Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig. Beginnende kweker!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp nodig. Beginnende kweker!

Korting op 420shop
    Beste allemaal die dit leest!!

Ik ben vanaf vorige week een klein kweekje begonnen. Ik heb een 125 watt plug and grow (bloei) lamp en 3 royal automatic(Autoflowers) zaadjes.
    Deze had ik meteen ontkiemd en kwamen ook allemaal uit na 2 dagen. Heb ze alle 3 in een klein potje gestopt met normale potgrond! Nu geef ik ze soms wat water en hou ze gewoon in de gaten. Vanaf gisteren is er pas 1 omhoog gekomen. Het is nog maar een klein plantje met blaadjes van 1 cm ongeveer. Nu vroeg ik mij af

- Ik heb het licht gewoon 24 uur aan (goed of niet?)
    - Ik gebruik een bloei lamp. Zelf dacht ik dat dat niet zo erg was. Aangezien mensen autoflowers ook op het balkon neerzetten
    - Waarom is mijn plantje na 1 week nog maar zo klein. (Waarschijnlijk komen de andere 2 niet meer uit)

Wie kan mij even op pad helpen!

Alvast super bedankt!
    Bong door je long!

Re: Hulp nodig. Beginnende kweker!

Aangezien het een autoflower is kan 24 uur in de groeifase geen kwaad. Normaal is het 18 uur licht 6 uur donker (Kan ook 12/12 zijn, bij een autoflower maakt het niet zoveel uit omdat het vanzelf in de bloei gaat). Hoe hoog hangt je lamp van de plantjes af? En wat bedoel je normale potgrond? Het beste is potgrond waar al voeding in zit voor de dames. Ga even naar een growshop in de buurt en haal je daar een zak. Ik weet niet waarom je plantje nog zo klein is. Misschien de lamphoogte. Misschien de potgrond, of de temperatuur/luchtvochtigheid. Ga je eens goed informeren op het forum! Er staat meer dan genoeg informatie op.

Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrGreenFingers View Post
      Aangezien het een autoflower is kan 24 uur in de groeifase geen kwaad. Normaal is het 18 uur licht 6 uur donker (Kan ook 12/12 zijn, bij een autoflower maakt het niet zoveel uit omdat het vanzelf in de bloei gaat). Hoe hoog hangt je lamp van de plantjes af? En wat bedoel je normale potgrond? Het beste is potgrond waar al voeding in zit voor de dames. Ga even naar een growshop in de buurt en haal je daar een zak. Ik weet niet waarom je plantje nog zo klein is. Misschien de lamphoogte. Misschien de potgrond, of de temperatuur/luchtvochtigheid. Ga je eens goed informeren op het forum! Er staat meer dan genoeg informatie op.

Gr
      Heel erg bedankt voor je snelle reactie! Ik gebruik gewoon universele potgrond. Ik heb mijn lamp ongeveer 20/30 cm boven de plantjes staan, ze strekken igg niet. Ik vind zo raar want had verwacht dat Autoflowers snel zullen gaan groeien. Daardoor weet ik ook niet wat ik fout doe. Denk je dat ik gewoon moet afwachten en dat het kan zijn dat ze straks in 1x omhoog schieten? Gr.
      Bong door je long!

Comment

ik snap het ff niet, ze zijn alle drie ontkiemd , je hebt ze in een potje gestopt
        Deze had ik meteen ontkiemd en kwamen ook allemaal uit na 2 dagen. Heb ze alle 3 in een klein potje gestopt met normale potgrond!
        maar later zeg je
        Waarom is mijn plantje na 1 week nog maar zo klein. (Waarschijnlijk komen de andere 2 niet meer uit)
        zijn ze nu boven de grond? of niet?

kan best even duren voordat je plantje groter word he, als ze eenmaal boven zijn gewoon geduld hebben, niet teveel eraan frunikken ze groeien echt wel!

Comment

Sorry voor de verwarring. Ze zijn ontkiemd. Nu in potjes gedaan. Alleen is er maar 1 omhoog gekomen en die andere komen dat niet. Vind raar dat ik ook helemaal niks zie. Ga ook niet kijken aangezien je ze dan veel laat stressen toch?
          Bong door je long!

Comment

maak is een foto hoe t eruit ziet

Comment

En stop eens met die voorkiem nonsens.

Comment

1.je zou best die af's direct in een grote pot steken dan hoef je ze niet te verpotten want bij af's zorgt verpotten voor stress
                2.zeker niet toppen ,want dan blijven ze eventjes stil staan = kleinere plant met minder opbrengst
                3.wat je wel kan doen om de opbrengst te verhogen is lst toepassen =low stress training, ik gebruik deze methode altijd bij af's

Comment

Je fout licht bij de pot,
                  autoflowers groeien diep in hun wortel in het begin , je hebt een diepe pot nodig
                  overpotten die handel
                  Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                  groe(n)tjes for all

Comment

Bezig...
                  X