Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opname voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

opname voeding

Korting op 420shop
    Als je vandaag voeding geeft, wanneer zal deze dan ter beschikking staan van de plant ? Want ik heb gehoord dat dit enkele dagen kan duren ? Ik gebruik de voedingslijn van canna terra en kweek op aarde

Re: opname voeding

eum..dat hangt van de compactheid van je medium af denk ik. Giet je water+voeding op urenlang aangestampte grond blijft het wel even liggen voordat het doordringt tot waar de worteltjes wonen

Je voeding is kant en klaarspul toch ? hoeft niet te worden afgebroken door bacterien of schimmeltjes, hapklare brokken zeg maar. Dus als dat in de buurt komt van worteltjes, en die hebben er zin in, nou dan wordt dat ook wel rap opgeslurpt. Daar hoef je geen dagen op te wachten. Het duurt natuurlijk wel even voordat specifieke bestanddelen van die voeding op specifieke plekken in je plant aankomen. Wil je een tekort wegwerken dan duurt dat een tijdje, afhankelijk van het tekort, hoe de plant zich ertegen gewapend heeft en wat je er precies bij hebt gegoten.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Als je s'morgens voeding geeft, bij opstarten lichten, is de voeding tegen s'avonds in de plant en verwerkt.... duurt heus niet zo lang hoor.

Comment

ik gebruik wel biologische potgrond (plagron batmix bio) en voeding die niet moet worden afgebroken (canna terra flores, cannaboost en cannazym), zijn kant en klare brokken dus , ik heb nu al 2 dagen achtereen goed bijgevoed en tog blijft men ec laag liggen als ik een bodemmonster neem. Wilt dit dan zeggen dat ze dit allemaal lekker opgenomen hebben en dat ik elke dag mag bijvoeden ? Want ik heb altijd maar bang om over te voeden

hier wat fotos
        foto (4).jpgfoto12.jpg

(de lampen staan 8 weken op 12/12 en ik voer de ec regelmatig op tot 2.2)

Comment

Ik zou niet iedere dag voeden. De meeste voedingslijnen zijn gebaseerd op een watergeefmoment van 2x per week. Maar die smartpots, die verdampen natuurlijk water als een malle. Ik zou hooguit drie maal per week voeding meegeven. De rest van de dagen enkel water. Of in zijn geheel maar 1/4 doseren.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Zolang je bodem EC laag blijft consumeren je planten wat je ze geeft.

Je planten laten ook niet zien dat je ze overvoert. Juist niet.
            Inderdaad oppassen met een te hoge bodem EC, zodra die hoger wordt dan die in de wortel cellen stopt de opname. (osmose)
            Ga je nog verder met de EC zullen de wortels uitdrogen en afsterven.

In dit stadium is een bodem EC van 1,5 / 1,8 ideaal.

Weet wel dat de bodem EC stijgt naarmate de grond droger wordt en VV natuurlijk.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Moet ik dan als ik voeding geef men water een ec geven van 1,5-1,8. Of kan ik best eerst een bodemmonster nemen voor te zien hoeveel voeding er nog in de grond zit ?

Comment

Bodem EC meten is gedoe, koop een fertometer voor 25 pleuro. En die dan in het groen houden.

Je water maak je klaar met een oplopende EC van 0,8 als er nog voeding in de potgrond zit, naar (afhankelijk van de soort) 1,8.
                (Santa Maria kan wel tegen 2,2, maar Neville's, Arjan's of Omni's Haze hebben zat aan 1,6)

Als dan de Fertometer in het groen staat geef je alleen water, als het gele ledje gaat branden geef je water met voeding.

De pH afzuren (salpeterzuur in de groei en fosforzuur in de bloei) tussen 5,6 en 5,8.
                Boven pH 6,2 wordt fosfor onopneembaar voor de plant enzij je de fosfor in de vorm van Yara SuperFK geeft.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

kijken is en blijft nr 1 . schema's zijn niet meer dan een ongeveer richtlijn.

Comment

Bezig...
                  X