Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afzuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

afzuren

Korting op 420shop
    Hoe krijg je de ph goed als je biologische voeding gebruikt ? Want op biologische grond en voeding mag je tog geen afgezuurd water gebruiken ?

Re: afzuren

wat zou het uitmaken denk je ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik gebruik zelf ook biologisch en maak 2 liter kannen.
      Eerst de voeding erin,PH meten,dan zoon 3 ML citroensap erin.
      Of het voor jou ook geld weet ik niet doe het drup voor drup ,goed schudden en weer meten.
      Ik heb de PH tussen de 5,8 en 6,2

Comment

Als je aarde hebt waar een kalkbuffer inzit (grond v/d growshop) hoef normaal niet af te zuren indien je enkel gebruik maakt van biologische voeding, dacht ik toch.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Niet afzuren als je Bio kweekt, daarmee help je het bodemleven, wat je juist nodig hebt, om zeep.
          Grote potten 11+ liter gebruiken.

Als ik voeding aanmaak, met de Biobizz lijn, is de pH daarna al rond 6.5 dus da's prima.
          Heb het afgelopen kweek juist eens gemeten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Precies, met biovoeding niet afzuren. De voeding zelf zuurt het water al voldoende af.

Comment

en als je nu gewoon water geeft, dan ligt de ph tot te hoog ? want de ph van men kraantjeswater ligt rond de 7,5-8

Comment

Daarvoor dient die kalkbuffer normaal voor. Maar 8 is wel hoog. Citroensap mag je toch wel gebruiken ?
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Bij welke ph gaat dat bodemleven kapot dan? Het zal toch op de zijn minst tegen regenwater kunnen met een ph rond de 6?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

En als je terra voeding (plagron) op de growmix (plagron) gebruikt moet je tog afzuren naar 6,2 iedere waterbeurt he ?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ja, ik heb een pakketje bio voor men planten buiten en een pakketje terra voor binnen

Comment

Je zegt dat je biologische voeding gebruikt, tsja als je geen voeding gebruikt zit je met PH van 7,5 - 8 aan de hoge kant.

Voor een paar dagen tot je voeding gaat gebruiken is dat overigens helemaal niet erg.

Comment

Bezig...
                      X