Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goeie wietzaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Goeie wietzaadjes

    weet een van jullie trouwens misschien waar ik ieniemienie zwempakjes kan kopen voor mijn zaadjes ? Dit in verband met het ontkiemen in een glas water
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #17
      Re: Goeie wietzaadjes

      Als de Heer had gevonden dat ze moesten zwemmen, hadden ze wel zwemvliezen gehad en duiksijsjes geheten
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #18
        Re: Goeie wietzaadjes

        'n uurtje misschien om te laten weken voor je ze gaat zaaien maar voor de rest gebruik ik geen water
        ik ben zo'n ouderwetse gebruiker van turfpotjes en die vul ik met stek/zaaigrond,
        prik er 'n gaatje in 1cm diep en laat er 'n zaadje invallen,
        zet ze 2-3 dagen ergens in het donker weg voor mijn part en waarschijnlijk zijn de meeste dan al boven de grond.
        sterk zaad komt boven op die manier en zwak zaad zal niks of niet veel doen.

        correct me if I'm wrong
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #19
          Re: Goeie wietzaadjes

          Ouder of zwak zaad kan je evt max. 24 uur weken in palmkiemer of cellulase, Nitrozyme met GA3, maar dan direct in aarde of jiffy7.

          Voorkiemen tot je wortels ziet tussen keuken/wc papier of watten is statse fratse geneuzel.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #20
            Re: Goeie wietzaadjes

            de meest veilige methode van voorkiemen is zonder twijfel zaad in je oren stoppen. Het werkt zo :

            neem wat zaajes
            stop die in je oor
            druk er een watje tegen gedrenkt in slaolie (tegen het eruit vallen)
            zodra het begint te kietelen kan je ze verwijderen en planten

            wacht niet te lang met in potjes stoppen want zodra ze ontkiemen beginnen ze ook te kletsen, en dat gaat echt nergens over.

            Bijkomend voordeel is dat je een legitieme reden hebt om niet te luisteren naar alle onzin die zich om je heen ontvouwt.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #21
              Re: Goeie wietzaadjes

              Ik pas de methode van moreweed toe en die werkt het beste

              Comment


                #22
                Re: Goeie wietzaadjes

                Dan deed ik het altijd mooi verkeerd. In m'n neus.

                Comment


                  #23
                  Re: Goeie wietzaadjes

                  lol, ze zijn klaar als je omgeving zegt dat je je neus eens moet snuiten
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  Bezig...
                  X