Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekje doen zonder ph/ec meters ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekje doen zonder ph/ec meters ??

Korting op 420shop
    hey iedereen,

mijn (8) zaadjes liggen te weken, over enkele dagen hoop ik ze in grond te steken en onder TL op te laten groeien.
    Hoe hoog schatten jullie mijn slaagkans als ik de volledige kweek wil doen zonder ph of ec meter?

Natuurlijk zal het meten van ph en ec altijd wel een beter resultaat geven, maar hoeveel beter zou dat dan zijn? ik heb nog nooit met ph + of ph- gewerkt, en ik zie er wat tegen op om daarmee te moeten gaan knoeien...
    In de growshop waar ik alles kocht vertelden ze me, dat het perfect mogelijk is, zolang ik heel nauwkeurig de instructies volg op de flesjes.

Ik zal kraantjeswater gebruiken, die ik een dag laat staan om op kamertemperatuur te krijgen. (Of is regenwater beter?)
    Ik heb de Canna voedingslijn gekocht om de vrouwtjes rond en gelukkig te maken. , daarop staan de verhoudingen voor kraantjeswater.

Mijn (zelfgemaakt) hok is 2m x 1.6m, met een 600 watt HPS lamp en buisventilator.
    Later, bij de bloei sluit ik eventueel een filter op de afzuiger, moest ik last krijgen van geurtjes.

Maar om te beginnen denk ik niet dat het nodig zal zijn, want mijn lucht wordt weggeblazen door een ventilatiekap op het dak, op 10m boven de grond, aan de achterkant van het huis.

Ik heb 5x Kalashnikova, 3x Kaia Kush en 5x Lemon Skunk.
    Ik zal nog een klein weekje wachten met het ontkiemen van de Lemon Skunk, want ik lees dat die groter worden dan de kush varianten, is dit een goed idee? Zo kan ik alledrie de soorten tegelijk laten groeien en dan over laten gaan in bloei, en hou ik die Skunk wat kleiner toch?? Of...

Alle tips & tricks zijn welkom.
    Tot binnenkort, bij de kweekverslagen.

Re: Kweekje doen zonder ph/ec meters ??

Ik werk ook al verschillende kweekjes zonder ec meter. Kan best hoor. Beetje kijken naar wat je planten vragen....zoals tuinieren.

mobile message

Comment

THx General voor het vlugge antwoord,
      ik heb je verslagen gevolgd en als het nogmaar half zo goed wordt als bij jou, dan zal ik een heel gelukkige vlaming zijn!! Afkloppen, duimen en crossed fingers dus...

Wat denk je van de geurtjes? Lijkt het mogelijk om de filter helemaal achterwege te laten? Of wordt het hier dan in de tuin een stinkboel tijdens de bloei?

Comment

Ik heb bijv mijn huidige kweek nog geen filter gebruikt en we zijn on wk 4 bloei. Geur begint nu wel stilaan op te komen....maar ik heb hem dus afgelaten tot nu vanwege de kou buiten on de schuur. Kacheltje zot blazen en dan die warmte afzuigen .... Zou vrij idioot zijn

Nu goed, stilaan kan ik niet anders meer met die geur maar ondertussen wordt het buiten ook minder koud...

mobile message

Comment

dus kweken zonder ph/ec in het oog te houden kan zonder probleem ???
          (wou dit ook al vragen )
          grtz
          grtzz..

Comment

Alles kan. Echter hou om te beginnen de aanbevolen dosering van de fabrikant aan en ga niet met Ph+ of Ph- aan de slag.
            Ph accepeteren dan zoals die is.
            Met biologische voeding heeft voordelen zoals weinig noodzaak om af te zuren. Nadeel is minder snel opneembaar, maar dat sloopt je planten ook minder snel als je een keer uitschiet.
            Grote potten gebruiken helpt ook, is vergevingsgezinder dan kleine potjes.

Good luck
            B.

Comment

Zonder pH meten kan je best kweken, maar niet zonder problemen, zoals je hoopt.
              EC meten op aarde is nog minder belangrijk zolang je iets minder dan de aangeraden hoeveelheid geeft.
              Wat is het probleem dan ? Het is echt geen hogere wiskunde ofzo.

Had je Bio voeding gehaald, was dit alles overbodig.
              Bij een biologische kweek zorgt het bodemleven voor een goede opname van alle stoffen, in dat geval mag je niet eens afzuren.
              En zonder filter wordt het niks met zo'n opstelling, maar dat lezen we dan vanzelf wel in de krant zeker ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                En zonder filter wordt het niks met zo'n opstelling, maar dat lezen we dan vanzelf wel in de krant zeker ?
                Hey QnQ,
                binnenkort koolstoffilter halen dus, ok, maar in dat opzicht, moet ik dan ook een sperfilter plaatsen, want zonder is de kans ook groter dat je gepakt wordt, of maakt dat niet veel uit met 1 lamp?

Comment

Tips: gebruik voorbemeste aarde type plagron royal of batmix.

Grote poten. Minimum 18 liter. Als het even kan nog meer.

Zo is je medium een stuk meer vergevingsgezind.

Dit zijn de zaken die ervaring zonder ec meter me heeft geleerd.

Ooh ja. En liefst regenwater gebruiken. Is zuurder dan kraantjeswater.

Wat betreft de filter: die ga je uiteindelijk wel nodig hebben hoor. Is het niet direct voor de geur dan wel voor de warmteafvoer en de luchtwisseling. Die plantjes hebben verse lucht nodig voor hun koolstof.

En als laatste: als het medium na 6 weken uitgeput is dan ga je toch vloeivoeding moeten bijgeven. Ik gebruik volledig organische voeding van organic earth. Geeft ook minder ec problemen.

mobile message
                  Last edited by General; 22 March 2013, 18:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                    Grote potten gebruiken helpt ook, is vergevingsgezinder dan kleine potjes.

Good luck
                    B.
                    Thx B.
                    Mijn potten zijn 12-13L , gevuld met Plagron Light mix, zijn die groot genoeg om een mooie buffer te hebben?? Ik ben van plan om minder te geven dan wat op de fles staat, om zeker te spelen, zoals QnQ aanbracht.
                    Het gaat mij niet om het onderste uit de kan te halen, gewoon om een lekker soortje te hebben, waar ik een half jaartje of e jaartje kan van genieten.
                    En ik denk als ik 9 of 10 plantjes kan grootbrengen op die manier, dat dit wel moet lukken.

Comment

paar biotabs er bij gooien met vertraagde afgifte.
                      net geprobeerd, de hele draai alleen water gegeven en de laatste 3 weken een afharder mee.
                      moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben en eigenlijk nog wel verbaast ook dat het werkt

Comment

Een sperfilter heb ik nooit gebruikt, en omdat ik nu elektronische VSA's gebruik is het ook niet meer nodig.
                        Het ligt erg aan het merk VSA dat je hebt, sommige VSA's vervuilen het net juist meer als er een sperfilter tussen gezet wordt.
                        Ik denk dat je je met 1 lampje niet zoveel zorgen hoeft te maken.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                        X