Gegroet mede stoners en kwekers,
Ik wil nu voor het eerst beginnen met kweken en na een 5 weken op internet gezocht te hebben, heb ik alsnog een aantal vragen/onzekerheden.
Ik wil graag binnen op mijn kamer een tentje neerzetten met 5 planten super lemon haze. ( huurhuis met 2 anderen, problemen??)
Je huisbaas komt eigenlijk nooit langs toch? En als ik voor een goed systeem zorg zal de stankoverlast bijna niet zijn. (zit op de bovenste verdieping en volgens mij geen buren)
Hopelijk kunnen jullie me helpen met de opstelling en mijn laatste paar vragen.
Tent: 90x90x180cm (groot genoeg voor 5 planten?)
zaadjes: 5x super lemon haze zaadjes
Lamp: 400watt + reflector + VSA ( welk reflector is het best? en welke lamp? ) VSA aansluiten ziet er moeilijk uit voor mij maar ga ik wel overleven
afzuigventilator: rond de 300m3?? ( meer of minder?)
Koolstoffilter: 20% meer dus rond de 350m3
tijdsschakelaar: Wat is het best voor een 400watt hps lamp? liever geen schakelkast, zijn nogal wat duur
Fan dimmer: Afzuiger Controller + thermostaat
thermometer: Thermo/hygro meter + min en max temperatuur geheugen
voeding: hesi startset aarde (ook ga ik het kweekschema van hesi gebruiken)
Aarde: welke aarde past hier het best bij? plagron lightmix?
potten: eerst de zaden laten ontkiemen,beetje groeien in kleiner potje en dan overpotten naar 20 liter?? of is dat te groot of te klein voor uiteindelijke plant?
luchtcirculatie: gewone ventilator. (vanaf wanneer laat ik deze draaien?)
luchtbevochtiger: koop ik misschien
ophangspullen: kettingen
mis ik nog iets??
Aantal vragen LUCHTTOEVOER
Als ik er voor kies om de luchttoevoer passief te laten. Hoe doe ik dat precies?
Stop ik een slang onderin de tent en laat hem lopen tot net iets erbuiten zodat er geen licht in de tent komt?
Is er dan genoeg frisse lucht? of moet je aan 2 kanten dit doen?
Vragen OPSTELLING lamp,vsa,tijdschakelaar/schakelkast,fan dimmer tot stopcontact
Ik heb dus mijn lamp+reflector. Die sluit ik aan op mijn vsa die buiten de tent staat. vanaf daar gaat er een snoer naar de tijschakelaar en die gaat in het stopcontact. KLOPT DIT???
Afzuiging aansluiten op de fan dimmer, Thermostaat aansluiten op de fan dimmer/controller en dan vanaf de fan dimmer een snoer naar het stopcontact. KLOPT DIT????
Kan iemand mijn onzekerheden bevestigen en wat vragen beantwoorden?
Ik zou zeer dankbaar zijn!!
Groetjess en alvast bedankt
Ik wil nu voor het eerst beginnen met kweken en na een 5 weken op internet gezocht te hebben, heb ik alsnog een aantal vragen/onzekerheden.
Ik wil graag binnen op mijn kamer een tentje neerzetten met 5 planten super lemon haze. ( huurhuis met 2 anderen, problemen??)
Je huisbaas komt eigenlijk nooit langs toch? En als ik voor een goed systeem zorg zal de stankoverlast bijna niet zijn. (zit op de bovenste verdieping en volgens mij geen buren)
Hopelijk kunnen jullie me helpen met de opstelling en mijn laatste paar vragen.
Tent: 90x90x180cm (groot genoeg voor 5 planten?)
zaadjes: 5x super lemon haze zaadjes
Lamp: 400watt + reflector + VSA ( welk reflector is het best? en welke lamp? ) VSA aansluiten ziet er moeilijk uit voor mij maar ga ik wel overleven
afzuigventilator: rond de 300m3?? ( meer of minder?)
Koolstoffilter: 20% meer dus rond de 350m3
tijdsschakelaar: Wat is het best voor een 400watt hps lamp? liever geen schakelkast, zijn nogal wat duur
Fan dimmer: Afzuiger Controller + thermostaat
thermometer: Thermo/hygro meter + min en max temperatuur geheugen
voeding: hesi startset aarde (ook ga ik het kweekschema van hesi gebruiken)
Aarde: welke aarde past hier het best bij? plagron lightmix?
potten: eerst de zaden laten ontkiemen,beetje groeien in kleiner potje en dan overpotten naar 20 liter?? of is dat te groot of te klein voor uiteindelijke plant?
luchtcirculatie: gewone ventilator. (vanaf wanneer laat ik deze draaien?)
luchtbevochtiger: koop ik misschien
ophangspullen: kettingen
mis ik nog iets??
Aantal vragen LUCHTTOEVOER
Als ik er voor kies om de luchttoevoer passief te laten. Hoe doe ik dat precies?
Stop ik een slang onderin de tent en laat hem lopen tot net iets erbuiten zodat er geen licht in de tent komt?
Is er dan genoeg frisse lucht? of moet je aan 2 kanten dit doen?
Vragen OPSTELLING lamp,vsa,tijdschakelaar/schakelkast,fan dimmer tot stopcontact
Ik heb dus mijn lamp+reflector. Die sluit ik aan op mijn vsa die buiten de tent staat. vanaf daar gaat er een snoer naar de tijschakelaar en die gaat in het stopcontact. KLOPT DIT???
Afzuiging aansluiten op de fan dimmer, Thermostaat aansluiten op de fan dimmer/controller en dan vanaf de fan dimmer een snoer naar het stopcontact. KLOPT DIT????
Kan iemand mijn onzekerheden bevestigen en wat vragen beantwoorden?
Ik zou zeer dankbaar zijn!!
Groetjess en alvast bedankt
Comment