Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitzonderlijk trage groei/bloei. Wat te doen? Wanneer oogsten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Uitzonderlijk trage groei/bloei. Wat te doen? Wanneer oogsten?

Korting op 420shop
    Hallo.

Begin januari eerste poging ondernomen om wat plantjes te tweken. Gekozen voor big bang autoflower. De eerste 3weken wat ongelukkig begonnen, ze wouden maar niet groeien. Dan maar een kweekkast gebouwd met reflecterend folie, lamp (400 watt) op gezet en beginnen met voeding. Onmiddellijk zijn de plantjes, traag maar gestaag, beginnen groeien/bloeien. De 3 planten zijn ondertussen een kleine meter hoog en een halve meter omtrek. Ze hebben samen ongeveer een 20tal toppen van 3 a 8 cm, en nog een 15tal kleinere. Een tweetal weken begonnen ze trichomen aan te maken en werden de onderste bladeren geel. Ik ben ook reeds 2 weken gestopt met het geven van voeding. Nu, ondertussen bijna 14weken na het ontkiemen, worden de witte draadjes langzaam aan bruin. De helft (de ene al wat meer dan de andere) is nu ongeveer bruin geworden. Maar ik zie hier de laatste week eigenlijk weinig tot geen verandering meer. Is dit normaal? Wat te doen?

- ik had vernomen dat je moet wachten tot ongeveer 80procent van de "haartjes" bruin zijn. Komt deze fase sowieso, of riceer ik te laat te oogsten?
    - ik las ook dat je het best wacht tot de transparante trichomen eerst wit, en daarna geel/bruinachtig worden vooraleer te oogsten. Is dit met het blote oog of eenvoudig vergrootglas te zien? Of is iets sterkers nodig?

Ik pluk ook stelselmatig de geel geworden bladeren. Is dit verstandig? Sommige planten hebben ondertussen bijna geen (grote) bladeren meer. Is dit normaal?

Met hoop op goede raad als reactie laat ik jullie,

Peace out!

Re: Uitzonderlijk trage groei/bloei. Wat te doen? Wanneer oogsten?

Haartjes zijn een grove indicatie, daaraan kun je niet precies zien of je al kan oogsten.
    Als je wil weten of je echt wappie van je wiet gaat worden kun je best naar de trichomen kijken, met een vergrootglas van 30x of meer.

Dat ze geen grote bladeren meer hebben is niet normaal nee, dat zal komen omdat jij alles eraf zit te trekken.
    Als je alle zonnepanelen weghaalt krijgen ze minder energie ey ..

Hoeveel uur geef je ze licht ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Haartjes zijn een grove indicatie, daaraan kun je niet precies zien of je al kan oogsten.
      Als je wil weten of je echt wappie van je wiet gaat worden kun je best naar de trichomen kijken, met een vergrootglas van 30x of meer.

Dat ze geen grote bladeren meer hebben is niet normaal nee, dat zal komen omdat jij alles eraf zit te trekken.
      Als je alle zonnepanelen weghaalt krijgen ze minder energie ey ..

Hoeveel uur geef je ze licht ?
      Er is 1 plant die nog steeds alle bladeren heeft, die laat ik dus best zitten ik dacht dat gele blaadjes (of toch ten minste onderaan de plant) normaal waren en het best verwijderd worden, gezien ze energie nemen die niks oplevert (een defect zonnepaneel die energie verspilt zeg maar)
      de eerste 3weken hebben ze 18u gehad, daarna (en nu nog steeds) krijgen ze 12u

Comment

auto flowers op 18/6 houden, licht is gewicht
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Een blad kost geen energie ! ! !
          Hoe vaak dat nou al gezegd is in tientallen topics weet ik niet, het trekt geen energie weg van de rest.

Een blad zorgt voor energie, en als het geel wordt, of andere kleuren aanneemt of verdord, is dat een teken dat de plant niet in een optimale omgeving staat.
          Dat kan zijn een tekort aan licht, of een tekort aan bepaalde voedingsstoffen bijvoorbeeld.
          Blad zorgt dus voor energie, en elk blad is een klein voorraadkastje met noodrantsoen.

Je verwijderd ze dus pas als ze echt dor zijn, of als ze op de grond vallen.
          Tot die tijd heeft elk blad een functie.

Autoflowers hou je inderdaad het best op 18/6 gedurende de hele kweek, anders blijven ze klein en/of brengen minder op.
          Da's ook geen nieuws dacht ik

Nou, netjes afmaken, en volgende kweek ga je echt knallen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Een blad kost geen energie ! ! !
            Hoe vaak dat nou al gezegd is in tientallen topics weet ik niet, het trekt geen energie weg van de rest.

Autoflowers hou je inderdaad het best op 18/6 gedurende de hele kweek, anders blijven ze klein en/of brengen minder op.
            Da's ook geen nieuws dacht ik

Nou, netjes afmaken, en volgende kweek ga je echt knallen.
            Wist ik niet, ik leer bij. Waarvoor dank
            zet ik ze nu nog een weekje op 18/6 of maakt dit nu niet meer uit?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Licht = gewicht, zeg je. Gaat dit op voor alle soorten, of enkel voor autoflowers?

Comment

In de natuur gaat je plant in bloei op het moment dat het korter licht word.
              als je binnen kweekt wil je dit nabootsen dus zet je je lamp op 12 uur licht zodat tie
              in bloei schiet.
              In de natuur worden het aantal uren licht niet meer .....meer?? sorry stoned.
              Bij autoflowers is dit anders omdat tie vanzelf in bloei schiet, en hoe meer licht ze dan
              krijgen hoe beter. de 1 zegt 20 uur en de ander 18. dat is aan jou.
              Dus sws je lamp op 18/6 je hele kweek. bij afjes

grtz

sigpic

Comment

Weet niet meer wie het heeft gezegd (waarschijnlijk heel veel mensen op dit forum).... Beter een half blad dan geen blad.. en dat is iets wat ik heel goed in mijn oortjes heb geknoopt
                sigpic

Comment

Na 3 dagen 18/6 zijn de knoppen aanzienlijk in volume toegenomen. Een laatste "shoot" licht heeft hen dus kennelijk deugd gedaan Thx 4 the good advice!!
                  Met het blote oog zou ik zeggen dat de platen nu oogstklaar zijn. De meeste haartjes zijn bruin...trichomen daarentegen niet met het blote oog te zien!? Weet er iemand waar ik zo'n vergrootglas x30 kan kopen? Er schijnt zoiets te bestaan die daarvoor gemaakt is... Heb ik -dacht ik- ooit eens in een coffeeshop gezien, of vergis ik mij?

Comment

je moet eens kijken op azarius op 420shop grtz

Comment

Foto's?
                      Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Comment

ja wil ook wel eens kijken

voor de rest...zo'n microscoopje kan je idd online bestellen..kost echt ni veel en dan ben je zeker dat de planten klaar zijn hey

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sole mio View Post
                            Foto's?

De foto's!!
                            foto 1 en 2 zijn van een maand geleden

foto 3 is een tweetal weken geleden

foto 4 de (magere...) oogst, ruim een week geleden geknipt

foto 5 close-up van een knop

Daarbij nog enkele vraagjes:
                            * laat ik de blaadjes ook nu nog aan de takken, of verwijder ik deze best?
                            * ik heb gemerkt dat bij het oogsten er bovenaan op de toppen nieuwe (iets dikkere, vetplant-achtige) blaadjes begonnen te vormen (zie foto 5). weet iemand wat dit is? te laat geoogst??

Alvast bedankt voor de reacties!
                            grz

Comment

Ik kan je foto' niet zien kerel

sigpic

Comment

Bezig...
                              X