Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stopcontacten! HULP NODIG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stopcontacten! HULP NODIG

alles is relatief buis

Comment

@Wietplantaapje
      Aarding is nodig wanneer je een metalen armatuur gebruikt. De bedoeling van het aarden is dat wanneer bij het losraken van de stroomdraad deze in kontakt komt met een metalen deel kortsluiting ontstaat die de zekering (stop) direct doet doorslaan. Je kunt dan dus niet onder spanning komen te staan wanneer je het metalen deel aanraakt. Als jouw armatuur echter van kunststof is gemaakt, dan heeft aarden geen zin en er is ook geen punt om de aarde op aan te sluiten.

Neemt niet weg dat ik je wel adviseer om een brand- of rookalarm te installeren en een blusser gereed hebt staan vanwege de warmte die de lampen produceren. Sluit daarnaast de bedrading NETJES aan, zorg ervoor dat er geen "sneetjes" in de isolatie van de stroomkabels zichtbaar zijn.

succes!

Comment

Zoek een kamer in huis waar wel geaarde wandcontactdozen zijn.
        Ik zou niet durven aanraden om gewoon te gaan draaien met 400W hps en alle randapparatuur zonder aarding.

We hebben al genoeg onveilige kwekers toch, daar kun je iedere week over in de krant lezen.
        Veiligheid zou punt nummer 1 moeten zijn, bij iedere hobbykweker.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

@QNQ
            Het is geen enkel probleem om zonder aarding te werken, onder voorwaarde dat je geen apparaten gebruikt die metalen delen hebben die je kunt aanraken. Het vermogen doet daar niets aan af, zoals iemand al eerder opmerkte met als voorbeeld de (kunststof) stofzuiger.

Comment

Heb je wel eens een VSA gezien, of een HPS kap ?
              Die zijn niet van chocola gemaakt.

En dan hebben we het nog niet eens over de vochtige ruimte waar alles op en/of in komt te hangen.

Comment

@QNQ
                Ja, die heb ik hier hangen en ik weet hoe een VSA eruit ziet en die zit bij mij in de kunststof behuizing. De metalen reflector zit buiten die behuizing.
                Zoals alle apparaten die een dubbele isolatie hebben op die manier, heeft aarding geen zin.

Comment

Oke, aarding is nutteloos.
                  Ik geef het op.

Comment

Hola, ik heb duidelijk aangegeven wanneer er wel geaard moet worden, en dan is het ook noodzaak dat het gebeurt! Je hebt waarschijnlijk nog nooit een kunststof armatuur gezien.

Comment

ja, laten we het er zwijgen maar toe doen, maakt allemaal geen flaus aus.

Comment

Vraag het aan een mod

Comment

we zien het wel voorbij komen samen met die laatste f*ck ik er om gaf .. (strike one?)

Comment

@Wietplantaapje
                            Als je moet aarden, maak dan bij het aansluiten van de armatuur de aard-draad iets langer. Zou door een of andere oorzaak hard aan de kabel worden getrokken, ondanks de trekontlaster die je natuurlijk hebt gebruikt, dan blijft de aard-draad het langst in stand.

Comment

Bezig...
                            X