Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe gevoelig voor licht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe gevoelig voor licht?

Korting op 420shop
    Ik ondervind wat problemen met mijn stroomkabel en timerklok, en ik vroeg me af hoe gevoelig de plantjes eigenlijk zijn ivm licht.
    Als ik bijvoorbeeld het licht enkele seconden uit doe en daarna weer aan, denken ze dan dat er al een nacht voorbij is?

TIA
    Last edited by xirb22; 15 April 2013, 18:38.

Re: Hoe gevoelig voor licht?

Voor die schakelaar moet je een relais gebruiken. Bij het opstarten trekt de HPS veel meer stroom dan die 400W.

De plant meet de lengte van de nacht door een hormoon aan te maken als het donker is. In een uur of 12 continu donker is daarvan voldoende opgebouwt om een kritiek niveau te bereiken om de plant over te schakelen naar bloei. Even de lamp uit en weer aan zal daar dus niet voor schelen.

Andersom is gevaarlijker. Tijdens de 12 uur nachtrust mag er geen lamp aan want anders wordt dat hormoon weer afgebroken en schiet de plant weer terug naar groei. Las ergens dat ze moederplanten soms jaren in de (langzame) groei houden door om de zoveel tijd een lampje voor een korte tijd aan te zetten.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Re: Hoe gevoelig voor licht?

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
      Voor die schakelaar moet je een relais gebruiken. Bij het opstarten trekt de HPS veel meer stroom dan die 400W.

De plant meet de lengte van de nacht door een hormoon aan te maken als het donker is. In een uur of 12 continu donker is daarvan voldoende opgebouwt om een kritiek niveau te bereiken om de plant over te schakelen naar bloei. Even de lamp uit en weer aan zal daar dus niet voor schelen.

Andersom is gevaarlijker. Tijdens de 12 uur nachtrust mag er geen lamp aan want anders wordt dat hormoon weer afgebroken en schiet de plant weer terug naar groei. Las ergens dat ze moederplanten soms jaren in de (langzame) groei houden door om de zoveel tijd een lampje voor een korte tijd aan te zetten.
      Heb na wat opzoekwerk gevonden dat ik inderdaad absoluut een relais moet installeren. Bedankt voor je duidelijke antwoord.

Comment

Bezig...
      X