Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweek, 1e kee,r 5x super lemon haze! HULP GEVRAAGD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Binnenkweek, 1e kee,r 5x super lemon haze! HULP GEVRAAGD

Korting op 420shop
    Gegroet mede stoners en kwekers,

Ik wil nu voor het eerst beginnen met kweken en na een 5 weken op internet gezocht te hebben, heb ik alsnog een aantal vragen/onzekerheden.
    Ik wil graag binnen op mijn kamer een tentje neerzetten met 5 planten super lemon haze. ( huurhuis met 2 anderen, problemen??)
    Je huisbaas komt eigenlijk nooit langs toch? En als ik voor een goed systeem zorg zal de stankoverlast bijna niet zijn. (zit op de bovenste verdieping en volgens mij geen buren)
    Hopelijk kunnen jullie me helpen met de opstelling en mijn laatste paar vragen.

Tent: 90x90x180cm (groot genoeg voor 5 planten?)
    zaadjes: 5x super lemon haze zaadjes
    Lamp: 400watt + reflector + VSA ( welk reflector is het best? en welke lamp? ) VSA aansluiten ziet er moeilijk uit voor mij maar ga ik wel overleven
    afzuigventilator: rond de 300m3?? ( meer of minder?)
    Koolstoffilter: 20% meer dus rond de 350m3
    tijdsschakelaar: Wat is het best voor een 400watt hps lamp? liever geen schakelkast, zijn nogal wat duur
    Fan dimmer: Afzuiger Controller + thermostaat
    thermometer: Thermo/hygro meter + min en max temperatuur geheugen
    voeding: hesi startset aarde (ook ga ik het kweekschema van hesi gebruiken)
    Aarde: welke aarde past hier het best bij? plagron lightmix?
    potten: eerst de zaden laten ontkiemen,beetje groeien in kleiner potje en dan overpotten naar 20 liter?? of is dat te groot of te klein voor uiteindelijke plant?
    luchtcirculatie: gewone ventilator. (vanaf wanneer laat ik deze draaien?)
    luchtbevochtiger: koop ik misschien
    ophangspullen: kettingen
    mis ik nog iets??

Aantal vragen LUCHTTOEVOER
    Als ik er voor kies om de luchttoevoer passief te laten. Hoe doe ik dat precies?
    Stop ik een slang onderin de tent en laat hem lopen tot net iets erbuiten zodat er geen licht in de tent komt?
    Is er dan genoeg frisse lucht? of moet je aan 2 kanten dit doen?

Vragen OPSTELLING lamp,vsa,tijdschakelaar/schakelkast,fan dimmer tot stopcontact
    Ik heb dus mijn lamp+reflector. Die sluit ik aan op mijn vsa die buiten de tent staat. vanaf daar gaat er een snoer naar de tijschakelaar en die gaat in het stopcontact. KLOPT DIT???

Afzuiging aansluiten op de fan dimmer, Thermostaat aansluiten op de fan dimmer/controller en dan vanaf de fan dimmer een snoer naar het stopcontact. KLOPT DIT????

Kan iemand mijn onzekerheden bevestigen en wat vragen beantwoorden?
    Ik zou zeer dankbaar zijn!!
    Groetjess en alvast bedankt

Re: Binnenkweek, 1e kee,r 5x super lemon haze! HULP GEVRAAGD

haze heeft ruimte nodig. 1.80m word heel erg krap en ik zou 11L gebruiken geen 20L potten.

Comment

Okee ik dan dus beter kiezen voor 90x90x200??
      bedankt voor de tip

Comment

Ik vind persoonlijk de breedte van je tent wat krap, ze worden best breed,

Comment

welkom,

1;die haze moet wel lukken hoor in de tent die je eerst wou kopen.
          2;ventilator laat je best draaien tijdens de lichturen juist onder de lamp zodat ie al de meeste warmte wegblaast.
          3;voor je lampschakelaar; eerst een vsa dan heb je ook een relais nodig en dat kan je dan aansluiten op een gewone tijdschakelaar. (ik heb er ook zo een dingetje tussen gestoken voor als er korstsluiting is ofzo dat het uitslaat aan de lamp zelf. zodat niet alle elektriciteit die op dat net aangesloten zit ook afspringt. versta je het een beetje?

ook zou ik er geen 5 zetten maar 3 of 4 maar dat is mijn mening.
          2weekjes voorgroeien en dan in bloei zetten en moet wel goed komen volgens mij.

hesi voeding prima maar kijk je schema niet klakeloos na vooral naar de plant kijken....

Vragen OPSTELLING lamp,vsa,tijdschakelaar/schakelkast,fan dimmer tot stopcontact
          Ik heb dus mijn lamp+reflector. Die sluit ik aan op mijn vsa die buiten de tent staat. vanaf daar gaat er een snoer naar de tijschakelaar en die gaat in het stopcontact. KLOPT DIT???

ik zal proberen vandaag nog mijn vsa etc op foto zetten en dan hier neer placeren.

Afzuiging aansluiten op de fan dimmer, Thermostaat aansluiten op de fan dimmer/controller en dan vanaf de fan dimmer een snoer naar het stopcontact. KLOPT DIT????

ja dit klopt

Aantal vragen LUCHTTOEVOER
          Als ik er voor kies om de luchttoevoer passief te laten. Hoe doe ik dat precies?
          Stop ik een slang onderin de tent en laat hem lopen tot net iets erbuiten zodat er geen licht in de tent komt?
          Is er dan genoeg frisse lucht? of moet je aan 2 kanten dit doen?

ja een slang onderin en ik heb dit zo op mijn tent gezet komen er zoiezo al wat bochten in.

ik hoop je hiermee goed te geholpen hebben mss ook wel intersant om hier al eens wat kweekverslagen te lezen.

thugz
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Topic dateert van 10 maanden geleden.

Denk dat de planten reeds geoogst en opgerookt zijn.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Nee joh, hij heeft ze laten reveggen...
              Slotje?
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

oeps niet op gelet
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bezig...
                X