Na ruim 15 jaar geen eigen wietje te hebben verbouwd wil ik zelf mijn eigen wiet kweken.
Echter ik lees dat de politie elke week tig kwekerijtjes oprollen. Daar zitten grote bij maar ook hele kleine.
Hobbymatige kwekers dus. Als je ervan af zou komen met een boete dan zou ik dat risico wel willen lopen.
Maar je bent heel vaak je huurhuis kwijt en kan voorlopig nergens huren en dat vind ik toch wel heftig.
IK ben een "eerlijke kweker" dat wil zeggen ik betaal gewoon voor mijn electriciteit. Maar dat is nou juist waar ik mijn
twijfels bij heb. De afname vd electriciteit. Met een slimme meter heb ik eigenlijk al geen zin in om te gaan kweken.
Nu ga ik binnenkort verhuizen.
Is het nu zo dat in elk huurhuis die je betrekt er een slimme meter inzit?
Is er een manier waarop je dat kan zien of er een slimme meter inzit of niet?
Ondanks dat ik kleinschalig kweek ben ik wat stroom betrft zo paranoia dat ik overweeg om een stille generator te gebruiken.
Die zijn behoorlijk duur, rond de 4000 euro, op LPG.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit is niet iets wat ik gisteravond bedacht heb, al maanden hiermee bezig.
De generator, aanvoer LPG, afvoer uitlaatgassen, dat zijn praktische zaken die oplosbaar zijn.
Dat het duurder is als electriciteit is mij duidelijk.
Niemand in mijn omgeving weet dat ik een wiethokje ga bouwen, ik heb het daar ook met niemand over.
Alles om de pakkans te verkleinen, de elektriciteit afname baart mij zorgen.
ook al gaat het om hoogstens 2 maal 600 watt plus rand apparatuur
Ik heb het idee dat meer hobbykwekers hier zorggen over hebben.
Hoe lossen die dat op??
Echter ik lees dat de politie elke week tig kwekerijtjes oprollen. Daar zitten grote bij maar ook hele kleine.
Hobbymatige kwekers dus. Als je ervan af zou komen met een boete dan zou ik dat risico wel willen lopen.
Maar je bent heel vaak je huurhuis kwijt en kan voorlopig nergens huren en dat vind ik toch wel heftig.
IK ben een "eerlijke kweker" dat wil zeggen ik betaal gewoon voor mijn electriciteit. Maar dat is nou juist waar ik mijn
twijfels bij heb. De afname vd electriciteit. Met een slimme meter heb ik eigenlijk al geen zin in om te gaan kweken.
Nu ga ik binnenkort verhuizen.
Is het nu zo dat in elk huurhuis die je betrekt er een slimme meter inzit?
Is er een manier waarop je dat kan zien of er een slimme meter inzit of niet?
Ondanks dat ik kleinschalig kweek ben ik wat stroom betrft zo paranoia dat ik overweeg om een stille generator te gebruiken.
Die zijn behoorlijk duur, rond de 4000 euro, op LPG.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit is niet iets wat ik gisteravond bedacht heb, al maanden hiermee bezig.
De generator, aanvoer LPG, afvoer uitlaatgassen, dat zijn praktische zaken die oplosbaar zijn.
Dat het duurder is als electriciteit is mij duidelijk.
Niemand in mijn omgeving weet dat ik een wiethokje ga bouwen, ik heb het daar ook met niemand over.
Alles om de pakkans te verkleinen, de elektriciteit afname baart mij zorgen.
ook al gaat het om hoogstens 2 maal 600 watt plus rand apparatuur
Ik heb het idee dat meer hobbykwekers hier zorggen over hebben.
Hoe lossen die dat op??
Comment