Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stopcontacten! HULP NODIG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stopcontacten! HULP NODIG

    Korting op 420shop
    Ik wil heel graag wietkweken op mijn kamer alleen heb ik 2 stopcontacten aan de muur die beide niet geaard zijn.
    Is dit een groot probleem voor een tentje (80x80x180), afzuigventilator, koolstoffilter en 400watt lamp??
    Heb wel verleng snoeren die geaard zijn.

    Hoor het graag,


    #2
    Re: Stopcontacten! HULP NODIG

    en dan hoop je op een serieus antwoord?

    begin nu gewoon eens mens te zijn ipv aap.
    (ik wil me wel met onmiddellijke ingang excuseren t.o.v de apen, zij hebben dit verwijt niet verdiend)
    Last edited by EL Guerilliero; 17 April 2013, 14:25. Reden: ezel weggelaten aap ingevoerd

    Comment


      #3
      Re: Stopcontacten! HULP NODIG

      knul je kan ook normaal antwoord geven

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      knul je kan ook normaal antwoord geven, waarom niet dan?
      Wat zijn de gevaren?

      Comment


        #4
        Re: Stopcontacten! HULP NODIG

        lees je eigen vraag nu gewoon nog eens door ..
        vertel wat er mis is met het plaatje dat je schetst ..

        en dan ga je mij nog knul noemen ook .. eikel had ik aanvaard, knul niet
        veel geluk met het verkrijgen van een 'normaal' antwoord.

        Comment


          #5
          Re: Stopcontacten! HULP NODIG

          Tuurlijk kan dat. Je stofzuiger van 1300watt doet het toch ook daarop.
          Ongeaard kweken misschien wat onveilig aangezien je met water werkt enzo :eek:

          Anders je aarde van een cv buis trekken.

          Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Stopcontacten! HULP NODIG

            Er is inderdaad brand gevaar, het is mogelijk maar ik raad een aarding aan. Lampen gebruiken normaalgezien geen aarding (ik heb geen ervaring met hps), maar de rest daarin tegen wel.

            Ik raad het af.

            Comment


              #7
              Re: Stopcontacten! HULP NODIG

              Bedankt voor de reacties. Het kan dus wel alleen het is onveiliger, ik ga zeer voorzichtig doen.
              Bedankt

              Comment


                #8
                Stopcontacten! HULP NODIG

                Zolang je er maar jezelf en je buren mee in gevaar brengt is er immers niets aan de gang zeker ? Een relais om de vsa te schakelen of een EVSA en een automatische brandblusser zal er ook wel niet staan denk ik? Denk goed na voor je alles op het spel zet succes

                Comment


                  #9
                  Re: Stopcontacten! HULP NODIG

                  Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
                  en dan hoop je op een serieus antwoord?

                  begin nu gewoon eens mens te zijn ipv aap.
                  (ik wil me wel met onmiddellijke ingang excuseren t.o.v de apen, zij hebben dit verwijt niet verdiend)
                  Je kunt met een grappige noot op een wat 'dommere' vraag reageren, maar mensen zomaar verwijten daar heeft niemand wat aan...
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Stopcontacten! HULP NODIG

                      Chill Grtz
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                      Comment


                        #12
                        Re: Stopcontacten! HULP NODIG

                        Het kan maar het is net zo veilig...dat wist je zelf ook wel denk ik?

                        mobile message

                        Comment


                          #13
                          Re: Stopcontacten! HULP NODIG

                          Het eerste waar ik aan denk is zelf zorgen voor een situatie waarin een zekering/stop aanwezig is.
                          Die zorgt voor de veiligheid want dat is de grootste zorg van jou en de gemiddelde kweker en terecht!

                          Ik ben geen electricien en ik zou zorgen voor " gediplomeerd advies" (electricien) en voor goed gekeurd apparatuur.
                          Zelf geef ik liever wat tientjes meer uit dan dat ik zelf ga knutselen en anderen in gevaar breng.




                          Mijn advies is dat je tussen het stopcontact en je apparatuur een zekering/stop plaatst die bij overbeasting eruit " slaat".
                          Of de desbetreffende stopcontacten aarden.

                          ik kwam deze link tegen misschien kun je vanuit hier verder zoeken wat je nodig hebt.



                          Goede zaak dat je hieraan denkt, veiligheid boven alles.

                          Comment


                            #14
                            Re: Stopcontacten! HULP NODIG

                            Gwn proberen joh! Het blijft alleen wel een risico, maar hoevaak gebeurt dat?
                            Dat is het dilemma, als je zegt dat t bij jou niet gebeurt pakt karma je

                            persoonlijk denk ik dat het wel kan maar dan moet je alles echt veilig en juist hebben aangesloten. Al heb je 1 twijfel in je veiligheid van draden, regel dan aarde draden.

                            PS:
                            begin nu gewoon eens mens te zijn ipv aap.

                            Met apen is niks mis

                            Comment


                              #15
                              Re: Stopcontacten! HULP NODIG

                              Ze schijnen lekker te zijn met pindasaus.

                              Trouwens @ hierboven bij El Geurilla "<knip>relatievering in zijn woordenboek staan<knip>", het is m.i. relativering.

                              Comment

                              Bezig...
                              X