Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

First timer vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

First timer vraagjes

Korting op 420shop
    Hey iedereen

Ik ben Groentje en ik ben bezig met mijn eerste kweek. Ik heb hier al heel wat verslagen gelezen en het is duidelijk dat hier redelijk wat "pro's" zitten
    Dus daarom de post met een aantal vraagjes.

Ik heb me eigen kastje gemaakt.

20130302_140721.jpg20130228_194126.jpg

Ik heb 6 3,5liter potten in de helft geknipt. Zaadjes ontkiemd en zijn in de aarde geplaatst sinds een week. In de kast hangen 2 tl buizen van 36watt als ik het me goed herinner.
    Na aardig wat lezen ben ik tot besef gekomen dat dit eigelijk niet optimaal is om in te kweken. Wel om voor te groeien.

Wat ik nu wil doen is een kweektentje kopen en de kast als voorgroei ruimte gebruiken, zodat ik kan soggen. Ik wil nu snel een tent aaschaffen zodat ik nog 4 stekjes kan overpotten in 11liter potten.
    Ik heb 2 tenten op het oog.
    Tent1: http://www.desjop.nl/index.php?item=...=17507&lang=NL
    Tent2: http://www.desjop.nl/index.php?item=...=14726&lang=NL

Mijn vraag hierover is:

Kan ik niet gwn een 250watt lamp in tent 1 draaien? Ik had dit gemaild naar de shop en hun antwoord was; "afzuiging is dan niet toerijkend"
    Maar in een andere growshop verkopen ze dezelfde tent met 250watt lamp met zelfde afzuiging; http://www.degrowshop.eu/complete-kw...0-ii-compleet/
    Of ben ik verkeerd?
    In tent 2 opteren voor een 250watt is gwn geen optie omdat ik er even goed een 400watt kan indraaien.
    Het prijsverschil tussen tent 1 en 2 is wel redelijk groot, daarom de vragen.
    Schakelkast verplicht? Best wel lees ik overal. Met mijn huidige kastje gebruik ik gwn een timer...

Voor rond de 30-50gram droog per maand te raken met sog kan ik best onder 400watt kweken? Of lukt dit ook onder 250watt?
    4 x 11liter potten of 9 x 6,5liter potten maakt niet uit right? De opbrengst hangt af van licht dus is zelfde heb ik hier ergens gelezen. Of kan je paar extra grammen erin krijgen met meer/minder planten?

Srry voor het spuwen van al die vragen maar kan niet wachten op wat feedback van enkele kenners

Thanks

Ahja het zijn white widow plantjes dat nu in groei zijn. Zou later graag cheese aanschaffen want heb gezien dat het "high yield" plantjes zijn en bijzonder lekker imo. Hier ook wat feedback over zou nice zijn.

Groentje

Re: First timer vraagjes

Hallo GroentjeBE,

Wij hebben ook een 60*60 tent voor de groeifase en habben daarin gewoon een 250wat HPS hangen. Voor de afbloei gebruiken wij een 90*90 tent maar dan ook een 400 wat HPS want daar passen onze 5 planten in. In de groeitent hebben wij geen afzuiging alleen een ventilator. In de afbloei hebben wij wel een afzuiging en dan met name om de warmte en vochtigheid onder controle te houden. Dus volgens mij werkt het wel.
    Als wij geen afbloeitent zouden hebben dan zouden wij ook in onze 60*60 moeten afbloeien maar dan maar 3 planten of zo. White-Widow wordt best groot. Bij ons is die zeker 120cm groot op dit moment (met nog wat groei te verwachten) vanaf de grond en heeft een doorsnede van 50 cm. Zie bijgaande foto.

Veel succes.

Groetjes Jan
    Attached Files

Comment

Voor een 400watt en hoger is een schakelkast/relais absoluut noodzakelijk. Voor 250watt en lager volstaat m.i. een timer.

Comment

Ik kan enkel een 60 diepe tent plaatsen spijtig genoeg. Ik las dat hier 4 x 11l potten in kunnen of 8 x 6,5l potten? Wat zijn je droge opbrengsten ongeveer Jan?

edit: eventueel scroggen op zo een klein oppervlak?
        edit2: Ik las ook ergens dat vierkante potten beter zou zijn
        Last edited by GroentjeBE; 12 March 2013, 18:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door francisp View Post
          Voor een 400watt en hoger is een schakelkast/relais absoluut noodzakelijk. Voor 250watt en lager volstaat m.i. een timer.
          250 wat geeft bij het opstarten van de lamp netzogoed een hoge piekbelasting dus ook daar zou ik gewoon een relais tussen aanbevelen.

Comment

Hallo GroentjeBE,

Wij halen per plant 50 tot 70 gram droge opbrengst (knoppen). Het wisselt wel een beetje. We proberen natuurlijk wel de opbrengst telkens te verhogen door nog alles nauwkeuriger te regelen.
            Wij hebben wel een UVB TL (12%) in onze tent gehangen om meer THC te krijgen en een gasfabriek voor de extra CO2. Dat werkt redelijk goed.

Groetjes Jan

Comment

Je hangt de tl tussen de planten om de onderkant te verlichten of om een breder lichtspectrum? Die gasfabriek is een emmer, right?
              Heb je nog niet van co2 tabs gehoord?

Comment

Die TL hangt tegen de stijl van de tent ( van boven naar beneden)
                Nee wij gebruiken eein fles die boven een opening heebt van 2 cm maar het onderste deel is 15 cm zodat er ongeveer 2 liter water in kan.
                Het werkt goed en kost natuurlijk nagenoeg niets.

Veel succes.

GR Jan

Groetjes Jan

Comment

Ik zou zeker voor 400W kiezen , daar ga je laer geen spijt van hebben
                  moest ik nu iest kopen zou ik iets zoals dit kopen
                  compleet met irrigatiesysteem, dit bouw je toch eens bij als je op reis gaat
                  Last edited by RufneckDeuce; 17 April 2013, 21:35.
                  Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                  groe(n)tjes for all

Comment

Bezig...
                  X