Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moederplant afbloeien onpraktisch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moederplant afbloeien onpraktisch

    Korting op 420shop
    Ik heb van zaad een aantal moederplanten gegroeid van welke stekken zijn gesneden. 1 plantje is van mijn vriendin. De stekken van de moeders gaan in het bloeihok. De moederplanten zelf zou ik normaal weggooien maar zet ik vanwege het seizoen nu buiten neer.

    Nu is mijn vriendin onder de indruk dat ik het niet juist doe, zij wil dus de moederplant afbloeien in het hok i.p.v. de van de moeder genomen stekken.

    Wie kan het mijn vriendin duidelijk maken dat oude grote moeders onpraktisch zijn om af te bloeien?
    Ik heb gepoogd uit te leggen dat als het veldje gelijk in hoogte is je lamp meer rendement geeft etc maar dit mocht niet baten

    #2
    Re: Moederplant afbloeien onpraktisch

    je vriendin heeft altijd gelijk spacefrog ..

    Comment


      #3
      Re: Moederplant afbloeien onpraktisch

      Heb hem er maar in gezet wel jammer wilde eigenlijk 4 stekken neerzetten op dat plekje ghehe

      Comment


        #4
        Re: Moederplant afbloeien onpraktisch

        wat ik eigenlijk bedoelde is dat je niet met haar in discussie moet gaan anders krijg je niks (^^,)
        was een beetje sarcastisch bedoeld.. ik hoop dat ik je niet op het verkeerde spoor heb gezet.

        aan de andere kant, kan je nu wel vier stekken buiten zetten en krijg je vier (grote) mooie vrouwelijke planten..
        ik wens je alvast een zonnige zomer toe

        Comment


          #5
          Re: Moederplant afbloeien onpraktisch

          Je kan ook de moeder terug snoeien dat scheelt in ieder geval een dag werk aan het knippen van een triljoen aan miezerige topjes.

          Comment


            #6
            Re: Moederplant afbloeien onpraktisch

            Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
            Je kan ook de moeder terug snoeien dat scheelt in ieder geval een dag werk aan het knippen van een triljoen aan miezerige topjes.
            We delen hetzelfde idee.. ze is (bijna) kaal inmiddels

            Comment


              #7
              Re: Moederplant afbloeien onpraktisch

              als je je moederplanten mooi laat ontwikkelen, er op de juiste plekken stekken vanaf haalt en vooral geen roofbouw erop pleegt zijn dat werkelijk fantastische afbloeiplanten. Trek jij van je stekje 16 hoofdtoppen ?
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Moederplant afbloeien onpraktisch

                Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                als je je moederplanten mooi laat ontwikkelen, er op de juiste plekken stekken vanaf haalt en vooral geen roofbouw erop pleegt zijn dat werkelijk fantastische afbloeiplanten. Trek jij van je stekje 16 hoofdtoppen ?
                Daar heb je een punt.. het liefste belicht ik dan ook vertikaal met 4 planten rondom een 600 watt hps met veeeel voorgroei.
                Dan neem ik ook het liefste zaad en top ik tot wellicht 16 hoofdtoppen :p

                Op deze lokatie kan ik echter niet al te lang meer blijven dus heb ik maar weer gekozen voor de snelste cyclus.. en dan zet ik liever 4 haze stekken gelijk op 12/12.

                Comment

                Bezig...
                X