Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten licht/lamp ?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiten licht/lamp ?!?!

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik heb een vraag kan je eigenlijk de hele tijd veranderen van licht bijvoorbeeld je heb je plantje een week buitenlicht bij een raam en dan schakel je in 1 keer om naar een lamp is dat slecht of kan dat gewoon?

    greetz

    #2
    Re: Buiten licht/lamp ?!?!

    dieren lopen rond, planten niet ..
    verder raad ik je aan gewoon te proberen

    Comment


      #3
      Re: Buiten licht/lamp ?!?!

      ja of nee? .. vind het beetje zonde als hij dood gaat.

      Comment


        #4
        Re: Buiten licht/lamp ?!?!

        Ik denk dat je je plant zo zal stressen en dan krijg je kans op een hermafrodiet. (verbeter indien ik fout ben)

        Comment


          #5
          Re: Buiten licht/lamp ?!?!

          Planten krijgen in de natuur toch ook niet steeds dezelfde hoeveelheid licht? Soms is het flink bewolkt en andere dagen is het zonnig (althans in een ver verleden heb ik dat wel eens meegemaakt).

          Ik heb wel gehoord dat je planten in het algemeen niet mag verplaatsen. Heb daar zelf alleen nooit wat van gemerkt.

          Als je trouwens ziet wat mensen hier op het forum uitspoken met hun planten (dieven, toppen, scroggen, ventilatoren) en daar kunnen die planten wel allemaal tegen.

          Als het zonnig is zet ik mijn planten (wiet en allerhande groentezaailingen) ook voor het raam en om 7 uur zet ik ze weer onder de lamp. Heb niet gemerkt dat ze daar last van hebben. Wel een leuke test om eens een plant constant onder de lamp te houden en een deels voor het raam. Kijken of er dan een verschil ontstaat.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Buiten licht/lamp ?!?!

            Heb het even geprobeerd door 1 plant continue in de kast te laten staan onder een t-neon setje en eentje twee dagen steeds een paar uur uit de kast en dan onder het dakraam. Degene die dagelijks in de zon stond is iets van 3 centimeter meer gegroeid. Dat scheelt meer dan ik had gedacht eigenlijk. En ze staan bij mij maar een uur of 6 onder het dakraam omdat dat op het westen is en er dus niet zo heel lang zon staat. Nou zijn die paar centimeters extra groei ook weer niet zo heel erg belangrijk en 6 uur stroom is een paar duppies met mijn lamp, maar toch. Het scheelt dus wel.

            Het overigens zijn wel nog kleine plantjes van 35cm en nog in de groei. Raam zit er ook vrij dicht in de buurt, dus het kan nu allemaal nog makkelijk.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment

            Bezig...
            X