Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te veel water?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te veel water?

    Korting op 420shop
    Ik heb nu sinds ongeveer vier weken mijn plantje in gewone potgrond staan, zonder extra voeding. In het begin deed hij het prima en ging het allemaal mooi snel, totdat ik een weekendje wegging en de plant waarschijnlijk teveel water heb gegeven. Nu heb ik de plant een paar dag geen water gegeven en lekker in de zon laten staan en trekt hij redelijk bij. Alleen is het zo dat hij 's middags in de zon redelijk rechtop staat (bladeren hangen nog steeds iets), maar zodra er 's avonds geen zon meer is, de plant gaat hangen als een gek. Ook zie ik aan de onderste twee bladeren witte puntjes, de rest van de bladeren ziet er verder mooi groen uit. Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is en wat eraan te doen is?

    Plaatje 1: Hoe de plant erbij staat 's middags in de zon
    Plaatje 2: Een bovenaanzicht van de plant
    Plaatje 3: De witte puntjes
    Plaatje 4: Hoe de plant er 's avonds bijhangt

    Greetss, bstylo
    Attached Files

    #2
    Re: Te veel water?

    's Avonds gaan ze slapen eh, da's normaal.
    Ze moet dan wel in het donker blijven staan, geen licht meer op het plantje.
    Of ze te nat staat kun je zelf het best bekijken, til de pot eens op.
    Pot licht : Water geven.
    Pot zwaar : Geen water geven.
    Als er eenmaal teveel water in zit, kan het dus best zijn, dat je 2 of meer dagen niks hoeft te geven.
    Heb je gaten onderin die emmer gemaakt ? Zuurstof is net zo belangrijk voor de wortels als water
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Te veel water?

      Oke! Dit is m'n eerste kweekje, dus ben nog niet helemaal op de hoogte van wat zo'n plant nou doet. Er heeft wel teveel water ingezeten en ik geef hem dus de laatste dagen geen water. Gaten zitten nog niet in de emmer, dus dat zal ik vanmiddag gelijk even doen! Bedankt voor de reactie!

      Comment


        #4
        Re: Te veel water?

        Als ik jou was zou ik sowieso potgrond pakken waar al voeding inzit. Indd gaatjes maken zodat er zuurstof inkomt. En je had op de hoogte moeten zijn.. ga je dus eens goed informeren! je hebt er zeker profijt van

        Comment

        Bezig...
        X