Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voor de groei , 70w hps of tl of spaarlamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

voor de groei , 70w hps of tl of spaarlamp

Korting op 420shop
    Wat heeft het beste resultaat voor de groei .
    Een 70 of 100 wat hps lamp .
    een tl lamp (en) van 70 of 100w .
    een spaarlamp (en) van 70 of 100w .
    Iemand ervaring ?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hps zou wel in cooltube gestoken worden om zo dicht mogelijk tegen dames te gaan .

Re: voor de groei , 70w hps of tl of spaarlamp

Ik denk hps, mits goede ventilatie, dan de tl en daarna de spaarlamp/cfl.

Het kan met allemaal, mits je 4000k licht spectrum gebruikt. 6000k kan ook. Bij een hps is dit niet van toepassing geloof ik. Dus alleen bij de tl en spaarlamp.

Ik heb nog geen ervaring, maar ben ook bezig met voorgroei voor 5 dames om later in de tuin te zetten. Heb bijna alles gelezen en de bouwmarkten bezocht. Of je het nu zelf maakt of kant en klaar koopt (t neon, of de duo fluor allebei tl'en en de hps, moelijk zelf te fixen in de bouwmarkt) bij de growshop, maakt niet veel uit voor de prijs.

Let op aantal lumen, watt en groeilicht. Veel lumen , zou geen 18 watt tl nemen en 4000 a 6000 k licht.

succes

Comment

70 of 100W HPI.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het kan allemaal zolang de lampen maar genoeg lumen heeft.
        En uiteraard is voor de groei het witte licht spectrum belangrijk voor de dames. Voor de bloei moet je hps lamp aanschaffen. Ik weet niet hoe groot jou kweekruimte is maar hoe meer licht hoe meer gewicht.

gr

Comment

Even wat meer uitleg mss voorgroeihok heeft een hoogte van 50 cm met een cooltube in hou ik nog 35 cm over .
          @QnQ heb paar reviews gelezen over die hpi en ja komt het beste uit de bus , maar wat moet ik me daar bij voorstellen .
          is dat ook met een ballast zoals hps heeft het ook zoveel warmte af ?
          Zou plantjes graag 25 tot 30 cm laten worden dat ik ze dan direct onder scrog net kan zetten op 12/12 .
          Ja heb van jouw kweekverslagen al veel geleerd QnQ bedankt hiervoor .

dave

Comment

Als je al een HPS setup (met vsa) hebt, kun je gewoon een HPI lamp erbij kopen, die kun je er zo indraaien.
            Maar 50cm is niet veel als daar de hoogte van de pot ook nog af moet.
            Dan zou ik er misschien 1 of 2 TNeon setjes in hangen, daar kun je ook groei en bloei buisjes voor kopen.

Of een paar stukken hout zoeken en er 50cm extra hoogte op maken
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Denk dat ik mss best nieuw kastje maak als ik alles uit de groei wil uithalen ik vind het belangerijk dat je voor je op 12/12 gaat een sterk plantje hebt .
              En als ik zie wat wat je van zaad tot 2.5 weken krijgt onder 250 HPS zou ik dit graag prb met 70 w HPI om stroomkosten op 18/6 wat te dimmen .
              Als je prijs vergelijkt in aankoop denk ik dat tl of spaarlamp of hpi is daar niet zoveel verschil in zit , maar hpi zou dan meeste lummen hebben dus maak ik daaruit mijn keuze .

Alvast bedankt voor het meedenken hou jullie op de hoogte met het resultaat .

dave

Comment

Ik zit ook met soortgelijk conflict.
                Kheb een 600w HPS, die ik nu voor groei en bloei gebruikte.
                Plantjes zien er compact en gezond uit, maar kost een shitload voor die zo te krijgen
                Dus had nu enkele spaarlampen (ww827) en dacht daarmee een voorgroei hokje te bouwen, kvraag me gewoon af of dat voldoende zal zijn om ze, zoals Dave zei, direct in een 12/12 te zetten...

Comment

hey usernamed ,

Zou ze in voorgroeikast wel eerst 18/6 3 weken laten draaien en dan in bloeikast op 12/12 zetten .
                  Wat ik wil bereiken is stevige dames voor ze op 12/12 gaan en vraag me af of dit mogelijk is met tl of spaarlamp .
                  Daarom dat ik het ga prb onder 70 w hpi even naar alien ze nog een balast halen en een lamp en kunnen dit proefdraaien .
                  Hou jullie op de hoogte
                  dave

Comment

Hey Dave,
                    Hpi lijkt mij ook het beste, maar das weer extra balast en extra kosten, kan momenteel niet veel missen, dus ik dacht het eens met de spaarlampen die ik hier heb liggen te proberen ze inderdaad 3 a 4 weken laten voorgroeien, als mijn andere plantjes onder de HPS ongeveer 3 weken van af zijn.
                    Kheb nog een 8-tal weken te gaan deze rond, zal zien datk binnen enkele weken mn kastje ook in elkaar heb, en dan kunnen we eens de vergelijking maken tussen spaarlamp en HPI met een verslagje ofzo?

Comment

Het is hps van 100W geworden blijkbaar zou het beter zijn dan hpi zij verkoper in alien , was eerste keer dat ik deze persoon zag .
                      Dus word het deze ronde met hps en kan daarna nog steeds vergelijken met hpi eens :p .
                      @hannes start met bouw volgende week en denk tegen binnen 2 weken te beginnen de soortjes zijn bubbelgum fem en no mercy special .
                      Zo hou me op de hoogte van jouw project met de spaarlamp of tl ;
                      grtzz

Comment

Hallo ,
                        Heb nu al wat ervaring onder het voorgroeien onder 100w hps in cooltube heb mooie plantjes kunnen voorgroeien onder 100 w .
                        Maar het is wat te weinig aan lummen /licht in cooltube kan ik dicht genoeg op plantjes zonder cooltube is het niet te doen om het klimaat op punt te krijgen .
                        Ben tevreden over 100 w voorgroei maar het kan beter dus volgende set-up word 150 watt hps of hpi of mss wel t -neon 2x 75 watt .
                        toekomst gericht weet ik waar naartoe een lumatec dimbare van 250 naar 150 watt met cooltube voor voorgroei , en een lumatec dimbare van 400 naar 250 watt voor bloeikast :p .

Comment

lokes ,

kan ej mss beetje info geven !!

voorgroei onder Tneon is goed , doe ik zelf ook !! Tevens ist ook goed om je eigen cloontjes er onder te zetten !! Je kan ze der onder houden tot je naar bloei wil gaan en tog deftige damens onder kweken

wat doe ik !! ik groei 2 weekjes voor onder tneon , daarna max 2 weekjes onder hpi 400W dan knal ik de 600 hps er op

Groetjes en veel geluk met je keuze
                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Hey K1 ,
                            Raad en kennis is altijd welkom heb al paar verslagen gezien waar t-neon gebruikt word en is wel dik ok .
                            Eigenlijk is die t-neon als je er logisch over gaat denken wel de beste optie voor jonge zaailingen en stekken de eerste 2 weken .
                            Je kan dicht bij je plantjes en temp en LV zijn veel beter stabiel te houden dus begin sterk in twijfel te komen nu om volgende set-up dan toch maar voor t-neon te gaan in de voorgroei .
                            bedankt voor raad !

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mrbullet View Post
                              Het is hps van 100W geworden blijkbaar zou het beter zijn dan hpi zij verkoper in alien , was eerste keer dat ik deze persoon zag .
                              Dus word het deze ronde met hps en kan daarna nog steeds vergelijken met hpi eens :p .
                              @hannes start met bouw volgende week en denk tegen binnen 2 weken te beginnen de soortjes zijn bubbelgum fem en no mercy special .
                              Zo hou me op de hoogte van jouw project met de spaarlamp of tl ;
                              grtzz
                              Als Alien u uitleg of raad geeft,luister dan heeeeel goed.
                              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Bezig...
                              X