht etc.
        Ik zie geluidsdempers met een geperforeerde buis en daaromheen glaswol. Maar nu vraag ik mij af is een buis van gebogen gaas niet beter als een geperforeerde buis?

        Hoe ik denk:
        (Met gaas heb je grotere gaten en daardoor meer open oppervlak van het glaswol wat het geluid dempt)
        dus is dat niet gewoon beter dan een geperforeerde buis?

        Comment


          #5
          Zou je niet een heel eind komen als je de kool uit een oude koolstoffilter gooit en dat vervangt voor dempend materiaal ?
          Daar schuif je je uitblaas op en voila.

          Met wat knutselwerk is er ook wel een inline demper van te maken.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Ik gebruik een stukje sonoconnect aan de uitblaas van mijn softbox, scheelt wel een stuk. Metertje, kost volgens mij ook geen fortuin...

            Als je wilt knutselen, kijk dan eens naar een geluidsdemper voor vuurwapens, luchdruk wapens, of airsoft replicas en probeer dat concept op een (zoals Q aangeeft) oud filter.

            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment


              #7
              Zijn goede tips maar ik heb nog geen oude filter en al wel sonoconnect aan de afzuiger. Maar probeer het nog stiller te maken

              Comment

              Bezig...
              X